Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

att jag nästan blev gråtfärdig och hann tänka många tankar under den korta stund det satt i.

Gravid v.22+2 BF 23/10 Bara 123 dagar dit
  • telgebo
    maria204 skrev 2011-06-22 19:28:08 följande:
    Ja, gör det! Sådant där kan man ju bli tokig på! Skrikandes

Idag mår jag illa och har dålig mage (ursäkta). Kan ni inte hålla tummarna för att det är på G? Hoppas att kroppen tömmer sig inför förlossning, för jag vill ha bebisen nu, innan alla barnvakter åker land och rike runt på semester... Obestämd
    Prommis: Ring din BM du, skulle jag göra.

Maria: Hoppas det drar igång nu och att d u får din lilla i helgen eller ibörjan av nästa vecka.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-22 20:11:26 följande:
    Telge: när jag får såna där ihållande blir magen tillslut helt stenhård och VÄLDIGT ond jag försöker undvika att röra mig mycket och det går rätt bra. Ibland har jag aså ont att jag måste "andas" för att det ska släppa men jag tror inte det är ngn fara. Har iofs bara frågat min bm en gång och då sa hon att om det håller i sig timtal så är det kanske läge att ringa förlopssningen. Tyvärr har vi 10 mil till förlossningen just nu så det ska mycket till för att jag ska kontakta dem!

Maria: Hoppas det blir bebis snart för dig!!!!!

Ja min bm har telefontid imorrn bitti så jag måste ju nästan ringa och fråga för jag blir lite iriiterad över att det ena gången verkar så viktigt och nu verkar det kvitta.....
    Känner igen mig i din beskrivning ang sdr Prommis. Jag var till affären nu och hem var ingen rolig upplevelse, skit ont hade jag rent ut sagt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 20:50:38 följande:

Hoppas nu har det bra.

Nu har febern lämnat kroppen hoppas jag slut febern nu på kvällen var 38,0 så nu mår jag mkt bättre så nu har jag haft feber i 2 dagar. Imorgon firar vi oxå Midsommar här i danmark

Ahh vad skönt. Så ni firar midsommar dagen före oss?
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-23 06:27:57 följande:
    Ibland tror jag att det är det onda som tillslut gör magen hård...... Nåja jag hoppas det går över för dig för du har ju ganska långt kvar. Jag har 38 dagar till BF nu. Ska dock jobba 10 arbetsdagar till så det behöver ju inte bli värre än.
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 20:50:38 följande:

Hoppas nu har det bra.

Nu har febern lämnat kroppen hoppas jag slut febern nu på kvällen var 38,0 så nu mår jag mkt bättre så nu har jag haft feber i 2 dagar. Imorgon firar vi oxå Midsommar här i danmark

Hoppas ni får en härlig midsommar!

jag är ledig idag och barnen har sovit bra VARJE morgon ett tag men idag vaknade de 05.30. Det är rart med barn. Dottern ville nog se om tandfen varit här. Hon har varit påväg att tappa sin ena framtand LÄNGE och igår krockade hon lite med brorsan på studsmattan så då lossnade den. Nu har hon en riktig sexårs glugg!
    Jo jag hoppas det men samtidigt så är det väl träning av livmodern till förlossning.

6-års glugg är gulligt, det hade min son i höstas, han har tappat sina mjölktänder i en rasande fart.
    Gravid v.22+3 BF 23/10 Bara 122 dagar dit
  • telgebo
    Bev skrev 2011-06-23 16:12:36 följande:
    Önskar er alla en GLAD MIDSOMMAR!!! Är inne här o kikar med jämna mellanrum men ni skriver så ofantligt mycket att det är svårt att hålla sig ajour...

Kram till er alla! Solig
    Och ändå är det lugnare tempo nu än det var tidigare.

Detsamma, hoppas alla får en fin midsommar med uppehållsväder.
  • telgebo

Prommis: Stackare, men ska du inte ringa ändå för säkerhetsskull?

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-23 17:55:24 följande:
    Jag har pratat med både sjukvårdsupplysningen och förlossningen och sålänge det inte blöder, jag får feber eller diarré så behöver jag inte åka in annars måste jag åka på förlossningen. Är väl kanske bäst att man tar det lungt. VI var och drog en skrinda med mat på jobbet igår uppför ett berg så det KAN ju vara det. Tidigare har detta gått över efter ngr minuter men inte nu tydligen men nu känns det betydligt bättre i alla fall. Så himla skönt att man känner bebis typ hela tiden i alla fall!
    Skönt att du ringde. Hur känns det nu då? Kan ju vara en sträckning eller att du överansträngt dig och det känns först idag.

Jo det är skönt att man känner bebis i stort sett hela tiden. Idag var min bebis så lugn kom bara att tänka på det så började bebisen sparka och sen har det vart full fart på den lilla, mys.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-23 20:40:10 följande:
    NU känns det inte alls. Jag har fått sådär flera gånger förut men med skillnaden att det har gått över och kanske inte sådär ont. Jag kunde inte stå upprätt och jag har hög smärttröskel så det var inte alls kul. Ja eller så är det att jag körde vagnen på affären för vi handlade en hel del och att dra vagn har jag inte klarat tidigare heller så det är nog det. jag har inte varit sugen att besöka förlossningen ikväll så jag är glad att det gick över...... jag hoppas jag inte känner av det på jobbet igen för då kommer jag att åka hem kan jag säga....
    Jag känner igen det där, jag fixade inte heller att köra en fullastad varuvagn när jag var gravid så långt som du gått, den fick exet köra ha ha.

Skönt att det gick över. Inte kul att ha ont.

På tal om annat, jäklar vilket väder vi har, spöregn, är så less på detta regnade.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-24 12:50:53 följande:
    Ja det kan inte vara annat än foglossning. Fast trodde inte att det kunde sitta i ryggen. Det är inte jätteroligt att kånka på Wilda när det gör så ont... och då har jag "bara" alla veckor kvar. haha.

Jag tänker ta upp det med mvc den dagen jag ringer, och det blir väl om en månad ca.
    Var i ryggen sitter det?
    Jag ringde min MVC och blev hänvisad att själv kontakta sjukgymnasten så jag ringde och fick en tid nu på måndag till en sjukgymnast som är specilisit på just gravida så det känns jättebra.
    Jag tror inte det är foglossning jag har då mitt sitter mitt i ryggen (typ svanken) och där har man tydligen ingen fog eller fogar utan det är nåt annat jag har. Magen är ju rätt stor och tung så det är väl lätt att man kanske svankar mycket fast man inte tycker det.

2 barns mamma: Du planerar att föda nästa barn vaginalt? Jag tror dessvärre inte man får det efter 2 snitt men det kanske är annorlunda för dig.
    Gravid v.22+4 BF 23/10 Bara 121 dagar dit
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma