Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-06-21 20:20:25 följande:
    JAG tycker det för jag hatar nätet inuti dom, vidrigt när dom bajsar, usch o fy.

Och du har väl jobbat på förlossningen, då borde du veta svaret på din fråga om onda sd i v 22. Nej, det är inte normalt.
    Det var så himla länge sen som jag jobbade på förlossningen och jag är bara uska så har inte jättebra koll.

Okej så pampers har nät i sina, låter ju inte fräscht nej, jag tycker annars inte om att deras blöjor är behandlade med nån kräm fast de kanske dom slutat med nu iofs.
    Gravid v.22+1 BF 23/10 Bara 124 dagar dit
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-21 21:16:07 följande:
    Intressant detta med blöjor Vi har ju kört libero till bägge de stora så det blir nog så nu med.

Jag hade 2 rejäla sammandragningar på jobbet idag medd några minuters mellanrum. Hann tänka att om detta håller i sig så åker jag hem men det försvann tack och lov sedan!

Imorgon ska mitt jobb ut och vandra. 7,5 km vilket är helt uteslutet för mig men de ville inte ha med någon som har 1 månad kvar till förlossningen..... Så jag ska fixa lunch och åka med till de som vandrar. Annars älskar jag ju att gå så lite grämer det mig att jag inte kan gå med...
    Du gör nog rätt att inte vandra så långt, jag skullle inte fixa 7,5 km och jag är bara i 6:e månaden.
  • telgebo
    acure skrev 2011-06-21 22:58:09 följande:
    Jag föredrar också pampers. Önskar att jag gillade Libero bättre då de är mycket snyggare än pampers fjantiga motiv (jag vill ju att allt ska vara snyggt, till och med det som inte syns). Men pampers funkar mycket bättre för oss så det där med snyggheten får jag försöka lägga åt sidan.

Älskar pampers baby dry nattblöjor, så mjuka och goa och suger upp hur mycket som helst. På dagarna varvar vi nu med pampers new baby stl 3 och pampers active fit stl 3, active fit har inte det där nätet och är sjukt smidiga nu när lilltjejen börjar rulla runt och böka omkring.
    Ha ha, vad rolig du är att det måste vara snygga blöjor på stumpan Jag är nog likadan kanske.

Detta med blöjor är en djungel, känns som det var evigheter man var inne i det och det var det ju iofs, det är ju över 2,5 år sedan.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 10:06:34 följande:
    Själv gillar jag inte just det du säger och dessa jävla små stenar fy fy fy .. jag gillar inte Libero eller Pampers alls och ingen av mina har kunnat ha dom iaf.
    Vilka blöjor använder du till Elias? Har Didos blöja fortfarande?
    Gravid v.22+2 BF 23/10 Bara 123 dagar dit
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 10:10:05 följande:
    Detta är livet förstoppning i 1 veckas tid och temp på 37,5 till 38,8 sen 37,0 i morse och sen ligger man och hackar tänder och mår piss. Igår började allt kunde inte gå mer på kvällen kroppen sa ifrån och jag hade värk i hela kroppen låg tillslut på soffan och grät av att jag hade det så dåligt. tempen vissade bara 37,5 och hela kroppen var ass varm ont i magen svullen då ajg inte kunnat göra nr 2 på länge och huvudvärk och värk i hela kroppen och spykännsla inte fan är det bättre idag tempen vissade bara 37,0 men på väg upp igen och panodil har jag fått i mig med.
    Inte kul att vara sjuk

Själv har jag så mycket sammandragningar när jag går så jag ska ringa BM idag vid telefontiden och fråga henne om detta för det känns inte alls bra.
  • telgebo
    Elida87 skrev 2011-06-22 13:28:12 följande:
    jag hade jättemkt sammandragningar från v 15 tills lillan föddes i v 36 . fick det så fort jag rörde på mig.. magen var hård hela dagarna..

Telgebo: har hört att man kan få mkt sammandragningar om man har urininfektion,kanske de kan va nå sånt du har ?
    Jag hade som dig med Thea min yngsta fy fasen alltså. Så fort jag bara stod upp så var ju magen stenhård och jag hade konstant sdr som inte släppte.

Jag har nu pratat med BM på MVC och de tyckte jag skulle komma in och läman urinprov imorgon, jag är nästan helt säker på att det inte är UVI för jag hade inget sånt den 3 juni och det skickades på odling då och det skulle ta 1 vecka att få svar och de har inte hört av sig som de skulle ha gjort om det hade vart nåt.

BM sa att jag ska bege mig till förlossningen om jag får sådana sdr som jag hade igår som satt i utan att släppa på flera timmar trots vila. Jag känner nu att magen blir hård bara av att sitta ner så jag ska gå och vila en stund och se om det blir bättre.
  • telgebo

Mina sdr gör ont och jag nämnde även för BM trots att jag kände på mig vad det beroode på att jag har sveda som tusan ovanpå magen och det stramar och kliar och fasen att magen nu växer och det kan ge sdr tydligen. Hade väl på känn att magen växte men att de kan orsaka sdr visste jag då inte.

När jag går så känns det som att bebisen ligger mitt på magen så nära skinnet på magen som möjligt och det känns typ som jag tappa henne och det hugger som fasen där och nertill så jag vill gå och hålla händerna på magen för att fånga upp bebis/magen.

• telgebo

Känns iaf skönt att jag kan ta på magen trycka lite och få en spark tillbaks eller att hon buffar eller rör på sig.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-22 15:24:16 följande:
    Fy sjutton vad trött man är nuförtiden då! Sover dåligt varenda natt och är grinig och lätt-irriterad av trötthet jämt! Stackars min omgivning.....
    Du är inte ensam, jag är också nåt dödens trött fast inte så otrevlig då men trött trött trött. Måste sova en stund på dagarna och jag tackar min lyckliga stjärna att jag är ledig och kan göra det. Sover också inte så bra på nätterna och det beror dels på en aktiv bebis och ont i kroppen till och från. Sover typ 2-3 timmar i sträck.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-22 16:06:24 följande:
    Telge: Hoppas det OK trots sammandragningar. Jag får ibland ihållande värk fast magen med är stenhård men jag tror inte att det är sammandragningar

Jag blev ju uppringd av min bm i fredags och då sa hon att jag skulle få träffa en diabetessköterska som skulle kontakta mig. Nu har det ju gått en vecka och jag har fortfarande inte hört någonting så jag funderar på om jag ska ringa min bm imorrn och fråga??? Jag har ju inga problem av det men det känns ju ändå lite konstigt att de inte hör av sig.........
    Jo så kan jag också få ibland att det bara är en ihållande och inte gör särskilt ont, men nu har får jag som en sdr som inte släpper på flera timmar och känns.

Idag så högg det till så inåt helvete att jag
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma