• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 11:20:20 följande:
    Det är just det jag vill slippa att vänta på en rättegång och vem som ska ha vårdnaden och om han är pappan och om han erkänner och slippa blanda in så många personer och dra igång världens process om detta. Jag vill bara att han ska skriva på ett papper nån bild på han kommer jag inte kräva eller vaíll familjerätten ha det?
    Jag gick genom ett helvette men jag lever det gör du också jag lovar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-20 11:25:14 följande:
    Jag har haft MF i v 8 (2003), 7(2009) och 11 (jan 2010). Kroppen klarade att stöta ut allt själv samtliga ggr. Sedan ett MA med tvillingar i v 8 (april 2010), då blev det skrapning med efterföljande livmoderinflammation... Obestämd (Sedan finns det väl ytterligare ett par tillfällen till då jag misstänker väldigt tidiga missfall, när den annars så extremt regelbundna mensen gått över 7-10 dagar men jag inte hunnit testa, och sedan har jag fått en extra kraftig och smärtsam "mens"...)
    GråterFinner inga ord vad du gått igenomHjärta
  • rontgensyrran
    Marlyn skrev 2011-02-20 10:42:28 följande:

Prommis: Jag blev sydd med bedövning men jag fick ändå ha lustgas och trots det så gjorde det mer ont än förlossningen.

Även om min förlossning "bara" varade i 8 timmar från första känningen i ryggslutet till bebis på magen så var det de värsta jag varit med om. Så bara för att förlossningen är kortare betyder det inte att smärtan är mindre.
    BM fick öppna mig den sista cm, det gjorde ju ganska ont så hon fick en fot i sidan och flög genom rummet in i väggen.... jag sa ju faktiskt till henne att sluta =)

Telgebo: Som dom andra redan sagt... skit i ditt barns dna, det är oviktigt. Barnet mår bäst av att du mår bra. Ibland blir man testad på olika sätt mentalt... detta är ett av dina stora test. Andas djupt och njut.
    Tarmarna är inte som dom brukar vara så dom kan bete sig hur som helst, inget att bry sig om.

Jag tog förresten ett nytt billighetstest i morse... jag tycker det är lika starkt/svagt som i torsdags:

Nu är det bara 2 dygn kvar tills jag får se vad som pågår i kroppen... förväntansfullt nervös.

Jag menade absolut inte att smärtan gör mindre ont för att förlossningen är kortare. Men jag har ju hellre ont i 4 h än 15 timmar som i mitt fall. Det är ju ganska självklart. Man vill ju ha en så kort förlossning som möjligt utan att spricka för mycket. Tyvärr blev min både lång och sprack rejält, troligtvis pga av sugklockan. Barnmorskan kunde ju inte sy mig utan det fick läkaren göra. Men det är bra att vi alla är olika, det är ju just det som får mig att hoppas att min nästa förlossning ska vara enklare. Att en del inte tyckte att deras förlossning var så farlig.
  • färnik

Vilken aktivitet i tråden trots att det är helg!!! Kul att se! Skrattande

Idag har jag jätteont i magen, känns som en konstant sammandragning. Hoppas det snart går över, så jag kan göra annat än att sitta och glo. Obestämd
    Det pratades fotoalbum/bebisböcker mm häromdagen.Jag hade svårt att hitta några färdiga som föll mig i smaken, så jag köpte album helt utan förskriven text/bilder, och fixade lite efter eget huvud.

Från graviditeten finns några magbilder och ultraljudsbilderna, journalen med sf-kurva och sådär... Lite småfakta om hur mkt jag gick upp i vikt, crawings, hur bebisen var i magen och en liten sammanfattning av graviditeten.

Sedan kommer några förlossningsbilder, journalen därifrån, det lilla armbandet dottern hade om armen... Och en förlossningsberättelse.

Därefter  div foton från hennes första ca 3 år, både kalas, jular och liknande, samt försa stegen, och andra bilder som bara kändes extra mysiga/roliga/personliga etc. Samt lite småfakta om när hon gjorde vilka utvecklingssteg. Tycker det blev rätt bra!

Så här blev framsidan:

• MCT79
    rontgensyrran skrev 2011-02-20 11:21:27 följande:
    Jag tyckte faktiskt KUB testet var det bästa ultraljudet av dem alla! Bebisen var lagom storlek så man såg allt så himla bra och överskådligt. Sen är det ju första gången man tittar på alla bebisens organ ingående. Så spännande sen att man äntligen får se sitt lilla "hjärta" igen och om det är bra så kopplar man av ännu mer och glädjer sig åt graviditeten. Och gör allt illamående och annat som i gravidteten man mår dåligt av, värt det!
    Ja det blir ju ett bonus UL liksom... sen är det ju skönt att förhoppningsvis få veta att allt är som det ska.Vi har pratat mycket om detta, får vi dåliga siffror går vi nog vidare med fostervattenprov. Dels för att kunna avbryta om det är mycket allvarliga skador och dels hinna förbereda sig på om det är mindre allvarliga skador...  Så tänker jag iaf..
  • sugarrush
    färnik skrev 2011-02-20 11:35:33 följande:

Idag har jag jätteont i magen, känns som en konstant sammandragning. Hoppas det snart går över, så jag kan göra annat än att sitta och glo. Obestämd
    Det pratades fotoalbum/bebisböcker mm häromdagen.Jag hade svårt att hitta några färdiga som föll mig i smaken, så jag köpte album helt utan förskriven text/bilder, och fixade lite efter eget huvud.

Från graviditeten finns några magbilder och ultraljudsbilderna, journalen med sf-kurva och sådär... Lite småfakta om hur mkt jag gick upp i vikt, crawings, hur bebisen var i magen och en liten sammanfattning av graviditeten.

Sedan kommer några förlossningsbilder, journalen därifrån, det lilla armbandet dottern hade om armen... Och en förlossningsberättelse.

Därefter  div foton från hennes första ca 3 år, både kalas, jular och liknande, samt försa stegen, och andra bilder som bara kändes extra mysiga/roliga/personliga etc. Samt lite småfakta om när hon gjorde vilka utvecklingssteg. Tycker det blev rätt bra!

Så här blev framsidan:

Vad kul färnevik! Vad duktig du är!
    Blir det ett likadant med nya bebben?
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-20 11:35:33 följande:

Så här blev framsidan:

GRYMT SNYGGT!
    varför har jag aldrig gjort sånt
  • färnik
    sugarrush skrev 2011-02-20 11:39:18 följande:
    Vad kul färnevik! Vad duktig du är!
    Blir det ett likadant med nya bebben?
    Tack! Visst blir det likadant till nya bebisen, jag köpte faktiskt ytterligare ett likadant album just för den sakens skull. I övrigt har jag i princip inte vågat förbereda ngt, trots att jag ändå är i v 36 nu... Men album köpte jag, ville inte riskera att inte få tag i det jag ville ha. (men det ligger fortfarande i en påse med kvitto, så att det går att lämna tillbaka om det går åt h-vete!)

Har även fortsatt med album med foton nu när hon är äldre också. Album 1 är från 2006-2009, album 2 börjar 2010. När det slutar återstår väl att se Flört

3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 11:41:22 följande:
    GRYMT SNYGGT!
    varför har jag aldrig gjort sånt
    Det är inte försent ännu? Jag tog tag i det här under graviditeten, framkallade en massa bilder från 5 år tillbaka från dator mm och försökte datera dem, sen var det bara att sätta igång! Flört Det har varit väldigt roligt faktiskt!

Visar lite mer hur jag gjort i albumen, om ngn är nyfiken!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma