Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-06-16 21:16:57 följande:

När han får utbrott kan det bara handlka om något fel man gjort eller en dålig dag på jobbet.

Jag vet inte men han säger att det är för jag är en bitch under gravidieten och jag får skylla mig själv.

Inte rädd för honom längre jag var jätte rädd innan men det har hänt så mkt mellan han och mig så jag är van redan men jag är så less att det blir så här.

Han och jag vi var med om familjerätten här i danmark om att han slog mig då han hade berättat och då gick det vidare och så fick han hjälp så allt har lugnat ner sig nu men han sa innan att han aldrig skulle slå mig men vad hände likom dumma dumma jag som trodde på honom får skylla mig själv men han VET att om han skulle röra mig 1 ända gång till så är det STOPP

Finns aldrig någon anledning att slå och en kille som slår kommer med största sannolikhet slå igen.
    Gravid v.21+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-16 21:27:42 följande:
    Lite svårt har igen att åka med tog och 3 barn dyrt + många timmar barnen börjar dagis och skola i aug och alla papprena är fixade här
    Vill du så kan du. Tänk på barnens bästa.
  • telgebo

2 barns mamma: Se hur många som vill hjälpa dig. Ta emot hjälpen, killen är inte värd din kärlek.

• telgebo

MCT: Kan inte se ditt test men grattis

Gravid v.21+4 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-18 09:11:19 följande:
    jaha vad knäppt... jag flyttade dem från mappen "forumbilder" till en ny egen mapp, försvann det i tråden dÅ?

Fast jag ser dom fortfarande...hmm...
    Bilderna syns inte i tråden, jag tror man måste ha dom i sitt bildgalleri men det har du ju så jättekonstigt. Kanske blir så om man flyttar dom till en separat mapp. Kan ju försöka gå in på din sida och se dom där kanske.

Har du tagit nåt nytt test idag?
    Gravid v.21+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Nästan varenda natt nu har jag flera omgångar med vadkramp. Vad sjutton då kan det bero på och bara börja hux flux? Har ju inte haft det tidigare denna graviditet och hade det inte såhär mycket när jag väntade dem andra heller. Ont gör det men jag trycke rbara ner hälen i madrassen och somnar om, men det väcker ju mig till som tätt och jag vill ju sova.

• telgebo
    Safireee skrev 2011-06-18 13:56:14 följande:
    Det är vanligt att det blir så! Hade det både förra och denna gången. Vissa säger att det kan bero på magnesium och kalciumbrist, så man kan ju testa att käka lite extra nötter och dricka mjölk osv. Det gör verkligen ont, men det är tur att det funkar med att flexa fötterna! Vaknar också av det på nätterna. 
    Jag har hört talas om bananer, promenader, tåhävningar och massage ska hjälpa men jag har ingen kärlek till bananer och promenader orkar jag inte med med mina elefantsize till fötter så det blir till att pressa ner foten i madrassen så släpper det nästan direkt.
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-06-18 13:59:24 följande:
    Nu har jag varit och köpt på mig en massa gravidplagg på H&M som hade rea. Lite trist bara att de inte har så mycket långärmade/varma plagg nu under sommaren. Okej, jag fattar ju varför, men vi har så kallt på mitt kontor att jag måste ha långärmat + tröja under för att inte frysa. Men jag får väl köpa sånt efter sommaren om det blir kris. 
    Jag var in på H&M här i stan för att kolla om de hade nåt gravidplagg men jag blev grymt besviken, ingenting så jag går fortfarande runt i mina vanliga kläder som börjar bli aningen för små. Som tur var har jag ju en del mammkläder sedan tidigare graviditeter som jag använder såsom byxor.
  • telgebo

Fy satan i gatan vad trött jag är. Känns som jag inte sovit på 1 vecka minst och då har jag bara varit ner på stan en sväng och kom nyss hem. Vet inte vad det beror på att jag är så fruktansvärt trött. Känns som jag skulle vara i v.8 typ för då var jag såhär vansinnigt trött.

Nån mer som är helt slut?

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-18 18:39:21 följande:
    Jag är ofta jättetrött. Iofs är jag ju i v 35 imorrn så det börjar ju kännas som att jag har fått nog men vi har varit på stan idag och efter det har jag sovit 1,5h
    Jo men du har ju gått så mycket längre än jag, har två barn att ta hand om. Jag är i  v.21+5 har sovit till 06.35, la mig igen vid 08 och sov till 12, satt vid datorn till 16 tog bussen ner på stan åt och så hem då allt var stängt men lika bra det då jag ändå kändes som att jag var sövd. Måste fan ha varit sömnmedel i maten för jag har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv nästan. Givetvis så missade jag bussen hem så jag fick sitta i gassande sol i 29 minuter och mådde pest.

Skulle kunna gå och lägga mig för natten nu, men då vet jag att jag kommer vakna inatt nångång jättepigg för att vara död på dagen imorgon.

Jag känne rmig sjuk av denna trötthet och min BM vet ju aldrig nånting så henne känns det lönlöst att fråga.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma