• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 15:06:52 följande:
    Haha okej  ja det finns 2 st kändisar i denna tråd Odd och lilla jag FINNS det mer ??
    Var med i en tidning när jag var gravid men säger inte vilken ha ha
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • kajsalisa
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 15:20:22 följande:
    Odd här i tråden hahaha vet jag fan jag är 2 barns mamma hostar 3 barn haha
    Jag är carina och är 26år
    Vem är du då svarar tillbaks
    Åh, kul idé 2barnsmamma. Glad 
    Fler som vill avslöja sig? Vet att vi bestämde tid och datum i förra tråden då vi visade foton på oss själva, alltid kul att få veta lite mer.
    Jag är Karin och jag är 31 (hm.... 32 imorgon)
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!! Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.

älskar också rosa
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!! Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.

älskar också rosa
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-23 15:25:28 följande:
    Åh, kul idé 2barnsmamma.  Fler som vill avslöja sig? Vet att vi bestämde tid och datum i förra tråden då vi visade foton på oss själva, alltid kul att få veta lite mer.Jag är Karin och jag är 31 (hm.... 32 imorgon)

grattis i förskott på födelsedagen
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Marlyn
    kajsalisa skrev 2011-02-23 15:25:28 följande:
    Åh, kul idé 2barnsmamma. Glad 
    Fler som vill avslöja sig? Vet att vi bestämde tid och datum i förra tråden då vi visade foton på oss själva, alltid kul att få veta lite mer.
    Jag är Karin och jag är 31 (hm.... 32 imorgon)
    Grattis i förskott.

Malin 31 år
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Hihi, själv har jag inte sett den ännu....hämtade lilleman från förskolan nu och nu sitter vi och har tv4 på...ska bli spännande att se vad det är dem klippt ihop till trailern

Och bästa Havsklippan, tack för uppdateringen om er finaste Wilma! Det gör så ont att ni har behövt gå igenom detta, men jag förstår lättnanden som känslan att ni valde rätt måste medfölja.

Det går ju inte att jämföra sorger och sorgen som ni känner som har förlorat ert barn går inte att jämföra med min sorg över mina töser. Men trots att så mycket som allt är olika, så är det mycket som är likadant också. Ur egen erfarenhet kan jag därför säga att ett barn kan aldrig ersätta ett annat...men däremot kan ett barn bli ett plåster och balsam för ett längtande mammahjärta. Så jag håller mina tummar att ni snart får glädjas över en inneboende igen.

Ni finns i mina tankar!

***bamsekram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Pancakes skrev 2011-02-23 15:22:01 följande:
    Här är en till! Är galet tjejig av mig och har alltid varit och precis som nån skrev (tror det var Sofy..) att hon ser fram emot att leka med bilbanor och bygga kojor och sånt så är jag precis tvärtom. Har alltid svårt att leka med killar och hoppas verkligen man lär sig om ens eget barn blir en pojke :) Av alla kompisars barn så har jag alltid mycket lättare för att leka med tjejerna och de gillar mig alltid mer än vad killarna gör. Usch, vad hemskt egentligen. Hoppas mitt eget barn kommer tycka om mig om det blir en pojke :)
    Ska bli så skönt att få ta ut den tjejiga sidan nu....*längtar* Nu har det varit skjutvapen, Bionicle, bilar, allmänt förstöra saker i 8 år. Haha! jag kan bygga ihop vilken Star War lego grej som helst. Kan de flesta Xbox spel...Indiana Jones, batman, Spiderman, legos Star Wars...

Nu kanske det kommer blåsa andra vindar... . Rosa, dockor, pyssel,rita modellera, sy och framför allt lugna lekar. Men man vet ju aldrig....blir hon en tuff tjej så har hon en mamma som kan tuffa lekar också .

Hur ska du göra Pancakes? Vill du ha reda på könet vart det lider? KRAM
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:34:41 följande:
    Ska bli så skönt att få ta ut den tjejiga sidan nu....*längtar* Nu har det varit skjutvapen, Bionicle, bilar, allmänt förstöra saker i 8 år. Haha! jag kan bygga ihop vilken Star War lego grej som helst. Kan de flesta Xbox spel...Indiana Jones, batman, Spiderman, legos Star Wars...

Nu kanske det kommer blåsa andra vindar... . Rosa, dockor, pyssel,rita modellera, sy och framför allt lugna lekar. Men man vet ju aldrig....blir hon en tuff tjej så har hon en mamma som kan tuffa lekar också .

Hur ska du göra Pancakes? Vill du ha reda på könet vart det lider? KRAM
    Ha ha vänta tills din lilla tjej blir tonåring "Du fattar ju ingeting morsan" Du skämme rut mig, vet du hur jädra ute det här är mamma och pang med dörren.

Ha ha, så var jag och min mamma har en hel hel drös med tjejer i ungefär samma ålder så det var ständig huvudvärk för vår mamma
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma