• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-20 10:42:28 följande:

Prommis: Jag blev sydd med bedövning men jag fick ändå ha lustgas och trots det så gjorde det mer ont än förlossningen.

Även om min förlossning "bara" varade i 8 timmar från första känningen i ryggslutet till bebis på magen så var det de värsta jag varit med om. Så bara för att förlossningen är kortare betyder det inte att smärtan är mindre.
    BM fick öppna mig den sista cm, det gjorde ju ganska ont så hon fick en fot i sidan och flög genom rummet in i väggen.... jag sa ju faktiskt till henne att sluta =)

Telgebo: Som dom andra redan sagt... skit i ditt barns dna, det är oviktigt. Barnet mår bäst av att du mår bra. Ibland blir man testad på olika sätt mentalt... detta är ett av dina stora test. Andas djupt och njut.
    Tarmarna är inte som dom brukar vara så dom kan bete sig hur som helst, inget att bry sig om.

Jag tog förresten ett nytt billighetstest i morse... jag tycker det är lika starkt/svagt som i torsdags:

Nu är det bara 2 dygn kvar tills jag får se vad som pågår i kroppen... förväntansfullt nervös.

Tyvärr Marlyn, familjerätten kommer göra allt för att hotta pappan till barnet och ta DNA på han för jag kommer uppge det jag vet om honom och jag vet ju iaf var han bor och jag funderar på att gå dit och kolla upp efternamnet på hans dörr så jag har det och kan hitta hans namn på eniro eller liknande men jag är rädd att stöta på han i porten eller så.

Usch är så negativ idag men jag är så inställd att det har kommer gå åt skogen, att jag kommer förlora barnet. Jag har svårt att tro på det. På nåt sätt så är det väl ett försvar att om det det nu skulle bli MA igen.

Vill bara göra ett VUL, men känns som en sjuk evighet innan man kan göra det, Måste låta hela denna vecka gå först och kanske nästa med och alltså göra ett VUL föst runt den 7 mars. Den 7 mars så har jag gått 7+1 den dagen jag fick MA i min förra graviditet s jag vet inte om jag vågar boka in ett VUL just den dagen. Jag kanske inte ens kommer så långt.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:43:40 följande:
    Jag fick "GRAVID 3+" när jag var på 4+4, alltså ännu tidigare än du! Jag blev skitglad och tänkte att det var ett gott tecken, ELLER att det var tvillingar! Men det var inga tvillingar, däremot ett foster som mådde superbra!

Höga hormonmängder tror jag är ett gott tecken, så jag tror INTE det är något ma alls. Isåfall hade inte hormonerna stigit så fort!
    Jag fic det i fredags i v.4+5 gravid 3+ blev förvånad för jag var säker på att det skule bli gravid 2-3 då det var 19 dagar sedan sexet i fredags men men. Alla sa då att jag har så höga homonmängder men då borde väl symtomen vara då ra och inte vara såhär diffusa helt plöstligt från en dag till en annan. Känns som jag bara inbillat mig alla symtom.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:44:04 följande:
    Men du för bara några dar sen skrev du också att du inte kände nått och att det var kört, ett nytt MA.. sen kom en dag med massor av symtom... Bara för att man har så mkt HCG att det ger dig 3+ betyder det kanske inte att du har så mkt att det ger konstanta symtom?

Jag fick 3+ i slutet på förra veckan om minns rätt och har ändå haft symtom som kommer och går...
    Jo det är så, men jag försöker ställa in mig på MA för att inte bryta ihop på VUL om det skulle vara så.

Vilken vecka är du i?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:49:28 följande:
    Okej
    telgebo skrev 2011-02-20 10:40:24 följande:
    Gör du? Du får jättegärna berätta och ge mig gärna tips om hur jag ska göra om du har tips att komma med. Jag är verkligen rädd dels att det ska bli vårdnadstvist och skit när barnet är fött och han ska bete sig som en idiot och skrämma mig och dels att han ska skrämma mig under graviditeten och försöka pressa mig till abort och kanske bli våldsam, komma hit och misshandla mig och liknande. Jag vet att jag är överdriver kanske rätt rejält nu, men jag är rädd.

Om du inte vill skriva här så kan du skriva i min inbox.
    Tar inte upp något.
    Men jag säger bara att allt gick bra.
    Jag van vårdnaden haha
    ok vad bra men det hjälper ju inte mig så vidare.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Marlyn

Telgebo: Jag vet det med rätten... men just nu behöver du inte ens tänka på honom. Det kan vänta tills allt gått bra.

• Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 10:07:51 följande:
    Han måste ju skriva på faderskapet det är så det fungerar i Sverige, har läst att det kan sluta med att polisen hämtar honom för faderskap och provtagning och jag vet att han är pappa till barnet, jag vill inte att ska bli en massa problem och ännu jobbigare än vad det redan är. Jag vill kunna njuta av min graviditet och inte behöva tänka på vad han kan ställa till med för djävulskaper. Vill man inte ha barn borde han ha tänkt på det innan han låg med mig utan att skydda sig och inte heller tro att alla kvinnor äter p-piller som han trodde att jag gjorde och frågade mig om efter vi hade haft sex redan.
    nej han behöver inte alls ta på sig faderskapet...
    är han allvarligt så korkad att tror att ALLA äter p-piller? ha ha ha...
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:58:45 följande:
    Jo det är så, men jag försöker ställa in mig på MA för att inte bryta ihop på VUL om det skulle vara så.

Vilken vecka är du i?
    Jag är nånstans mellan 6+3 och 7+0...
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-20 11:00:05 följande:
    Telgebo: Jag vet det med rätten... men just nu behöver du inte ens tänka på honom. Det kan vänta tills allt gått bra.
    Vänta tills alls gått bra? När är det då? När barnet är fött och så ska man börja med detta krångel då?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 11:02:07 följande:
    nej han behöver inte alls ta på sig faderskapet...
    är han allvarligt så korkad att tror att ALLA äter p-piller? ha ha ha...
    Jo han tror det i sin lilla värld att man äter p-piller han har noll koll och förstår inte att vissa faktiskt får biverkningar, inte tål, inte gillar, inte vill proppa i sig p-piller i onödan och kan ha andra skyddd osv.

Han tror att det bara är att be mig göra abort och kalla mig sjuk i huvudet om jag inte gör det och han inte vill veta av mig. Okej men han kan skriva på faderskapet ändå så jag slipper och skämma ut mig på familjerätten och vänta på underhåll i månader för att han är så störd och slippa känna mig rädd för att han ska ställa till djävulskaper. Jag kommer inte ha gemensam vårdnad med honom iaf utan ta den själv.

Sedan har jag så mycket annat som stör mig.

Jag har väntat på renovering av min lägneht nu i 6 månader som dom bara skjuter upp deka tiden och jag vill ha detta klart innan jag är höggravid och ska föda vilken dag som helst om jag nu kommer så långt och slippa renoveringskaos och en bebis mitt iallt.  Nu får dom för tusen komma och måla mitt tak i kök, tapetsera väggarna i vardagsrum., hall och sovrum och totalrenovera toan och bita golv i vardagsrum och kök som jag blivit lovad i ett halvår.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • MCT79

Men Telge... nu hugger du mot alla som försöker komma med råd och peppa dig... det är massor med veckor kvar till bebisen är här... pappan hinner ändra sig, saker löser sig. Det mesta tenderar att lösa sig! Det kommer gå bra ska du se! Glad

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma