• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-07-09 11:29:11 följande:

Även om allt ser bra ut nu, finns ju fortfarande en liten risk att nåt går fel längre fram så det var nog det hon menade att ni skulle hålla tummarna. Men denna gången ska det gå bra för dig!

Och såklart att det är positivt att det ser bra ut nu eller hur? Det är det du får glädja dig åt och föröska att slappna av fast det inte är lätt! Tro mig jag vet. Nojjar ibland fortfarande och då har man ändå kommit en bit på vägen.

Det är faktiskt vanligt att folk blöder lite grann av normala anledningar och det har gått jättebra för dem!

Kramar

Ja, jag har ju blött vid 2 tillfällen denna graviditet.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden
    rontgensyrran skrev 2010-07-09 11:29:11 följande:

Även om allt ser bra ut nu, finns ju fortfarande en liten risk att nåt går fel längre fram så det var nog det hon menade att ni skulle hålla tummarna. Men denna gången ska det gå bra för dig!

Och såklart att det är positivt att det ser bra ut nu eller hur? Det är det du får glädja dig åt och föröska att slappna av fast det inte är lätt! Tro mig jag vet. Nojjar ibland fortfarande och då har man ändå kommit en bit på vägen.

Det är faktiskt vanligt att folk blöder lite grann av normala anledningar och det har gått jättebra för dem!

Kramar

jag vet det är verkligen inte lätt att ta det lugnt och njuta... jag har ju blödit båda graviditeterna som slutade i mf så jag förknippar ju inte blod med något bra.... men jag ska försöka ta det lugnt och slappan av några hg....!
  • Lallan
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 11:48:57 följande:
    jag vet det är verkligen inte lätt att ta det lugnt och njuta... jag har ju blödit båda graviditeterna som slutade i mf så jag förknippar ju inte blod med något bra.... men jag ska försöka ta det lugnt och slappan av några hg....!
    Håller tummarna för dig! För mig har det gått bra två gånger och två gånger nu senaste året har det slutat i mf. Den här graviditeten just nu är dock den första då jag inte blödit ett dugg, oron har tyvärr inte varit mindre för det men det jag vill få fram är att blödningar absolut inte behöver vara samma sak som mf.
  • Lallan

Ego: Går in i v 17 idag (16+0). Var in till bm idag och kollade hb och blodtryck då jag haft ont i huvudet varje dag i snart två veckor nu men det var helt okej. hb låg på 129 vilket i och för sig är lågt för mig men skulle säkert varit lägre om jag inte ätit mitt val kvinna som jag ovanliogt nog varit noga med på sista tiden. Blodtrycket var ngt högre nu än vid inskrivningen trots att jag nu är ledig och bara slappar hela dagarna men det var fortafarande normalt. Gissar på att värmen i kombination med att sova dåligt på nätterna kan vara en förklaring.

• kajsalisa

Usch vad jobbigt med oro Smålandsjänta. Håller verkligen tummarna för att liten vill stanna alla 40 veckor hos dig. Stor kram.

• kajsalisa

Usch vad jobbigt med oro Smålandsjänta. Håller verkligen tummarna för att liten vill stanna alla 40 veckor hos dig. Stor kram.

• kajsalisa

Intressant Lallan. Jag är 15+0 idag och jag har också haft ont i huvudet nästan varje dag. Jag är också ganska täppt i näsan på nätterna nu för tiden. Kan det hänga ihop på nåt sätt?

• Odetta
    Lallan skrev 2010-07-09 12:04:38 följande:

Ego: Går in i v 17 idag (16+0). Var in till bm idag och kollade hb och blodtryck då jag haft ont i huvudet varje dag i snart två veckor nu men det var helt okej. hb låg på 129 vilket i och för sig är lågt för mig men skulle säkert varit lägre om jag inte ätit mitt val kvinna som jag ovanliogt nog varit noga med på sista tiden. Blodtrycket var ngt högre nu än vid inskrivningen trots att jag nu är ledig och bara slappar hela dagarna men det var fortafarande normalt. Gissar på att värmen i kombination med att sova dåligt på nätterna kan vara en förklaring.

runt den tiden i graviditeten så är det något hormon som når sin topp och det gör att man får huvudvärk. Jag har fått det alla gånger vad jag kan minnas runt v17-19 (och infon om hormonet fick jag av min BM när jag väntade minstingtösen)

sedan tycker jag att 129 i hb låter alldeles lagom. Jag är jättenervös för mitt hb för jag får för högt (över146 i hb räknas man som riskgravid) och då blir det en massa extra oro och tillväxtUL och skit. Hade så med lilleman....runt 146 hela graviditeten ända till slutet trota att jag undvek ALLT med järn i och åt massor med calcium (binder järn). Skulle jag ligga runt 129 skulle jag könna mig glad

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 11:48:57 följande:
    Styrkekramar! Det kommer gå SÅ bra, jag bara VET det!
  • knotten2011

Hej.!

Jag hoppas gärna in härGlad
    Känner igen mig i många av era inlägg.

Så lite bakgrund från mig:

Fick MF i mars och är gravid igen. Upptäckte det förra helgen.
    Denna veckan har varit jättejobbig då jag haft både bruna flytningar eller små blödningar.
    Är sjuk av oro. Jag är i v 5 (4+2) så det är för tidigt att kolla och alla jag pratat med ber mig att avvakta.
    Är hemma från jobb idag för jag är så rädd att få missfall på jobb.

Tog ett nytt gravtest igår som tydligt visade att jag var gravid och jag är fortf öm i brösten så jag tar det som positiva tecken.

Trevlig helg allihop!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma