• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-20 17:55:03 följande:
    Jo, jag mår bra. Trött fryser, annars är de bra. Hur är de själv?! Upp och ner? 
    Jo jag är trött och fryser och kissnödig, upp och ner. Har inte känt mig lika gravid idag som igår, men nu på eftermiddagen så har jag känt lite svagt illamående, men inte i närheten av igår.

Har fått snuva idag och det jag har känt i halsen i några dagar har släppt och nu har snuvan kommit istället.

Ska lägga mig och vila en stund till nu, Kikar in senare.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Smålands jänta i storstaden

Puhhh, äntligen hemma! Varit på kalas, slutade med att sambon och svägerskan med kille åkte och bowlade efter det! Superkul men speciellt duktig var jag inte, ingen som väntade sig det heller då jag går in i v39 idag!

Hoppas på att det gjorde nytta, blir nog att locka sambon till att testa färdknäppen ikväll oxå annanas står på bordet och ska käkas imorgon och hallonbladste till frukost. Låter det som om jag vill hanut bebis nu!?

Just det, läkaren imorgon oxå, ska bli spännande då jag har måååånga saker att ta upp nu!

Kram till er alla goa blivande mammor!

• Marlyn

Jag testade oxå olika sätt att få igång förlossningen på men nu har jag insett att det går inte... det sätts igång när kroppen är redo.... tyvärr inte när man själv är redo.
    Jag lade golv i köket veckan innan jag fick dottern.

Nu är det inte lång tid innan VUL, ska bli skönt att få det gjort.

• Smålands jänta i storstaden

Marlyn; jo det är sant men min lille kille ville ut redan vid 22+0 men blev då stoppad så nu tycker jag att när mamma vill att han kommer så borde han lyssna

Är det BM eller läkaren på MVC som gör hinnsvepning? Någon som vet? Ska till läkaren imorgon nämligen men är det BM jag ska fråga så känns det onödigt att fråga läkaren ju!

• brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-20 17:58:17 följande:
    Jo jag är trött och fryser och kissnödig, upp och ner. Har inte känt mig lika gravid idag som igår, men nu på eftermiddagen så har jag känt lite svagt illamående, men inte i närheten av igår.

Har fått snuva idag och det jag har känt i halsen i några dagar har släppt och nu har snuvan kommit istället.

Ska lägga mig och vila en stund till nu, Kikar in senare.
    Och irriterad är jag!
    Har du ringt eller ringer du imorgon till BM och pratar lite? Jag håller verkligen tummarna ´för dig! 
  • 3 barns mamma84
    brunatofflor skrev 2011-02-20 17:08:08 följande:
    Ja, jätte vacker! 31 cm lång, 500 gram var han. 
    Tack sötis! Hjärta
    Tänk du har en ängel pojk som kommer att hålla öga på syskonet mycket ska du seHjärtaHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81

Småland: Hoppas han kommer snart nu då! Jag tror bowling gjorde susen!

Nu ska jag lägga mig jobbar långdag imorgon. 06.30 till 15. Egentligen inte så länge men ändå tillräckligt långt! Jag har scrappat idag och det var så KUL. Har även lagt in bilder i datorn och måste nog snart framkalla lite bilder!........ Vi har nog ordnat barnvakt till UL med. Barnen får inte följa med och jag tycker inte de ska göra det heller men jag är ju ledig den dagen och förhoppningsvis kan de vara hos farmor eftersom hon jobbar på sjukhuset. Annars får de väl vara på dagis men jag hoppas inte det. Nu är det 2 veckor kvar och man lär väl bli mer och mer nervös.

Sedan undrar jag en annan sak som jag har funderat på ikväll. Brukar varje barn bli större och större??? Dottern var 52 cm och vägde 3795, sonen var 54 lång och vägde 4315g. NI förstår var jag vill komma va? Om de blir större för varje så vill jag nog inte gå tiden ut...... För sonen vägde ju 500g mer än dottern och jag vill nog inte lägga på ett halvt kilo till sonens vikt....

• rontgensyrran

WOW, Färnevik!!! Så fint! Jag hade vart överlycklig om jag hade fått ett sånt fint album, med så mycket ifyllt! Önskar att jag hade haft orken, samt pyssligheten att sitta med det och få det så bra som du!

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-20 12:10:15 följande:
    Tack! Visst blir det likadant till nya bebisen, jag köpte faktiskt ytterligare ett likadant album just för den sakens skull. I övrigt har jag i princip inte vågat förbereda ngt, trots att jag ändå är i v 36 nu... Men album köpte jag, ville inte riskera att inte få tag i det jag ville ha. (men det ligger fortfarande i en påse med kvitto, så att det går att lämna tillbaka om det går åt h-vete!)

Har även fortsatt med album med foton nu när hon är äldre också. Album 1 är från 2006-2009, album 2 börjar 2010. När det slutar återstår väl att se Flört

3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 11:41:22 följande:
    GRYMT SNYGGT!
    varför har jag aldrig gjort sånt
    Det är inte försent ännu? Jag tog tag i det här under graviditeten, framkallade en massa bilder från 5 år tillbaka från dator mm och försökte datera dem, sen var det bara att sätta igång! Flört Det har varit väldigt roligt faktiskt!
    __________________________________________________ _________________________

Visar lite mer hur jag gjort i albumen, om ngn är nyfiken!

Gud så vakert du har gjort gumman fan vad snyggt.
    Ja du väker verkligen sugen av mig med MÅSTE bara göra detta !!
    Just nu framkallar jag massa kort haha fan sen ska jag med göra detta ! tack att du gav mig också inperationHjärta
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-20 21:02:17 följande:
    Småland: Hoppas han kommer snart nu då! Jag tror bowling gjorde susen!

Nu ska jag lägga mig jobbar långdag imorgon. 06.30 till 15. Egentligen inte så länge men ändå tillräckligt långt! Jag har scrappat idag och det var så KUL. Har även lagt in bilder i datorn och måste nog snart framkalla lite bilder!........ Vi har nog ordnat barnvakt till UL med. Barnen får inte följa med och jag tycker inte de ska göra det heller men jag är ju ledig den dagen och förhoppningsvis kan de vara hos farmor eftersom hon jobbar på sjukhuset. Annars får de väl vara på dagis men jag hoppas inte det. Nu är det 2 veckor kvar och man lär väl bli mer och mer nervös.

Sedan undrar jag en annan sak som jag har funderat på ikväll. Brukar varje barn bli större och större??? Dottern var 52 cm och vägde 3795, sonen var 54 lång och vägde 4315g. NI förstår var jag vill komma va? Om de blir större för varje så vill jag nog inte gå tiden ut...... För sonen vägde ju 500g mer än dottern och jag vill nog inte lägga på ett halvt kilo till sonens vikt....
    Du ska väl inte oroa dig så mycket men jag ser att du fått stora barn så hmm kanske det blir en som är mindre eller än som inte är 4000g utan 5000g haha näh ska inte skrämma upp sig.
    Nu hade jag inte samma pappa till mina barn och jag är själv en liten flicka på 164cm och vikten 65kg och ingen diabetes alls.
    Vikten innan ebba var 55kg dit ska jag haha men ja det får vi se ..
    Nu måste jag bara NER 5 kg men det är väl hmm jobbigt men jag hoppas jag klarar av det.
    Men iaf ebba var av en annan och hon blev til 4140g 52cm hon kom 9 dagar över tiden (sprak och blev klippt)
    Amadeus var av sambon jag lever tillsammans med och han blev 5810g och 62cm ingen som trodde på detta men det var möjligt.
    Elias ja honom tog man redan bort 2 veckor innan och han var 4150g och 51cm
    Så för mig blev dom större .. elias skulle bli klassad till 4,500g men enligt läkaren över 5000g men under 6000g
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma