• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Jag menade absolut inte att skärmma någon med att sy efteråt utan bedövning mer ett tips. Jag är enligt mig själv ganska smärttålig men med första barnet höll hon på nästan 1h efteråt och sydde utan bedövning tillslut spände de fast benen i en sån där gynstol. Jag har kunnat nita BM då. Sedan fick jag infektion i stygnen och fick åka tillbaka till bb då jag blev undersökt då och fick höra att ojdå här var det lite väl många stygn har jag kunnat explodera.

Här skriver man in i sin journal som finns i datorn om man har nåt särskillt att framföra och när jag fick sonen sa jag att INGEN syr mig utan bedövning. Är det bara något stygn är det ju bara att testa men jag kommer skriva in det igen att ingen syr utan bedövning eller i alla fall utan att fråga mig!

Idag har jag scrappat lite så himla kul. ÄR sällan jag orkar numera men idag funkade det bra. Så jag ska fortsätta medan jag har ångan uppe

Telge: Jag har tidigare haft lätt för att hitta problem och söka fel men jag har lärt mig att tänka mer positivt och tänka att det löser sig. För allt löser sig på ett eller annat sätt och det är bara onödigt att lägga energi på det man inte kan påverka överhuvudtaget. På jobbet diskuterade vi att carpe diem är ett fantastiskt citat som man borde leva mer efter! Så fånga dagen även fast det inte alls är lätt jämt.

• Marlyn

På tal om citat så citerar jag min mor väldigt ofta:

"Det löser sig alltid"

... och det har det alltid gjort =)

• sugarrush

Färnevik: Jag fick en fin present av min sambo idag, ett litet album med svarta sidor, och på framsidan hade han ritat oss (två streckgubbar) och en stork som flög i luften ovanför. Tror det ska bli ett sånt där som du har gjort (fast formatet är mkt mindre). Ska bli kul att ha någonstans att klistra in ultraljudsbilder och magfoton.

Jättefint du har gjort med anteckningar och så, jag blir så inspirerad!

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Just ja! Vilket fina album Färnevik. Jag scrappar ju så det blir ju också sådär ungefär fast jag har inget eget album till varje barn utan vi har dem gemensamt men någon gång ska jag göra i ordning så de får varsitt. Själva bladen finns ju redan bara att flytta i rätt album!

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-20 12:17:38 följande:
    På tal om citat så citerar jag min mor väldigt ofta:

"Det löser sig alltid"

... och det har det alltid gjort =)
    Mitt ex favorit ord, kunde bli galen på dessa ord, det löser sig alltid.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo

Färnevik: Är det bara ett vanligt album med blanka blad i eller? Jättefint album iaf.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-02-20 12:51:33 följande:
    Mitt ex favorit ord, kunde bli galen på dessa ord, det löser sig alltid.
    Men det ligger mycket i dem och allt löser sig på ett eller annat sätt! lite samma innebörd som i fånga dagen!
  • telgebo

Har sjukt ont i ryggen, rädd.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-20 12:52:55 följande:
    Färnevik: Är det bara ett vanligt album med blanka blad i eller? Jättefint album iaf.
    Japp! Härifrån: www.glimraforlag.se/bocker/album.htm

De är ganska dyra, jag tror jag gett 230kr/st (och har köpt 4...) men de är väldigt fina så det är det faktiskt värt!
  • MCT79
    färnik skrev 2011-02-20 13:06:06 följande:
    Japp! Härifrån: www.glimraforlag.se/bocker/album.htm

De är ganska dyra, jag tror jag gett 230kr/st (och har köpt 4...) men de är väldigt fina så det är det faktiskt värt!
    Fantastiskt fina album Färnevik! Jag både fotar och scrappar lite... fick massor av ideér nu! Tack!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma