• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Grattis i förskott Kajsa-Lisa! Ifall jag får en hjärnblödning imorgon. Nalle

Jag heter Maria föresten 40 år gammal (gillar rikigt att trycka på det där gammal...så jag kan åjja mig med gott samvete i tråden)

Ska se om jag kan hitta trailern.....perfekt tajming lite ammning, kaffe och ODD-TV! . Underbart!
  • telgebo

Måste fråga er: kan man ha halsbränna så tidigt som v.5? Känne ribland att det ömmar i halsen när jag sväljer och ibland så svider det bara. Visst tusan är det halsbränna?
    Tänkte kanske testa novulacol för att se om det är halsbränna för ger det sig så borde det ju röra sig om det annars är det ju nåt annat.

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • kajsalisa
    Happiness skrev 2011-02-23 15:40:56 följande:

Jag heter Maria föresten 40 år gammal (gillar rikigt att trycka på det där gammal...så jag kan åjja mig med gott samvete i tråden)

Ska se om jag kan hitta trailern.....perfekt tajming lite ammning, kaffe och ODD-TV! . Underbart!
    Tack. Å tack Marlyn!
    Hojta om du hittar trailern. Jag vill också se....
  • Odetta
    Happiness skrev 2011-02-23 15:40:56 följande:

Hittar du den så ge mig en länk...jag jar fortfarande inte sett den

*kram min vän*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe

telgebo, det är nog för tidigt med halsbränna som är kopplat till graviditet i alla fall!

• Happiness
    telgebo skrev 2011-02-23 15:39:33 följande:
    Ha ha vänta tills din lilla tjej blir tonåring "Du fattar ju ingeting morsan" Du skämme rut mig, vet du hur jädra ute det här är mamma och pang med dörren.

Ha ha, så var jag och min mamma har en hel hel drös med tjejer i ungefär samma ålder så det var ständig huvudvärk för vår mamma
    Ja herregud vad jag och mamma höll på att tjaffsa när jag var så där 17 år. Glömmer aldrig....kommer du ihåg den videon med Whitney Huston? Hon hade ett lavendelfärgat fodral...tror det var I wanna dance with somebody-videon. Jag sydde själv en sån fast röd. Hon förbjöd mig att gå ut med den. Självklart gjorde jag ju det ändå.

men kommer så väl ihåg den meningen hon sa:
    -" Du är ingen artist som sak stå på scen. Detta är ju bara scenkläder. Alla kan ju inte gå omkring och visa upp sig  som Madonna". Haha!

Tyckte då hon var så efter, som inte fattade att det var Whitney Houston.....
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
      orange (urk)...
    Orange är ju jättesnyggt! (och ganska könsneutralt Oskyldig)

• Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-23 15:34:41 följande:
    Ska bli så skönt att få ta ut den tjejiga sidan nu....*längtar* Nu har det varit skjutvapen, Bionicle, bilar, allmänt förstöra saker i 8 år. Haha! jag kan bygga ihop vilken Star War lego grej som helst. Kan de flesta Xbox spel...Indiana Jones, batman, Spiderman, legos Star Wars...

Nu kanske det kommer blåsa andra vindar... . Rosa, dockor, pyssel,rita modellera, sy och framför allt lugna lekar. Men man vet ju aldrig....blir hon en tuff tjej så har hon en mamma som kan tuffa lekar också .

Hur ska du göra Pancakes? Vill du ha reda på könet vart det lider? KRAM
    Skönt att höra att man lär sig! Har en känsla av att det är en pojke på g. Men vi vet inte, har bestämt oss för att inte ta reda på det faktiskt. Skulle gärna göra en variant av varje. Den här gången - inte ta reda på det. Nästa barn - ta reda på det. Så får man veta hur det känns.

Ja, tonårstjejer är nog inte att leka med. Om man får generalisera lite så är småkillar i fem-sexårsåldern rätt intensiva och jobbiga men tonårstjejer är hundra gånger värre än tonårskillar. Och så kan det säkert vara tvärtom.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma