-
Förlåt min gravid förvirrade hjärnaneedtobreathe skrev 2011-06-15 16:38:36 följande:Haha, nej.. de är fortfarande INTE preg jag testar med :) Svarade på de sist också.
Jag glömmer skitlätt saker nu , ursäkta mig.
-
Fan vad skumt. Känner du dig gravid då? Kanske dags att köpa ett digitalt CB eller ta kontakt med läkare och göra ett VUL så du får veta.needtobreathe skrev 2011-06-15 16:46:36 följande:Lugnt! Testade me testlagrets o wondfo förra veckan, i måndags me apolivas eller va de heter, nada.. testade även me rfsu testa tidigt då o nada, men idag vare ett streck på rfsu testet, om än väldigt svagt.. men de va ngt som inte va där i måndas iafl :) -
Ok. bara jag som är sjukt nyfiken. En tjej i temptråden var på dag 51 sa att hon kanske borde ta ett test ändå trots allt och se hon är gravidneedtobreathe skrev 2011-06-15 16:57:01 följande:Har ju som sagt molvärken, ilningar över äggstockarna ibland, men annars vet ja inte.. lättirriterad? ;) Är bara på dag 33 sen senaste mens, så jag avvaktar.. har ingen brådska, tiden får utvisa. Men tack ändå! :)
-
Fan, min rygg går aaaaav
Har så satans ont.
-
Jo jag har en rejäl mage nu kan jag ju lugnt säga, tog magbild ska bara få min syrra att skicka bilden till mig.maria204 skrev 2011-06-15 19:41:57 följande:Du har ju börjat få en rejäl mage nu, eller hur? Min tanke är att din rygg är trött och kanske håller på att ställa in sig efter den nya vikten. Gör du ryggövningar?
Jag har ju gått ner i vikt massor och har säkert förlorat en del styrka i ryggen men jag är å andra sidan 12 kg lättare i vikt nu än när jag blev gravid.
Jag gör inga ryggövningar, just nu känns det som för smärtsamt. Det bara small till i ryggen på stan idag, var tvungen att avbryta och lämna min vän på stan för det gjorde för ont. Då had ejag stått lutad mot en klädställning inne på en affär ett bra tag och nästan gråtit över smärtan.
Jag hade detta med förra barnet ihop med konstant sammandragning, orkade inte göra nåt som att gå på stan, shoppa det sista till bebisen mm så nu känner jag mig stressad att få allt fixat för jag lär snart vara orörlig om det ska bli som förra gången och smärtan är så ruggig lik den jag hade då nu. -
Den 12 juli ska jag till BM nästa gång. Jag ska testa nu att ta en varm dusch, Alvedon och vila hjälper då inte.maria204 skrev 2011-06-15 19:56:24 följande:USch, det låter inte roligt! Kanske ska du se till att få träffa en sjukgymnast genom din BM? När ska du dit nästa gång?
Foglossningsbälte kan jag ju inte heller ha då smärtan sitter i svanken och det bara skär. -
Mina vrister var 24 cm igår och idag 22 cm. Svullna fötter? Näää inte alls känne rinte dom bara då det intar storleken av en elefant och de bildar gropar och ser fan inte kloka ut. Fyy hur ska det inte bli med fötterna i juli då och augisti då de kan vara skitvarmt? Minns med fasa min första graviditet, fick gå i foppatofflor då tom på en dop då jag inte kom i andra skor.
Ryggen känns lite bättre men känner redan av det lite så jag kommer nog vara gnällfia ikväll igen, hoppas ni har överseende med det.
-
Va fan. 13 maj så fick jag reda på att min syrra lämnat orosanmälan, den blev nedlagd nu och jag fick brev från Barn & ungdom i måndags att de gör inget åt det. Nu fick jag brec från min handläggare på soc att hon skickat in orosanmälan. Vad fan då för? vad är hon så jädra orolig för då? Även om mina äldre barn bor hos pappa och familjerätten handlägger mitt och exets bla bla bla så har ju det knappast nåt med mitt ofödda barn att göra och jag är en fullt kapabel att ta hand om ett barn. Jag blir så jädra ledsen och förbannad att bli anklagad att vara en dålig mamma innan mitt barn ens är fött. Ska jag inte ens få slippa denna oro och få en rimlig chans?
Nu ska jag ringa soc vid 13 då hon är tillbaka efter sin lunch och fråga hur hon resonerar och barn och ungdom har ju redan fattat beslut i måndags, ska de nu fatta nytt beslut. Varför ska min soc jävlas och inte unna mig lycka för utan försöka sno mitt barn redan innan det är fött. Nåt stöd vill jag inte ha av soc, konstigt är ju fan livrädd efter vad jag har gått igenom så det är inte så konstigt.
-
Jag håller med. Jag skulle aldrig stanna hos en man som slår mig oavsett hur mycket han förlåter och hur mycket han säger att han älskar mig och jag älskar honom. Jag skulle lämna hur ont det än gör.färnik skrev 2011-06-16 12:59:22 följande:
Då hoppas jag att det aldrig händer igen... Och att du, om det ändå gör det, kan lämna honom... -
Nu har jag ringt soc och tom lämnat meddelande, hoppas bara hon ringer idag så jag får detta ur världen. Vill inte sitta låst hemm och vänta på hennes telefonsamtal.
Nån som har en vettig förklaring hur man kan känna sparkar under brösten när livmoderkanten går strax ovan naveln? Fattar inte själv så nån annan får gärna förklara.