Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Odd;

Ja tack gode gud! :)

Aaah då är jag med! Dom mäter typ bara att man har SD då, och hur ofta? Men styrkan ska man inte stirra sig blind på?
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-31 22:48:36 följande:
    Hehe ibland rasslar det till i tråden och då får man vara med så att man inte missar något

Det var bra sagt av läkaren tycker jag, du behöver ju övertalas ibland men ingen uppföljning eller så? Iof skönt att slippa allt springande och åka in när man tycker det blir jobbigt/värre.

Men nu börja jag bli bebissjuk och vill träffa min rump-putare!!! Bara liiite till sen får jag försöka kämpa ut honom istället!
    Hahaha jaa, kan behöva en spark i rumpan nåra gånger i veckan så jag blir påmind ;) Jorå.. men dom såg ju att alla besök, fl-planering osv har skett/sker på huddinge så.. det blir tyvärr där nästa gång :( 17e äre dags igen, TUL + samtal me läkaren, han tyckte att vi kunde vänta tills dess om inget händer under tiden, då ska ja ju ringa in igen såklart.. samma som vanligt.. haha :)
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-01 13:56:49 följande:
    Varmt välkomnen in i tråden på super-duper riktigt Sugar! nu håller vi tummarna i ca 6 veckor till. denna gången kommer det gå bra!!

vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska inreda och göra iordning ett barnrum eller inte. Troligen kanske vi kommer flytta inom ett år om vi hittar något nytt, men det är ju iofs ett tag dit.
    Ska man ha barnrum eller inte?

Tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum första tiden?

Behöver man en amningsstol/fåtölj och har ni någon snygg och skön att rekommendera till bra pris?
    Haha, återigen - "tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum" Det finns liksom ingen regel på det, alla familjer gör ju olika, och beroende på hur bebisen är också så får man ju anpassa sig. Kanske är en liten som bara vill va nära, eller kanske är en som somnar jättelätt o kan sova vartsom helst - you'll never know! ;)¨

Ska man ha barnrum - jadu. Återigen en fråga man får ställa sig själva. Vi tycker de är onödigt nu i början precis, och kommer troligen inte bo kvar till årsskiftet ens, så nej - vi skippar det där vi bor nu. Det behövs ju inte i början anser vi.

Och amningsfåtölj - nej fy va överskattat! (Tycker tillochmed jag..) haha! Slänga pengar i sjön.
  • needtobreathe
    Sugar;

Stooooooort GRATTIS! Men de visste vi ju hela tiden, att de skulle gå bra denna gång! ;) Heja räkan!! Hjärta
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-03 08:28:06 följande:
    Dit vi ev kommer åka på weekend ca 3 veckor innan BF är Stockholm så det finns nog förlossningar där att välja på om det händer ngt, vi får se om vi kommer iväg eller inte, funderar att ge bort det som present till sambon som fyller år snart!

Mallanis, i v 13 typ på inskrivningen fick vi med oss en folder hem som vi skulle fylla i om vi ville gå föräldrautbildning och nu meddelade de oss att det börjar snart. Dock missar sambon ett tillfälle men det får väl gå ändå, bm sa att vi kunde låna hem förlossningsfilmen om vi ville om det visar sig att det är den han missar Snällt.

Insåg just när jag kollade på FL´s nedräkning att jag har gått in i trimester TRE, shit, var tar tiden vägen???
    Hahahaha, jaa här finns det nog nåra sjukhus o föda på om de skulle va så ;) De är nog inga probleem! ;D

Jotack.. jag hinner inte me själv här känner jag, tiden springer iväg! Drygt 55-60 dgr kvar för mig nu o de är såå mycket jag vill fixa innan, men de går långsamt framåt.
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-03 09:02:22 följande:
    jag har läst på flera ställen där de beskriver vad som händer under graviditeten och att det inte är alls ovanligt att det börjar från v 22-23 och framåt .... och visst har bland annat sofy haft det länge?

helsicke- hur har ni andra gjort med föräldrautbildning...jag behöver all utbildning jag kan få i detta ;)
    Ja de började väl i vecka hmm.. 22-23 för mig eller ngt sånt.. de va ju då jag började "leva" igen haha, efter månader av sängläge pga illamåendet..
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-03 08:57:14 följande:
    För mig började dem i v 26 tror jag, nån gång då och då och nu kommer de nog lite oftare.
    Tror det är normalt om de inte gör ont men kolla med bm, ska jag göra nästa gång om 2 veckor, tills dess lever jag på att de är ofarliga. Känner mig inte så orolig faktiskt!

Däremot blev jag faktiskt rädd i går för när jag kom innanför dörren rann det ngn mellan benen på mig, trodde det var vattnet som gick haha. Men sen kom inget mer så jag vet inte vad det var....?!
    Vattniga flytningar antagligen :) "Heeelt normalt" såklart haha, som allt annat när man e gravid.. ;)
  • needtobreathe
    Havsklippan;

Åh vad skönt att höra av dig igen! Kan absolut inte föreställa mig det ni gått igenom ens i min vildaste fantasi, men ni verkar oerhört starka tillsammans och jag hoppas så för er skull att ni snart är gravida igen, ni har fått er beskärda del av olycka nu!

Massa kramar!!
  • needtobreathe

Jag e sååååå trött! Puh. Och jag vet inte vad lillgrabben därinne håller på med men fysatan vad det typ ilar mellan benen emellanåt, som att han kittlas nere i muffen fast det gör liite ondare än så ;) Som små knivhugg. Skrek rakt ut igårkväll när vi skulle sova o idag i bilen påväg hem, gah! Bökunge.

Blir luuugnt ikväll iallafall.. kan knappt hålla ögonen öppna!

• needtobreathe

Havsklippan;

Jaa, denna tråd är mitt andra hem! Så fantastiska människor härinne! :) Blir ändå så GLAD av att läsa dina inlägg, det är styrka och en gnutta glädje och framtidsplaner och det gör mig lycklig!! 

Haha joo.. spännande graviditet ;) Men dom sätter troligen igång mig 37+0 så de är inte lång tid kvar nu, det är precis i början av april så de är bara härda ut! :D

Massa kram! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma