Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-06-16 14:02:19 följande:

Det är svårt jag har velat lämna många ggr men jag kan inte. Tyvärr har ingen möjlighet häller befinner mig här och här är jag fast. Än slår han inte mig men som mamma räknat så kommer då 1 gång om året nu vi får väl se. sista gången han rörde mig var så jag väntade Elias. men då blev jag så jävla förbannad och slog tillbaks den dagen glömmer han nog inte men det gör inte jag häller. Medans jag låg under honom så slog han mig många ggr tillslut fick jag ett bra grepp och slog till honom så han fick en fläskläpp som tack. han åkte hem till sin mamma sökte efter ''tröst'' men hans mamma brydde sig inte av hans gråtande och sa att det var bra gjort av mig att han nu insåg vad fan han gjorde mot mig. Varje graviditet har varit så TYVÄRR !! jag vet att jag skulle ha lämnat honom men dumt av mig så älskar jag honom iaf.

1:a gången när jag väntade ebba var då höggravid i 9:e månaden och han puttade mig mot väggen så jag fick ont men allt gick bra. (då lämnade jag honom)

Blev samms igen efter (förlåt) och jag blev gravid med Amadeus och så slog han mig många ggr sen som höggravid och då slängde han och han mamma ut mig från vårt hem mitt i natten stod jag som höggravid och grät floder och ringde min kompis och mådde jävligt dåligt tillslut kom han och hämtade mig upp igen lång histora ..

När jag vart gravid igen så puttade han mig hade händerna vid magen och då hade vi precis flyttat till danmark och så vart det så hårt att jag misstänker att jag fick MA då. fick blödning några dagar efter. men jag vet inte riktigt om det var det.

När jag väntade Elias så låg han över mig och slog mig.

Jag får skylla mig själv som många säger men jag är bara såhär jag kan inte fast jag ibland har stor lust att bara dra åt skogen och ta mina barn och bara lämna skitet bakom mig.

Detta började redan vi träffades och det blev aldrig bättre men nu är det lugnt igen.

Snälla vännen du måste göra något, det finns hjälp att få bara du tar den. Du måste lämna honom. Tänk om han slår barnen nästa gång.
    Gravid v.21+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-16 14:22:56 följande:
    Han kommer aldrig slå barnen han är igen idiot. vad ska jag göra jag bor ju här jag vill inte ha soc efter mig precis. jag har inte problem nu jag lovar
    Jag vet inte, men du kan ju alltid kontakta kvinnojouren och vad är värst? Att leva med misshandel eller på soc ett kort tag?

Du gör som du vill, men jag blir så ledsen för din skull och barnen påverkas väl då han slår dig.

Jag hoppas att det ordnar sig att och han aldrig slår dig eller barnen.

Kan inte soc ringa nu så jag kan gå och handla, är ju vrålhungrig, men ger jag mig ut för att handla ringer hon väl bara därför, skulle inte direkt förvåna mig och sitter jag hemma hela dagen så ringer hon väl inte. Dilemma? Jaaa
  • telgebo
    maria204 skrev 2011-06-16 18:38:43 följande:
    2 barns: Men lilla gumman. TA hand om dg och dina barn. Lämna honom innan han slår dig igen. Tänk på dina barn. De lär sig att det de är med om är normalt. Det ska inte vara normalt att se sin mamma bli slagen. Inte ens "bara" en gång om året.

Jag väntar på förlossning nu. Hur har ni som fått barn tidigare känt innan det har satt igång? Jag är illamående med dålig mage och trött idag , molvärk i svanken och stick i livmodern. What say you? Jag kommer inte ihåg hur det var med mina andra barn. 
    Jag har inte så bra koll alls på det då jag blivit igångsatt men med andra barnet så lossnade slemproppen 1 vecka innan och jag hade mycket förvärkar och kände att nåt var på gång. Var tvungen att andas mellan mina förvärkar och flåsa mellan dom.

Jag har läst och hört att man kan bli lös i magen.

När har du BF?
  • telgebo
    maria204 skrev 2011-06-16 18:46:00 följande:
    13 juli, men jag har aldrig gått så här långt innan. De andra graviditeterna har startat med vattenavgång.
    Åhh det är ju snart. Oj det måste kännas helt otroligt att du gått längre i denna graviditet än de förra, måste kännas skönt att de inte blir en prematur bebis denna gång.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-16 18:46:47 följande:
    Maria204: Jag har blivit JÄTTEDÅLIG i magen bägge gångerna med sonen spydde jag som en gris hela förmiddagen innan han föddes dagen efter........

Allvarligt talat kan detta vara sant????  Tänk den stackars barnmorskan säger jag bara:

www.familjeliv.se/l.php?s=hotvma&v=1&u=/Forum...
    Jag tvivlar på att det är sant, låter helt ofattbart i mina öron att detta skulle hjälpa, vem tänker på sånt när man har så grymt ont.
  • telgebo

Maria: Vet dom varför dina andra barn fötts för tidigt?

• telgebo

Usch känner mig så orolig på det som jag skrev tidigare idag om anmälan, tror det inlägget finns 1 sida bak för er som orkar läsa.

• telgebo
    maria204 skrev 2011-06-16 18:59:15 följande:
    Nej. Min mamma fick alla sina fyra tidigt, men hon hade mycket sammandragningar och fick t.om ligga inne i flera veckor med de två sista. Kanske är det ärftligt, kanske är det en slump. Ingen vet.
    Okej.

Jag har ju blivit igångsatt med mina så jag vet inte om min kropp kanske är van nu att föda tidigt pga det. Mitt första är född 15 dagar innan, min andra 24 dagar innan och min tredje 13 dagar innan. Min yngsta så låg jag inne pga att hon var på väg 6 veckor innan BF.

Får se om jag går till BF denna gång eller tom över, tror inte jag går till BF, men bara för det så jag gör det säkert.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-16 19:23:47 följande:
    Jag har inte läst mer heller men jag tycker det är vidrigt om jag ska vara ärlig och jag tror egentligen inte att det är sant heller men många svar är det på det i alla fall!

Hoppas er bebis kommer snart nu då! Jag längtar massor tills vår bebis kommer!

Imorgon ska jag till bm så håll tummarna för att bebis ligger med HUVUDET ner annars måste den vända sig på två veckor för annars blir det vändningsförsöka och lyckas inte det blir det ju snitt.
    Håller tummarna att bebis ligger med huvudet ner. Men har för mig att som omföderska så kan bebisen lägga sig med huvudet neråt senare i graviditeten utan att det är nåt fel, men kan ha missuppfattat.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-16 21:08:41 följande:
    Telgebo: jag förstår att det känns pissjobbigt!!! När äntligen din syster lagt ner tjafset så kommer en annan och förstör. Önskar det fanns ngt man kunde göra.. Suck!
    Nej det är inte syrran som lagt ner det är sov barn & Ungdom som lagt ner det då det inte finns nåt. Nu har min soc handläggare ang ekonomi gjort en orsoanmälan. Om vad kan man ju fråga sig? Jo eftersom jag har 3 barn som exet har och Familjerätten handlägger det med mina äldre barn så anser min soc sekr att hon måste göra en orosanmälan men vad i helvete har det med min nuvarande situation att göra? Väldigt kränkadne att vara anklagad att bli en dålig mamma innan barnet ens är fött och fegt att skriva ett brev om det istället för att ringa och säga det. jag måste få tag på henne imorgon för sedan går hon på semester till den 18 juli.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma