• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-20 19:24:38 följande:
    Marlyn; jo det är sant men min lille kille ville ut redan vid 22+0 men blev då stoppad så nu tycker jag att när mamma vill att han kommer så borde han lyssna

Är det BM eller läkaren på MVC som gör hinnsvepning? Någon som vet? Ska till läkaren imorgon nämligen men är det BM jag ska fråga så känns det onödigt att fråga läkaren ju!
    Frågade min BM i fredags...hon sa att det var läkaren (på MVC) som utförde det. Ska bli roligt att läsa om ditt besök imorgon. Så fråga läkaren imorgon.
  • Happiness
    Färnevik: Vad du är duktig.... Vad din dotter kommer bli glad för det i framtiden. Nu får vi andra skärpa till oss lite och göra likadana
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-20 19:32:42 följande:
    Och irriterad är jag!
    Har du ringt eller ringer du imorgon till BM och pratar lite? Jag håller verkligen tummarna ´för dig! 
    Irriterad på vad? Bara allmänt eller?

Jag känner mig helt lullig i skallen, som man har bomull i skallen och knappt kan tänka eller snarare inte orkar tänka. Är så äckligt trött att jag nästa bara vill gråta för det känns som jag inte kan sova fast jag är så sjukt trött.

Ska ringa på tisdag och boka tid till VUL och boka tid för första besöket hos BM. Lär väl dröja innan jag får komma på BM besök och VUL, men då har man något att se fram emot iaf.

Tack för att du håller tummarna för mig.

Hoppas det går bra för oss nu, man kan inte ha en sådan otur en gång till.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Happiness
    Småland och Pinklove: Tack för era svar angående förlossningsstarten. Vi är inne på samma linje. Jag har ju gått på Aurora samtal så det gäller att verkligen förklara tydligt för den BM som svarar i telefonen på BB att jag har en viss förlossningsrädsla.

EDA har jag blivit lovad står i journalen att redan vid 3 cm kan de lägga den. Skönt att veta! Jag behöver en rad back up planer i bakfickan märker jag. Helst hade det varit drömmen att klara sig utan. Tänk att bara andas sig igenom en hel förlossning. Mannen och jag försöker andas lite tillsammans varje dag ( vi har gått profylax)...men det blir så där hattigt och dattigt. Får se om det hjälper något.....KRAM PÅ ER!
  • telgebo

nu har jag upptäckt att jag visst har hemmorojder. Skulle torka mig och det kändes så skumt bak och visst är det det...REDAN i v.5??!!! Det är är inte sant. Trodde det hörde till graviditetens senare del, men jag har ju haft katatrog mage sedan några dagar före plusset och haft som diarré så kanske inte så konstigt.

Gillar inte detta alls och hoppas att det ger med sig av sig själv.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Smålands jänta i storstaden

Prommis; enligt min BM så är 2:a barnet störs för nästan alla, framför allt om det är en pojke! Så du kanske ska hoppas på en tös som 3:e barn?

Happi; skönt att du fått ner dina tankar och önskningar om förlossningen. Vet ju att det har varit bra med aurora för dig och jag hoppas så för er att det blir som ni vill ha det!

Lovar att återkomma efter besöket hos läkaren imorgon, kommer iaf fråga henne om hinnsvepning!

• telgebo

sjukt ont långt ner i magen

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo

Det känns som stark mensvärk i magen, försöker tänka att det är livmodern som växer men det är svårt.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • needtobreathe

Gomorron tjejer!

Har försökt läsa ikapp men de är så jäkla mycke.. puh!

Va inne på förlossningen igår igen pga jordens värsta huvudvärk ever, flimmer för ögonen o illamående. Ingen HF iallafall, gött de! Kan varit migränanfall men ja.. jag vet inte.. den hänger kvar fortfarande så knaprar citodon nu!

Idag blir de spec mvc kl 9 för fortsatt förlossningsplanering, spännande att se vad han säger nu! OM jag blir igångsatt när vi pratat om det är de ju bara 5 veckor kvar!! Herregud. Jaja, vi får se vad som sägs!

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-21 07:24:50 följande:
    Gomorron tjejer!

Har försökt läsa ikapp men de är så jäkla mycke.. puh!

Va inne på förlossningen igår igen pga jordens värsta huvudvärk ever, flimmer för ögonen o illamående. Ingen HF iallafall, gött de! Kan varit migränanfall men ja.. jag vet inte.. den hänger kvar fortfarande så knaprar citodon nu!

Idag blir de spec mvc kl 9 för fortsatt förlossningsplanering, spännande att se vad han säger nu! OM jag blir igångsatt när vi pratat om det är de ju bara 5 veckor kvar!! Herregud. Jaja, vi får se vad som sägs!
    Lycka till idag Sofy.

Låter inget vidare med den huvudvärken, men skönt att det inte är havandeskapsförgiftning.

Här fortsätter det onda långt ner i magen och tröttheten och ändå vaknar jag strax före 07.30, förstår inte varför. Det var samma sak under förra graviditeten också. Någon mer som vaknar tidigare och inte kan somna om förrän en bra stund efter?

Ska göra ett nytt försök att sova lite till.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma