Plus igen efter mf/ma
Prommis: Stackare, tycker synd om dig.
Ha en trevlig midsommar alla, jag åker iväg snart på firande, är tillbaks imorgon igen.
Prommis: Stackare, tycker synd om dig.
Ha en trevlig midsommar alla, jag åker iväg snart på firande, är tillbaks imorgon igen.
2 barns mamma: Jag vet bara hur det är här att man inte får föda vaginalt efter iaf 2 snitt pga att det är väldigt stor risk att livmoderruptur alltså att livmodern spricker vid en vaginal förlossning efter snitt och det är ett livshotande tillstånd både för mamma och barn där barnet går allvarlig syrebrist och det läcker ut stora mängder blod i mammans buk. Vill du verkligen ta den risken? Jag tror inte läkaren i Danmark kommer låta dig föda vaginalt det är för stora risker både för dig som mamma och för det barnet.
Vad menar du med det du skrev till Prommis ang moderkaka att en ny fixar vaginal födsel förstår inte alls?
Jag kan ge dig länken till vaginalförlossning efter snitt.
Jag vet det finns fara men det är inte alltid det är fara likom. så länge moderkakan inte lossnar och klarar av så går det nog.
Jag borde lyssna på er men jag vill åååh vad jag vill ![]()
Men jag borde bara nöja mig med det jag fick innan.
Jag fick ju erbjudande att föda elias men jag hade någon kännsla att jag inte skulle göra det. Och det var skönt då han föddes med snitt så insåg man att hans navelsträng var för kort och det skulle inte ha blivit trevligt alls
men jag känner mig så längfärdig att få föda igen men det får jag bara ha för mig själv.
Jag måste fråga er hur ni skulle göra: Jag hade för ca 1,5 vecka sedan så ont i svanken och blev då rådd av min MVC att kontakta sjukgymnasten. Ringde dit och fick en tid den 27 juni, imorgon. Nu har jag vart bra i ryggen hela helgen och frågan är då om jag ska uppta deras tid när ryggen känns bra eller om jag ska avboka tiden? Vad skulle ni göra?