Plus igen efter mf/ma
Min läkare pratade om en poängskala, "bishop's score" som de använder för att bedömma livmodertappens mognad. (se nedan) Enligt henne är det ett absolut måste med iaf en 3:a, annars kan de inte ens försöka sätta igång? Allra helt ville de ha en 6:a för då var det bara att köra på, men hade man iaf en 3:a-4:a kunde man förbehandla med balong/gel etc...(här skrev jag GET först, men jag insåg att jag helst slipper ha en GET mellan benen!

)Jag börjar känna mig orolig över att inte få ihop de där poängen om 4½ vecka, så att de inget kan göra... För KS är inte aktuellt för mig i dagsläget, går det inte att sätta igång pga omognad så måste vi VÄNTA... Gah, jag vill inte vänta!Meeeen - jag börjar också fundera på det. Att det inte alls går. Och då blir det ju KS. Men äeh, jag vet inte så mycket än och "orkar" inte oroa mig över ngt jag inte vet hur det är, får ta det lite senare.. Men hoppas såklart att det ska gå vägen!! För oss båda! :)
De är inte för att han sparkar där, utan antagligen livmodern som trycker på eller något annat..