• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Telgebo:

Halsbränna känns nerifrån magsäcken som en sur uppstötning som gör att det vattnas i munnen på en....brukar inte göra ont när man svälger *håller tummarna att du inte blir förkyld*

Förresten, om du föder 2 dagar innan ditt BF...dvs den 22/10 så kan jag lova att det blir underbara barn som föds den dagen. Min mellantös är född då nämligen

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-02-23 15:56:07 följande:
    Ja mina barns pappa var lugnet själv som tonåring har hans mamma sagt men som barn oj oj oj han var sjövild och ständigt stamkund på akuten.
    slarvfel igen, gahh MITT barns pappa.

varför kan jag bara inte skriva korrekt för? Graviditetssymtom måntro
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 15:54:10 följande:
    Ha ha, jag skrattar så jag gråter

Min mamma sa "Ta på dig mössa nu innan det går för det är så kallt. Jag sa "men mamma ska jag skämma ut mig i hela skolan eller, ingeeeeen på hela skolan har mössa i sjuan mamma" "Det bryr jkjag mig inte om hur andra föräldrar gör med sina barn men du ska ha mössa och täckbyxor"

Jag stack iväg så men så fort jag kom runt hörnan åkte de av ich ner i skolväskan och sen att jag frös var ju ju skit amma, måste ju vara cool liksom ba
    Haha, sådär gjorde jag också!
  • färnik

Föresten, det lät lite klent med "Linda 27". Lite tråkigt sådär! Jag skulle vilja veta mer om er, vad ni gör, hur ni lever, osv, lite kort!? och kanske ev hemsida/blogg? Vore spännande!

Jag heter iaf Linda, är som sagt 27 år... Gift sedan drygt 5 år tillbaka och vi har en dotter som blir 5 år i april. Bor i på en gård utanför Falköping på ca 30ha i en liten röd stuga på knappt 80 kvadrat, bedriver jordbruk  (vallodling, och grönsaker mm för eget behov) och skogsbruk (säljer ved, virke, timmer), föder upp eko-lamm, har höns, hästar (+ katter och kanin) Försöker hålla en ganska enkelt och miljömässigt hållbar livsstil, handlar helst så lite som möjligt (och då helst begagnat och eko) och är intresserad av odling, djur, matlagning mm, ( bakar vårt eget bröd sedan ca 4 år tillbaka, äter kött från våra egna får och höns, egna ägg, grönsaker, osv...)

storaaleberg.blogspot.com/

• färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 15:53:00 följande:
    . har du köpt nya till denna lilltösen eller är de från storasyster? har du inga fler klädbilder du kan lägga upp? Så kul att se.
    Dessa är nya, men inte inköpta av mig...

Du tycker alltså jag ska ta upp bebiskläder och fota? Hm, ska jag tolka det som att du försöker få mig att förbereda!?! FörvånadOskyldig

Kul med dina gamla kläder! (dem kan du fota och lägga upp du också tycker jag!) Här finns inte mycket sparat från när jag var liten, men några plagg har jag...
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 15:58:38 följande:
    Färnevik: jag hittade faktsikt några kläder från 1970 som jag tänkte försöka ta på Sofia. Mycket var ju gult och orange..de har jag tagit bort... men man vet aldrig de kanske kommer på ändå. Sen hittade jag lite storbloomig grönt och blått inte dumt alls. Sen var en som var turkos med rosa blommor (det enda plagget med rosa ) Tycker det är häftigt att Sofia ska ha på sig mammas kläder . Nu har det ju gått så lång tid emelllan oss (blir ju en gammal mamma) så modet som var då har kommit tillbaka....
    2008 då jag fick barn var ju retro poppis och mycket 70-tals färger kom ju tillbaks. jag som tyckte det var asfult innan älskade det plötsligt och pappan till barnet sa "jaha ska du klä vårt barn så som vi såg ut själva som små?" Min mamma har nog kvar allt sedan jag var liten så då behöver du ju inte handla på några år" men hallå det är ju inte samma sak

Jag hade stor passion att shoppa bebiskläder då och tycker fortfarande det är jättekul men nu är det ju storlek 98 då men snart får jag förhoppningsvis handla smått i storlek 50 igen.

Måste bara säga, igår så kollade jag in senaste numret av Föräldrar&barn och guuuud vilka söta små virkade pjucks det var beskrivning på då i den tidningen. Tyvärr kan jag inte alls virka och min ammam har ju ingen aning om att jag är gravid, men funderar på om jag ska köpa tidningen och lämna över gan och beskrivningen när jag kommit längre i graviditeten och be henne virka dom till sitt barnbarn.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Odetta
    färnik skrev 2011-02-23 16:02:19 följande:
    Föresten, det lät lite klent med "Linda 27". Lite tråkigt sådär! Jag skulle vilja veta mer om er, vad ni gör, hur ni lever, osv, lite kort!? och kanske ev hemsida/blogg? Vore spännande!

Jag heter iaf Linda, är som sagt 27 år... Gift sedan drygt 5 år tillbaka och vi har en dotter som blir 5 år i april. Bor i på en gård utanför Falköping på ca 30ha i en liten röd stuga på knappt 80 kvadrat, bedriver jordbruk  (vallodling, och grönsaker mm för eget behov) och skogsbruk (säljer ved, virke, timmer), föder upp eko-lamm, har höns, hästar (+ katter och kanin) Försöker hålla en ganska enkelt och miljömässigt hållbar livsstil, handlar helst så lite som möjligt (och då helst begagnat och eko) och är intresserad av odling, djur, matlagning mm, ( bakar vårt eget bröd sedan ca 4 år tillbaka, äter kött från våra egna får och höns, egna ägg, grönsaker, osv...)

storaaleberg.blogspot.com/
    Kul läsning...hejhej Linda *vinkar*
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 15:58:53 följande:
    Telgebo:

Halsbränna känns nerifrån magsäcken som en sur uppstötning som gör att det vattnas i munnen på en....brukar inte göra ont när man svälger *håller tummarna att du inte blir förkyld*

Förresten, om du föder 2 dagar innan ditt BF...dvs den 22/10 så kan jag lova att det blir underbara barn som föds den dagen. Min mellantös är född då nämligen

*kram*
    Vet inte vad det kan. Jag trodde jag var på väg att bli sjuk, men inget än och sedan kommer och går detta hela tiden. Nu har jag inte känt av att jag haft ont när jag sväljer i några dagar och så åt jag nyss och efter det så satte det igång att svida i halsen trost att jag åt mat som jag inte fått svid av förr.

Jag hade mycket halsbränna när jag väntade barn 2007/08 och var storkonsiment av novulacol men det började först runt v.20 nånstans, det var rent hemskt vilken halsbränna jag hade och så fick jag höra till leda att ju mer halsbränna desto mer hår på bebis och det var rätt rejäl kalufs som kom ut som bidde en fin skepparkrans nån vecka senare

22 oktober...hmm ska försöka pricka in det datumet då så får jag fira min 37 års dag på BB

Föder jag som innan så föder jag 13 dagar före BF alltså den 11 oktober. Men enligt Fl så är jag faktiskt beräknad den 22 oktober men inte enligt tempsidan och den går jag med på än FL gravidkalender.

Får se vilket BF jag får på det stora UL också, kommer säkert ändras.

När jag var gravid senast så flyttades jag en massa trots att jag visste Äl dag och då barnet blev till (då vi hade sex) och fick inte ihop det alls och jag hade enligt mina beräkningar räknat ut när BF borde va och det stämde med 2 dafgars marginal, det blev 2 dagar innan. Lång näsa till min BM som avfärdade mitt sätt att räkna med att så gör man inte , jo sa jag man måste ju se på ens cykel sa jag bestämt och se så rätt jag hade.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • kajsalisa

Hänger på Färnevik...
    Så, jag är alltså Karin, 31. Bor i en härlig vindslägenhet i centrala Göteborg tillsammans med min australiensiske make. Gift sedan 1 1/2 år och har nu Ted, 6 veckor.
    Jobbar som idrottslärare på en internationell fri/privatskola när jag inte är mammaledig.
    Har spelat fotboll hela mitt liv, men nu endast på korpnivå med dom andra tanterna... ;)
    Det var en snabb sammanfattning om mig!!

• färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 16:06:20 följande:
    Måste bara säga, igår så kollade jag in senaste numret av Föräldrar&barn och guuuud vilka söta små virkade pjucks det var beskrivning på då i den tidningen. Tyvärr kan jag inte alls virka och min ammam har ju ingen aning om att jag är gravid, men funderar på om jag ska köpa tidningen och lämna över gan och beskrivningen när jag kommit längre i graviditeten och be henne virka dom till sitt barnbarn.
    Jag kan virka, du vill inte dela med dig av beskrivningen...? (så jag kan virka oranga skor till Happis bebis sedan!? Skrattande)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma