• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa
    Mini Söderling skrev 2010-04-29 13:35:12 följande:
    vad är detta hälso samtal för något ?
    På vissa ställen har dom hälsosamtal innan inskrivningen. Jag ska t.ex på hälsosamtal nästa vecka, i vecka fem och har sedan inskriving och UL i v. 10-11 typ.
    Hälsosamtalet handlar inte så mycket om graviditeten i sig (dom sa att min man inte nödvändigtvis behövde följa med) utan snarare om min hälsa. Hur man äter, tränar osv. Dom lär väl också prata om rökning, alkohol och kost i allmänhet antar jag. Det skulle ta 30 minuter sa barnmorskan som ringde...
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:38:26 följande:
    Välkommen Maris och Mini, Mini skriv gärna in dig i BF listan :)Aldrig kul med mf/ma, men hoppas att det går vägen för oss alla. Just nu känner jag inte så mycket symptom mer än molvärk och ibland lite lätt illamående. Men inget i tuttarna. Jag vill ha ömma bröst med!!! Känns som det är ett bra tecken samt det gör ju inget om de blir lite större hahahhaa :P
    Haha, håller med dig. Lite ömmare bröst hade inte gjort nåt. Känns ju liksom som ett bra tecken. Å lite större förstås. Jag var helt fascinerad förra gången och kollade mina bröst i spegeln hela tiden. Från b-kupa till c-kupa plötsligen. Inte konstigt att dom gjorde ont... ;)
  • kajsalisa

Spammar allt vad jag kan... ;)

• maria204

Det blev inget MVC-besök idag. Vi bokade om det till nästa vecka istället.

Jag är dyngförkyld och ska vara hemma mina lite sjuka barn imorgon. Illamåendet verkar ha börjat komma nu. Tack och lov, (Får man säga så?) för då vet jag att jag är gravid.

• kajsalisa

Hur ser din historia ut Maria204? Hur många har du sedan innan? Hur lång tid har det tagit att bli gravid osv?

• rontgensyrran
    WeWant skrev 2010-04-29 13:23:21 följande:
    Var hos min barnmorska idag på ett litet hälsosamtal, inte längesen vi var där sist men jag ville ha boken igen som vi slängde när ma kom..Jag frågade om man få göra ett ultraljud eller Vul, men hon sa att de var tok för tidigt ännu.. Jag tänkte mer runt vecka 8 eller nått.. Jag vill ju inte gå 14 veckor igen och sen blir allt pannkaka ännu gång. Men hon vägrade. Jag skulle minnsann vänta till Nupp testet. Om jag nu ville göra det..Får eller kan man inte få göra ett vul? Eller måste jag gå till privat då? Kostar det isåfall?Blev så himla lack på kärringen. Ingen försåelse alls, men den här gången kommer de gå bra ska du se. "Ät dina vitaminer och fisk hundra gånger i veckan så går det bra". Lätt för henne o säga !  *morr*
    Äsch det är bara att åka in på kk-akut och sätta dig, då brukar de boka tid till VUL någon dag senare på blödnings mott och det kostar 300 :- att åka in akut. Det är ju ett tips, hur mycket det kostar privat vet jag inte då det ingår i mitt gratis.

I Lund vet jag att de har en mott där man kan komma när man är orolig och göra vul. Det är bara att ringa dit och beställa tid borde väl finnas i andra städer med tycker jag :)
  • rontgensyrran

Kan ju vara lite kul att se hur länge vi försökte också tänkte jag :)

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)

Februari 2011

• kajsalisa

Kan ju vara lite kul att se hur länge vi försökte också tänkte jag :)

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)

Februari 2011

• No way

hej hej hoppar in här =) Fick ett mf förra månaden och det visade sig att det blev ett + direkt. är i vecka 6, BF 28 december

Att du inte fattar...
  • kajsalisa

Hej no way! Grattis och välkommen hit. Skriv gärna in dig på vår fina lista. Häftigt att det gick så fort. Är det ditt första barn?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma