• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 16:00:43 följande:
    Haha, sådär gjorde jag också!
    Ja gud vad man höll på. Min mamma tex tyckte ju atrt jag inte behövde smink för jag var ju så sööööt ändå och när jag fick kille var ju hon bara föööör pinsam " Ni får inte låsa in er på rummet utan du får ha dörren öppen" Åhhh gissa om jag ville sjunka ner i golvet, så jävla pinsam hela tiden. Jag var 13 år och vad gjorde man liksom med en kille då...jo pussades på sin höjd, men hon trodde väl vi skulle öva på att göra barn eller nåt. mamma alltså
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Odetta

Jag kallar mig för odd här (vill inte skriva mitt namn för det är väldigt ovanligt och snokande ex behöver ju inte få det allt för lätt trots att jag skriver väldigt öppet annars). Jag är 30 år gammal

Bo gör vi utanför Västerås...och "vi" är min man (gifta sedan 2009) och våra 2 barn som är 2 år gamla "Lilleman" och lilla Vidar som nästan är 5 veckor gammal nu. sedan har vi även mina 3 barn sedan innan som tyvärr bor i USA...min töser.

När jag inte är mammaledig så pluggar jag på högskolan till lärare och eftersom vår 2-åring är allergisk mot en massa så måste vi (läs min man) laga all mat från grunden, så detta har blivit mer än bara en hobbie nu, det har blivit en livstil. Så vi bakar och lagar en massa mat (det är en utmaning att allergiomvandla alla recept), umgås med familj och vänner och ja, bara njuter av livet!

Vi har inga djur då mannen min är allergisk emot dem, men jag älskar (och saknar) både hästar och hundar i mitt liv.

Det är lite om mig då

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Okej, jag har tråkigt... Nu har jag gjort som Happi önskade, och fotat bebiskläder. (men sedan åkte de snabbt tillbaka i kassen i garderoben igen, tro inget annat!Flört)

Det jag har kvar från när jag var bebis på 80-talet. Snygg t-shirt, stickade sparkbyxor och gulligt påslakan.

Skrattande
  • telgebo

Jag håller mig lite hemlig om det är okej men jag kan säga att jag är 36 år och hinner kanske fylla 37 år innan bebis föds. Jag är ensamstående mamm till en liten på snart 3 år. Bor i en hyres 2:a och är rätt nyinflyttad här då jag och barnets pappa valde att gå skilda vägar och ingen ville bo kvar där vi bodde innan.

Älskar att pyssla, se på TV, hänga på FL speciellt i denna tråd då, näähää det märks inte och jag gillar heminredning, baka träffa vänner

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik

Okej, ite mer kläder, det mesta är arv från dottern,  en del köpte jag vid tidigare graviditeter som blev missfall... ngt plagg har dottern köpt till lillasyster (valt iaf) och några har vi fått...

De här mössorna har däremot JAG köpte DENNA graviditet, av mamman till en liten sjuk flicka. Här är hennes blogg: http://wildavaregenangel.blogspot.com/

Även stora tösen har en likadan mössa: 2.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TQFP1a65BqI/AAAAAAAAC5Q/AiGpq9FczPc/s1600/ultraljud%2BTilde%2B038.jpg
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 16:16:52 följande:
    Jag kan virka, du vill inte dela med dig av beskrivningen...? (så jag kan virka oranga skor till Happis bebis sedan!? Skrattande)
    Jag köpte tyvärr inte tidningen, är lite snål med sådant. men tidningen finns ute ibutikerna nu. Det är Förädrar&Barn.

kan du virka åt min bebis också, jag betalar givetvis garnet och porto, fast det är ingen brådis, ha ha, du har cirkus 35 veckor på dig
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 16:22:05 följande:
    Okej, jag har tråkigt... Nu har jag gjort som Happi önskade, och fotat bebiskläder. (men sedan åkte de snabbt tillbaka i kassen i garderoben igen, tro inget annat!Flört)

Det jag har kvar från när jag var bebis på 80-talet. Snygg t-shirt, stickade sparkbyxor och gulligt påslakan.

Skrattande
    Stickad sparkdräkt ha ha. Gulligt på ett sätt men njaaa, tveksamt läge.

Min mamma stickade ju kofta, byxor, tossor och mössa till mitt barn och byxorna åkte längst in i garderoben men koftan och det andra blev använt
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-02-23 15:25:28 följande:
    Åh, kul idé 2barnsmamma. Glad 
    Fler som vill avslöja sig? Vet att vi bestämde tid och datum i förra tråden då vi visade foton på oss själva, alltid kul att få veta lite mer.
    Jag är Karin och jag är 31 (hm.... 32 imorgon)
    Ha ha stort grattis till dig gumman
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-23 15:23:45 följande:
    Var med i en tidning när jag var gravid men säger inte vilken ha ha
    Du var med i föräldrar&barn jag såg dig och du hade en jätte fin mage jag vet vem du är gumman men jag säger inte.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma