• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:30:00 följande:
    Mina symtom har också kommit och gått Telge.... googla lite så ser du att det är normalt det också..

Läs här www.niomanader.se/content.asp?id=149 Där finns en tydlig tabell om vilka enorma variationer i HCG man kan ha första veckorna!
    Hela förra veckan hade jag inga symtom på förmiddagarna, brösten var helt oömma och jag klämde men kände inte ett skit. Superorolig blir man men varje eftermiddag kom det smygande för att vara rejält ömma när det var dags att sova (såklart....) på morgonen var det borta igen...

Jag tror inte att ett VUL i 5+0 kommer ge mig nått annat än mer oro....
    Jo jag vet att vilka enorma variationer det är i hcg ibörjan av graviditeten men varför får jag då gravid 3+ när jag är gravid i v.4+5 i fredags? Skrev om det här och fick till svar att det beroro säkert på att du har väldigt mycket graviditetshormoner.

Jag har mått gravid hela tiden, började kissa enormt mycket redan 4 dagar efter samlaget och brösten började ömma rejält 9 dagar före BIM och kände av illamående 5 dagar före BIM och ryggen.
    Plussade 2 dagar före BIM och plusset dök upp direkt innan kontrollstrecket ens syntes. Får se hur jag mår senare i eftermiddag men jag börjar verkligen bli orolig nu, känns precis som det gjorde när jag fick MA förra gången att symtomen plötsligt försvann, men tempen är hög iaf, 37,3 när jag vaknade imorse strax före 8.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:31:17 följande:
    Vet vad du går igenom
    Gör du? Du får jättegärna berätta och ge mig gärna tips om hur jag ska göra om du har tips att komma med. Jag är verkligen rädd dels att det ska bli vårdnadstvist och skit när barnet är fött och han ska bete sig som en idiot och skrämma mig och dels att han ska skrämma mig under graviditeten och försöka pressa mig till abort och kanske bli våldsam, komma hit och misshandla mig och liknande. Jag vet att jag är överdriver kanske rätt rejält nu, men jag är rädd.

Om du inte vill skriva här så kan du skriva i min inbox.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • MCT79

Röntgensyrran skrev:
    "Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(

Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines Hjärta

Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"

Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...

Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför....

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:32:57 följande:
    Du kan ju också bara säga att du inte vet vem pappan är... ett one-night stand och du uppfattade inte hans namn... Vill han inte så vill han inte..
    Ja visst kan säga så är bara rädd att man blir uppfattade som lätt på foten. Jag har ett ont öga redan på familjerätten då mitt ex och jag legat i vårdnadstvist och jag vill inte ge mer vatten på deras kvarn att jag är oansvarig som nu legat med en kille som jag inte minns namnet på och blivit gravid och tom bestämt mig för att behålla barnet.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Marlyn

Prommis: Jag blev sydd med bedövning men jag fick ändå ha lustgas och trots det så gjorde det mer ont än förlossningen.

Även om min förlossning "bara" varade i 8 timmar från första känningen i ryggslutet till bebis på magen så var det de värsta jag varit med om. Så bara för att förlossningen är kortare betyder det inte att smärtan är mindre.
    BM fick öppna mig den sista cm, det gjorde ju ganska ont så hon fick en fot i sidan och flög genom rummet in i väggen.... jag sa ju faktiskt till henne att sluta =)

Telgebo: Som dom andra redan sagt... skit i ditt barns dna, det är oviktigt. Barnet mår bäst av att du mår bra. Ibland blir man testad på olika sätt mentalt... detta är ett av dina stora test. Andas djupt och njut.
    Tarmarna är inte som dom brukar vara så dom kan bete sig hur som helst, inget att bry sig om.

Jag tog förresten ett nytt billighetstest i morse... jag tycker det är lika starkt/svagt som i torsdags:

Nu är det bara 2 dygn kvar tills jag får se vad som pågår i kroppen... förväntansfullt nervös.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:33:05 följande:
    Var någonstans i Sthlm ska du göra Vul ?
    Det blir väl här där jag bor hos min gamla gynekolog har jag tänkt. För mig har det ingen betydelse var det sker bara det blir gjort.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-20 10:37:49 följande:
    Jo jag vet att vilka enorma variationer det är i hcg ibörjan av graviditeten men varför får jag då gravid 3+ när jag är gravid i v.4+5 i fredags? Skrev om det här och fick till svar att det beroro säkert på att du har väldigt mycket graviditetshormoner.

Jag har mått gravid hela tiden, började kissa enormt mycket redan 4 dagar efter samlaget och brösten började ömma rejält 9 dagar före BIM och kände av illamående 5 dagar före BIM och ryggen.
    Plussade 2 dagar före BIM och plusset dök upp direkt innan kontrollstrecket ens syntes. Får se hur jag mår senare i eftermiddag men jag börjar verkligen bli orolig nu, känns precis som det gjorde när jag fick MA förra gången att symtomen plötsligt försvann, men tempen är hög iaf, 37,3 när jag vaknade imorse strax före 8.
    Jag fick "GRAVID 3+" när jag var på 4+4, alltså ännu tidigare än du! Jag blev skitglad och tänkte att det var ett gott tecken, ELLER att det var tvillingar! Men det var inga tvillingar, däremot ett foster som mådde superbra!

Höga hormonmängder tror jag är ett gott tecken, så jag tror INTE det är något ma alls. Isåfall hade inte hormonerna stigit så fort!
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:37:49 följande:

Men du för bara några dar sen skrev du också att du inte kände nått och att det var kört, ett nytt MA.. sen kom en dag med massor av symtom... Bara för att man har så mkt HCG att det ger dig 3+ betyder det kanske inte att du har så mkt att det ger konstanta symtom?

Jag fick 3+ i slutet på förra veckan om minns rätt och har ändå haft symtom som kommer och går...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:42:02 följande:
    Röntgensyrran skrev:
    "Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(

Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines Hjärta

Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"

Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...

Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför....
    vilken vecka var du i då röntgensyrran?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 10:43:31 följande:
    Det blir väl här där jag bor hos min gamla gynekolog har jag tänkt. För mig har det ingen betydelse var det sker bara det blir gjort.
    Okej
    telgebo skrev 2011-02-20 10:40:24 följande:
    Gör du? Du får jättegärna berätta och ge mig gärna tips om hur jag ska göra om du har tips att komma med. Jag är verkligen rädd dels att det ska bli vårdnadstvist och skit när barnet är fött och han ska bete sig som en idiot och skrämma mig och dels att han ska skrämma mig under graviditeten och försöka pressa mig till abort och kanske bli våldsam, komma hit och misshandla mig och liknande. Jag vet att jag är överdriver kanske rätt rejält nu, men jag är rädd.

Om du inte vill skriva här så kan du skriva i min inbox.
    Tar inte upp något.
    Men jag säger bara att allt gick bra.
    Jag van vårdnaden haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma