• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    sugarrush skrev 2011-02-20 12:20:44 följande:
    Jättefint du har gjort med anteckningar och så, jag blir så inspirerad!
    MCT79 skrev 2011-02-20 13:37:03 följande:
    Fantastiskt fina album Färnevik! Jag både fotar och scrappar lite... fick massor av ideér nu! Tack!
    Kul att ni tycker det! Och kul att kunna ge lite inspiration också! Glad
  • Evve81
    färnik skrev 2011-02-20 14:56:00 följande:
    MCT79 skrev 2011-02-20 13:37:03 följande:
    Fantastiskt fina album Färnevik! Jag både fotar och scrappar lite... fick massor av ideér nu! Tack!
    Kul att ni tycker det! Och kul att kunna ge lite inspiration också! Glad
    Jag har ju suttit och scrappat nu och sedan jag såg ditt album blir jag ju ännu mera sugen! Känns JÄTTEKUL att man orkar sitta lite så lite av min trötthet har nog gett med sig lite i alla fall.

Jag har varit ute och kört skoter idag. Det är ju så HIMLA kul men när jag kom hem kände jag att jag hade ont i nedredelen av magen... Hmm känns ju lite tidigt med sammandragningar i v 17 men kan kroppen visar att man ska köra lite lugnare. Jag gillar ju att gasa och det är väldigt guppigt så det kanske var därför eller så är det fogarna för jag får ju ont i ryggen av att stå och gå mycket!
  • kajsalisa

Jag tror att det är extremt ovanligt att dom syr utan bedövning. På vår förlossningsförberedande kurs sa bm att det aldrig händer, så du måste ha råkat ut för ett riktigt rötägg Prommis...

• telgebo
    färnik skrev 2011-02-20 13:06:06 följande:
    Japp! Härifrån: www.glimraforlag.se/bocker/album.htm

De är ganska dyra, jag tror jag gett 230kr/st (och har köpt 4...) men de är väldigt fina så det är det faktiskt värt!
    Den sidan känner jag till, jag beställde boken Gravid och Liten blir stor därifrån för ganska länge sedan.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-20 15:11:32 följande:
    Jag tror att det är extremt ovanligt att dom syr utan bedövning. På vår förlossningsförberedande kurs sa bm att det aldrig händer, så du måste ha råkat ut för ett riktigt rötägg Prommis...
    Jag blev också synd utan bedövning 2 stygn, bm tyckte inte jag behövde det honsa har du fött utan bedövning som dui nyss gjort så fixar du 2 stygn. Gjorde fruktansvärt, helt det värsta med hela förlossningen.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Evve81

Kajsalisa: Ja min BM tyckte det var konstigt att hon inte märkte att jag tyckte det gjorde SKITONT. Kan säga att det var inte bara 2 stygn utan mer fast jag tror inte att jag var den första som råkade ut för det. är ju fler som råkat ut för samma att har du nyss fött barn är du så bedövade ändå........ Jag hade lustgas då och var så hög på den att jag tillslut fick ta bort den. Som sagt det värsta med hela den förlossningen. Med andra barnet var det helt annat. Hon sa dock att det inte behövdes så många stygn så så hade hon bedövningsspray och lustgas.... Funkade bra tog bara några minuter!

• telgebo

Usch jagh gillar inte alls att vara så symtomlös, mår alldeles för vanligt idag för att tro att jag är gravid och ont i ryggen som jag hade vid mitt MA men då blödde jag i samband med det och det gör inte nu tack och lov.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 23:16:47 följande:
    Gud börjar att gråtaGråtermen ja han var nog jätte jätte vacker lten pojk ni fickHjärtadå är det syskonet som kommer nu hihi härligtSolig
    Då var du alltså lång gången.
    Ger er en stort varmt kramHjärta
    Ja, jätte vacker! 31 cm lång, 500 gram var han. 
    Tack sötis! Hjärta
  • telgebo

bruna tofflor: Hur mår du idag?

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-20 17:13:51 följande:
    bruna tofflor: Hur mår du idag?
    Jo, jag mår bra. Trött fryser, annars är de bra. Hur är de själv?! Upp och ner? 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma