• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 11:05:27 följande:
    Jag är nånstans mellan 6+3 och 7+0...
    ok några dagar före mig. Då ska du också ha i oktober?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 11:12:37 följande:
    ok några dagar före mig. Då ska du också ha i oktober?
    Ja preliminärt 10/10
  • 3 barns mamma84

Telge:
    Du kommer få underhåll om han inte vill vara med på bild.
    Om han vägrar göra fadeskapstest/blodbrov hämtar polisen honom om han vägrar det så blir det till rättegång !

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 11:11:49 följande:
    Men Telge... nu hugger du mot alla som försöker komma med råd och peppa dig... det är massor med veckor kvar till bebisen är här... pappan hinner ändra sig, saker löser sig. Det mesta tenderar att lösa sig! Det kommer gå bra ska du se! Glad
    Jo jag vet, men jag mår så jädra dåligt just nu. Hela mitt liv är kaos just nu och jag börjar fundera på vad jag ska göra. Jag vill ha betnet men jag är så rädd för allt och vilka konekvenser allt kan få och om det kommer bli vårdnadstvist igen och en massa krångel och bo i ett renoveringskoas med bebisen om jag nu kommer så långt och inte faller för pappans hot att göra abort. Jag ska nog krypa ner under täcker och storgråta fram tills jag får ett VUL åtminstone och tro att det inte är nåt förrän jag sett det på en skärm först att det verkligen finns ett barn i magen. Blöder jag innan det så vet jag ju att det är kört.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 11:15:03 följande:
    Ja preliminärt 10/10
    Ok jag 24 oktober.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 11:15:40 följande:
    Telge:
    Du kommer få underhåll om han inte vill vara med på bild.
    Om han vägrar göra fadeskapstest/blodbrov hämtar polisen honom om han vägrar det så blir det till rättegång !
    Det är just det jag vill slippa att vänta på en rättegång och vem som ska ha vårdnaden och om han är pappan och om han erkänner och slippa blanda in så många personer och dra igång världens process om detta. Jag vill bara att han ska skriva på ett papper nån bild på han kommer jag inte kräva eller vaíll familjerätten ha det?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:42:02 följande:
    Röntgensyrran skrev:
    "Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(

Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines Hjärta

Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"

Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...

Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför....
    Jag tyckte faktiskt KUB testet var det bästa ultraljudet av dem alla! Bebisen var lagom storlek så man såg allt så himla bra och överskådligt. Sen är det ju första gången man tittar på alla bebisens organ ingående. Så spännande sen att man äntligen får se sitt lilla "hjärta" igen och om det är bra så kopplar man av ännu mer och glädjer sig åt graviditeten. Och gör allt illamående och annat som i gravidteten man mår dåligt av, värt det!
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 11:17:39 följande:
    Jo jag vet, men jag mår så jädra dåligt just nu. Hela mitt liv är kaos just nu och jag börjar fundera på vad jag ska göra. Jag vill ha betnet men jag är så rädd för allt och vilka konekvenser allt kan få och om det kommer bli vårdnadstvist igen och en massa krångel och bo i ett renoveringskoas med bebisen om jag nu kommer så långt och inte faller för pappans hot att göra abort. Jag ska nog krypa ner under täcker och storgråta fram tills jag får ett VUL åtminstone och tro att det inte är nåt förrän jag sett det på en skärm först att det verkligen finns ett barn i magen. Blöder jag innan det så vet jag ju att det är kört.
    jag kan bara säga att det löser sig. finns massor där ute som är i samma sits som du Telgebo och det ha löst sig jätte bra.
    Jag förstår att du mår dåligt just nu, men låt det bara vara.. fokusera på dig själv och barnet i första hand...
    pappan löser sig.. i bästa fall kanske du träffar en ny som kan ta åt sig barnet?
    man vet aldrig hur framtidien kommer se ut. så försök inte att förutspå den.
    Inte ens jag vet hur min framtid ser ut trots att jag i dagens läge har både sambo, villa och nr 2 på nedkomst snart.
    för barnets bästa måste du försöka fokusera på er nu..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 11:20:20 följande:
    Det är just det jag vill slippa att vänta på en rättegång och vem som ska ha vårdnaden och om han är pappan och om han erkänner och slippa blanda in så många personer och dra igång världens process om detta. Jag vill bara att han ska skriva på ett papper nån bild på han kommer jag inte kräva eller vaíll familjerätten ha det?
    men han ville ju inte ha barnet? eller har jag missuppfattat? och du får automatiskt vårdnaden i början vilket fall som helst.
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 22:49:04 följande:
    Hur många MA MF har ni haft ?
    Jag har haft MF i v 8 (2003), 7(2009) och 11 (jan 2010). Kroppen klarade att stöta ut allt själv samtliga ggr. Sedan ett MA med tvillingar i v 8 (april 2010), då blev det skrapning med efterföljande livmoderinflammation... Obestämd (Sedan finns det väl ytterligare ett par tillfällen till då jag misstänker väldigt tidiga missfall, när den annars så extremt regelbundna mensen gått över 7-10 dagar men jag inte hunnit testa, och sedan har jag fått en extra kraftig och smärtsam "mens"...)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma