Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

acure skrev 2011-01-27 22:58:39 följande:
    Sofy:vad trist med läkare som inte fattar någonting. mätte de inte tappen på dig? Då borde de ju kunna se om det är läckage någonstans?
    Nej.. ursäkta ordvalet men inkompetenta jävla fanskap! Ska JAG som pat kunna mer än en läkare? Insane. Jag blir tokig. Hon va SÅ dryg o helt överjävlig. Tittade lite på mig me ett flin o sa "Men lilla du. om de är vatten så märker du de. Då forsar de, inte sipprar." Grrrr!!

Och där har hon ju FEL!
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 22:58:22 följande:
    Är det så imorgon oxå så tycker jag att du ska ringa din BM iaf och rådfråga. Det är ju inte så troligt att de har fler än två idioter på huddinge-förlossning, så imorgon jobbar nog ingen av dom jag har ju bara träffat riktigt bra läkare när jag varit där så otur har du nog haft! Så ring!!!

Jag har oxå haft kännslan av att han kommer komma tidigt länge, men så idag så kännde jag bra att han kommer inte alls komma för tidigt utan kommer vara normalgången om inte övertid! Hjälp, v42 och jag kommer dööööö!

Absolut en fika! Nästa vecka? Bara inte tisdag men annars är det tomt i min almanacka, när kan ni som vill hänga på?
    Hahahaha nej man kan ju hoppas på att de finns fler vettiga än va de finns idioter iallafall. Hon Teija tror jag hon heter.. hon är kanoooon! Jag ska kräva henne vid min igångsättning om det går, vilken FANTASTISK läkare! Och Isabelle. Men som du säger, är de inte bättre imorn ringer jag BM eller åker dit o pratar me henne, känns bättre!

De vore ju faktiskt liiiiite roligt OM du gick över nu efter allt de här du gått igenom, haha.. nej fy va elakt sagt! Men hoppas han stannar liite till o kommer lagom i tid då ;)

Jaa, nästa vecka blir nog bra! Ska kolla om ja har nåra läkarbesök o va de kan va så återkommer jag om dag! :D
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 23:17:21 följande:
    Kan rekomendera Katja och Marius oxå sen minns jag inte fler namn, men de två är guld värda! men det verkar vara en hel del som patrulerar runt där!

KUL!? Jag kommer bli knäckt tror jag, 5 veckor kvar till BF och redan nu är det riiiktigt tugnt och jobbigt. Kanske får lirka fram en hinnesvepning i v38? Gör det de på vanliga MVC hos min BM eller vet du något om det?
    Jaa Katja känner ja igen också, henne träffade jag i början när mitt hemska illamående drog igång! :D Marius är jag dock nyfiken på haha, får se om man får träffa honom ngn gång ;)

Jag förstår de! Men när du minst anar det så kikar han ut.. kan ju gå undan! Min BM ska nog göra nåra hinnsvep på mig, så de trorjag nog de gör? Eller ja, hon gör det om jag är helt omogen inför igångsättningen så får vi se om de kan hjälpa eller mjuka upp lite vad jag förstått..
  • needtobreathe
    Odd; Just fan.. haha! Lägger till dig igen! :D

Ego; Har kollat lite på måtten på vår lilla kille.. haha, 26 cm i omkrets på huvudet, heerregud. Och 5,5 cm långa fötter. Finns ny magbild i andra tråden också ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-28 14:55:08 följande:
    Sofy: hur går det för dig? Läcker du fortfarande?
    Jaa fast nu e de genomskinligt istället, haha. Får se hur de artar sig, han e liite piggare i magen idag iallafall. Puh! Men hade skiiiiitont imorse, inge skoj. Bättre nu dock efter sömn + vila!
  • needtobreathe

Puuh! De har varit lugnt i tråden över helgen o jag har inte haft nån lust alls till o hänga vid datan. Haft en jättemysig helg hemma me mannen. Han gjorde kalops i lördags, så jääkla gott! Sen köpte vi hem ben&jerrys, chips o dip o läsk o laddade ner massa filmer! Sen blev de ett mysigt bad me tända ljus innan sängdags! Mmm, såna helger kan jag leva på länge! :)

Dock har lillbus i magen jävlats me mig hela helgen, nästintill obefintliga rörelser inifrån och idag tog oron överhanden och jag ringde förlossningen, på SÖS .. hör o häpna! Less på huddinges personal för tillfället. Så SÖS blev det. Och HERREGUD vilken skillnad! Så himla fräscht, så trevligt bemötande, så "modern" apparatur jämfört med.. oh my! Och läkaren var fantastisk. (Jodå, dom finns på Huddinge också men dessvärre varit glest med dom senaste besöken där..) Men ja, han mådde iallafall finfint därinne. Jävlades lite me sin mamma bara :) Läkaren sa dock att de va FULL RULLE därinne, som han såg på UL .. men inget han kände heller, så ja.. de e väl fostervattnet som gör att han inte "når ända upp" som dom så fint sa.. skönt de! :) 

Hade även lite SD därinne, vet inte vad som är normalt? Men låg på runt 35 utan och upp mot 60-75 med. Då va dom dock milda i jämförelse med hemma, haha!

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-31 21:01:56 följande:
    Skönt att höra från dig sofy, blev lite orolug för dig där för du bruka ju dagligen skriva! Låter som en super helg ni haft! Trots fl-besöket.

Du läcker inte fostervatten nu då? Tänkte eftersom du hade gott om det när du va inne och kollade? Men skönt att det var full rulle även om du inte känner det!
    Haha jaa de va lugnt från dig också i helgen ;) Trodde nästan du va inne o kläckte bebis! ;D Jaa.. justja! Han mätte tappen.. MED VUL!!!! Sa jag att dom var fantastiska? Attans att jag inte får välja sjukhus. Den va enligt honom 2,5 cm så de e väl helt normalt! Fostervattnet såg bra ut (han mätte dock inte det, men ja.. de va nog bra om han sa de) och lillbus hade ju full aktivitet därinne.. "väldigt livlig bebis" jotack, de har vi hört ett par gånger nu.. förstår dock inte och de känns så olustigt o inte känna av de nu..

Och justja, igen.. haha - nej, för tillfället äre lugnt på den fronten.. men då har ja mest gjort ingenting dom senaste dagarna, kanske därför? :D Skönt iallafall!
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-01-31 21:12:24 följande:
    Sofy, skönt att allt såg bra ut.VIlkn lättnad det måste ha varit!
    Kram!
    Jaa.. som sagt - en liten busbebis därinne! Tokvild och jävlas me mig hela tiden ;) Håller han mig inte vaken hela tiden så sparkar han så jag inte känner, hahaha ;) Jaja.. 59 dgr kvar så jag ska nog klara av sista tiden också!

Håller tummarna för dig imorn!!

Kramar!
  • needtobreathe

Pinklove;

Jag är lovad att inte gå över tiden av min läkare på specen, han skrev det tydligt i journalen o fick även me mig en kopia med hans underskrift på.

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-31 21:28:52 följande:
    Sofy: 25mm tapp är på gränsen har jag fått höra, men det är kanske olika ifall man börjat öppna sig inneifrån? Kollade dom det? Funnel brukar dom muttra då, haha.

Nix ingen bebis här inte! Han MÅSTE stanna kvar några dagar till för sambon är i norge med jobbet, inrikes flyg där och 2 timmars bilfärd så OM det skulle starta nåhot nu är det väk stor risk att han missar det så jag kniiiiper!
    Jag tycker jag läser alla inlägg men missar visst ändå! Sorry! Skäms

Joo de är på gränsen, men han frågade vad jag gjorde o jag berättade om sjukskrivningen - sa att jag vilade o inte fick dammsuga o blabla.. han såg väl på mig att jag var sådär road över de o poängterade att det var viktigt att jag tog det lugnt nu. Så, fortsatt fåtöljläge alltså ;)

Haha ojdå, spännande! Då hoppas vi självklart han stannar kvar lite till! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma