• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Mct: lite hopp till dig. Tappen kan smyga och mogna öven utan sm och ont. Dem två är ju rätt tunga så gravitationen gör sitt, jag lovar! Livmodern är en stark muskel men inte SÅ stark att det orkar bära två barn hur länge som hellst, så tappa inte modet vännen, dem kommer snart, snart är ni i mål!

Kram!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-01-25 21:31:41 följande:
    Och där gjorde vinterkräksjukan entré! Wohoo vad roligt!

Nej...usch! Krya på dig!!!
  • Odetta
    MCT79 skrev 2012-02-08 21:48:13 följande:
    Hej tjejer. Kort uppdatering. Kommer mer när jag har dator.
    Idag 15,29 kom Freja 2350 gram 44 cm och 16,07 kom Hannes 2500 gram 47 cm lång något mer dramatiskt med sugklocka...

Jag fick krysta utan värkar, inte helt lätt..
    Hannes hjärtljud försvann och in kom en läkare vid namn babuska..... The truth.

Två små stygn och lite "skrapsår"..
    Åh GRATTIS igen vännen!!!

Vet du, jag fick precis gåshud för jag sov middag med Vidar idag och vaknade till just där vid 15:30 tiden för jag hade drömt att bebisarna hade kommit och tänkte att NU har hon nog fått! Ville skriva det här, men gjorde inte det för jag tänkte att om jag har fel så blir det pinsamt men haha, vad läskigt, jag hade ju rätt!

Vilka fina namn ni valt också...GRATTIS MAMMA MCT!!!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-03-18 19:44:01 följande:
    Min Lillfia är förkyld. Och nu ikväll har hon börjat hosta när hon sovit. :( så imorgon ska jag ringa barnspec om det är samma som idag. Hon har dessutom bara varit vaken i Max 30 min sen kl 6 i morse!

Hur låter hostan? Hur ser hon ut i görgen? Hur snabbt andas hon? Räkna andetag i en minut...är det över 50 borde ni åka in med henne. Samma om hon andas med magen och / eller får indragningar vid halsen eller revbenen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma