Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Ok vilken kula Tilde De Paula har

Gravid v.21+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Jaha så 2 nya anmälningar och nyss pratat med barn & ungdom, behöver nog inte säga hur mina tankar är nu. Så ledsen och kränkt samt orolig och rädd att bli fråntagen mitt barn.

Gravid v.22+0 BF 23/10 Bara 125 dagar dit
  • telgebo
    Alicia 72 skrev 2011-06-20 13:09:11 följande:
    Vad är det för anmälningar som kommit in nu? Och från vem?

Alicia
    Orosanmälan från min handläggare på soc samt Familjerätten.

Jag blir så trött allvarligt alltså och skitledsen.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-20 13:24:31 följande:
    Måste ju finnas en anledning bakom deras oro.. inte så att de gör de för att jävlas bara.. Och bara för att de har oro betyder de inte att de kommer ta ungen. krävs en del för de.. de kan ju bara vara att du får stöd saker hemma som underlättar.. försök att se de som att de kan leda till nåt positivt i stället för att bli ledsen.. saker blir bara så bra som man gör dom
    Har tyvärr andra erfarenheter än vad du pratar om, vill inte skriva allt men separation domar vårdnadstvist samarbetsproblem från pappas sida inget umgänge med barn och en herreans massa helvete och problem bara för att ex jävlas.

Nu tror soc på fullaste allvar att jag skulle vara en mamma som är helt jävla oförmögen att se ett barns behov, gahh säger jag bara. Vad fan tror dom om mig? Att jag är helt oförmögen och helt bakom eller som fyrabarns morsa 36 år gammal och inte fattar vad jag gett mig in på? Inte så att jag direkt är 18 år eller oplanerat gravid. Tro mig jag har tagit några vändor i skallen innan jag satte igång det hela med att bli gravid.
  • telgebo

Sovit skitdåligt, fött barn inatt, vänt och vridit på mig, legat och kliat mig överallt sov 2 timmar allt som allt men var så pigg kl var bara 04 så jag la mig igen och sov till 08 men kände mig helt väck i skallen så jag la mig igen och sov tills 13.45.

Ähh, jag får inget gjort om dagarna annat än att sova, äta och hänga här och så ett och annat telefonsamtal.

3 barns mamma: Kan tyvärr inte styra över dessa idioter som försöker göra mitt liv till ett hell.

Gravid v.22+1 BF 23/10 Bara 124 dagar dit
  • telgebo

Blöjor, ja vilka är bra egentligen till nyfödda små flickor?

• telgebo

Tjejer är det normalt med onda sammandragningar i v.22? Har skitont och magen är stenhård och bebis lugn, fick luta mig framåt idag på stan för det gjorde så jädra ont och spände och det kändes som hela magen skulle spricka upp på mig.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-21 20:06:00 följande:
    På facebook ä rjag med i en grupp med mammor härifrån och någon undrade vilka blöjor som var bäst. 8 pers svarade och det var 8 olika svar!

Idag är jag en stolt mamma. Sonen som är 3 år och 5 månader har lärt sig cykla utan stödhjul Han var otroligt stolt!
    Åhh grattis till sonen, det är ett stort steg.

Fyy vilka sdr jag har.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-21 16:34:02 följande:
    Ingen aning men vi har haft libero till bägge våra stora barn och det är ju en av varje så jag köpte ett paket såna!
    Till mina barn har vi också haft Libero, med första barnet provade vi en massa sorter Coops egna, Lidl, Willys, Pampers men Libero var oslagbart bäst tills han blev en 2 år ca då de började läcka på natten då han kissade en större mängd. Då provade vi Pampers men det var samma sak ännu värre. Döttrarna har med Libero och det läcker inget på dom så det kanske beror på att de kissar neråt till skillnad mot sonen då snoppen kan åka lite uppåt eller åt sidan när han sover och så trots att man såg till att den låg neråt när man tog på honom nattblöjan.

Jag tror nog det blir Libero här, ska prova dom och se iaf.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-21 17:15:55 följande:
    Vi har Libero, Ica's egna som är kanooon och Huggies :) Varierar lite. HATAR dock pampers, så äckliga! ;D
    Varför är Pampers äckliga?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma