• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt
    Pancakes skrev 2011-02-23 15:05:33 följande:
    Kram!! Om alla håller tummarna så måste det ju gå bra eller hur! Glad
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 15:08:07 följande:
    *ler* gumman det är bara ta en hink som du ska ha i graviditetn måla den typ rosa skriva text som
     ''JAG ÄR GRAVID''
    haha då blir det alltid roligt att ha den framme 
    HAHAHA!! Det bästa förslaget jag hört nånsin! Så roligt, det måste jag ju göra! Skrattande
    sugarrush skrev 2011-02-23 15:09:10 följande:
    Jag ska tjoa så att ni får ont i öronen och önskar att jag slutar! Skrattande Saknar dig med sötis!! Hjärta Kramar!!
    kajsalisa skrev 2011-02-23 15:10:28 följande:
    Det är ju för att jag har er som jag är stark, mina vänner och familjen!  Och du - GRATTIS! Skål Kram! Glad
    telgebo skrev 2011-02-23 15:21:02 följande:
    Tack det hoppas vi med! Det ska bli vår tur nu... snart så *bestämd*
    Happiness skrev 2011-02-23 15:21:20 följande:
    Sötis HjärtaHjärtaHjärta Hoppas du mår bra Happi (har för mig att jag läste något som inte var så bra för längesen nu...). KRAM!
    Odetta skrev 2011-02-23 15:34:27 följande:
    Sorgerna är ju liknande, våra sorger om våra barn vi inte får ha bland oss men vi inget annat vill... Det ska inte behöva vara så.... KRAM! 
    färnik skrev 2011-02-23 15:51:12 följande:
    Tack vännen! Hjärta Vilken fin blogg du har! Glad  Kram!

Nu blev det lite långt inlägg trots att jag kortade ner citerade inlägg. Nåja, väntar på att min sambo ska komma hem med min beställning semlor, jag kan då inte vänta ända till 8 mars innan det är fettisdagen... Glad 

KRAM till er allihopa, vi hörs snart igen! 
    (/Aurora, 30 år, när ni ändå håller på att presentera er...för tillbaka ska jag ju Glad
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 17:03:40 följande:
    converse.jpgHär är dom...ska se om jag hittar en virkbeskrivning också
    Eaxkt dom är det Så oerhört söta så man bara dör, måste bara ha sådana till min lilla i höst. Helt ljuvliga och så måste jag väl köpa ett par converse till mig då också så jag matchar bebisen sedan
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • needtobreathe

Jag ooooorkar inte i ert tempo! Haha! ;)

Men Pancakes, haha jag är inte tjejig av mig alls, aldrig umgåtts me tjejer o haft tjejpolare så, några ytliga bara - annars är min bekantskapskrets full av killar! Har så svårt att umgås med tjejer, alltid haft.. men så när jag fick min ADHD diagnos förklarade det en del ;) Fick den varianten som kallas "toyboy" - alltså pojk-adhd då, mer utåtagerande osv som killar är. Var helt tokig som liten o är (var?) fortfarande.. sjukhusen har varit mitt andra hem för diverse brutna ben, armar o skit, klättrade i träd (ramlade ner o bröt foten, sket i de o lekte på som vanligt, haha!), lekte me bilar, u name it.. när jag träffade min man första gången för flera år sen på en fest sa dom att ja va som en i gänget, dom såg mig inte som en tjej.. orädd, framåt, galen.. ja.. inte tjejig för fem öre.. därför har ja alltid "önskat" en kille som första barn för jag TROR jag har lättare o relatera till det då på någe vis.. mer "min" grej liksom.. har spelat fotboll, hockey, kört utförsåkning, spelat tennis o ja.. de ska bli kul o få leka me bilbanor o sånt, ja är så lättroad när de gäller sånt haha! Kan sitta i timmar! De här med att pyssla, sy o göra "lugna" grejer är inte alls my cup of tea.. men man anpassar sig väl till de också om man får en tjej nångång ;)

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-23 17:03:14 följande:
    Herregud vad ni skriver! Här jobbar man en dag och det finns inte en chans att läsa allt

Vilka fina bebiskläder det finns här ovanför! Vilka otroligt fina mössor!

Telgebo: jag har haft halsbränna av ovh till hela graviditeten. Det blev värre när jag började med järnet... Angående pappan kan du ju meddela att du ska göra VUL och UL och säga när det är och även påminna strax innan för då har du ju föröskt och han har gjort sitt val!

Ikväll ska jag gå och simma. Har dock rätt ont i ryggen men jag simmar sakta och hoppas att det funkar för mig.
    Jag älskar att drt är fullt ös här och hoppas att det fortsätte rså för det hålle rmig sysselsatt så jag inte hinner tänka på all oro och så.

Jo denna halsbränna eller vad jag nu är vet inte vad det kan vara. Men det kanske inte är nån halsbränna, får se hur det artar sig. Känns lite bättre nu och svider inte.

Jag har erbjudit pappan att följa med på vul men han vill inte, han vill inte ha nån kontakt alls det är hans senaste bud, men jag ska påminna honom när det drar ihop sig och erbjuda honom att följa med på BM besöl, UL och så, kanske han mjuknar när beskdet har lagt sig.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 16:53:43 följande:
    Färnevik: Det här var roligt! Tack för titten! Är ALLT detta 56? Mössan med djuren ...så söt! Den svarta klänningen var ju också så himla gullig. Har sett något liknande på Lindex.  Sen gillar jag de där stickade hängslebyxorna. Så kallt som det är nu blir ju de perfekt för promenader.

Vad var det mer jag fastnade för...jo bodyn md bondgården och de blommiga tajtsen.
    Du har ju hur mycket kläder som helst. men varför ska du lägga ner dem i påsar? Du ska ju ha dem snart eller var det lite större storlekar kanske?
    Jag vill inte lägga dem i lådor, för då innebär det ju att de måste användas alternativt plockas bort sedan. Undangömda i kassar kan de ju stå hur länge som helst utan att jag behöver kännas vid dem... Drömmer

Allt är inte 56, det är blandat: 50 (okej, bara 1 body och 1 par sparkbyxor) 56 (första och andra bilden tror jag) och 62 (allt på sista bilden) I nyföddsize, dvs 50-56 fanns det inte mindre än 11 bodys visade det sig, 4 byxor och 4 pjamasar. (+ kofta och fleeceoverall) Borde räcka om hon inte blir en kräkbebis. Det var dottern, och vi hade mer kläder än så här och tvättade ändå varje dag... (Sedan finns det mer 62 kläder på vinden, men de låg i annan påse så dem har jag inte tittat igenom. Blev nästan lite nyfiken nu ju! Minns inte alls vad som finns...)

De stickade sparkbyxorna är av tunnt bomullsgarn och är både mjuka och inte särskilt varma, de blir säkert använda till det här barnet också. Dottern hade dem ett antal ggr faktiskt! Skrattande

Bondgårdsbodyn köpte jag i januari 2010, innan mitt näst senaste missfall... Klänningen tror jag är från lindex förövrigt!
  • 3 barns mamma84

Havsklippan:
    Haha visst var det roligt haha bara vara glad och spy då och se texten ''GRAVID'' när man gör ulrik hahaha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo

är det fettisdagen den 8 mars i år? Jag hade för mig att jag hade missat det för det brukar väl vara i februari annars.

Jag är nog på väg att bli sjuk ändå, svid i halsen och ont i huvudet och fryser som vanligt. Ska kanske bädda ner mig men fick ett stort sug efter ostbågar (Två barns mamma 84, ha ha knäpp katt du harsom gillar det )

Måste nog gå och handla det och bädda ner mig.

Det var nån här som sa att man ska äta det man är sugen på, riktigt bra tycker jag

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-23 16:58:43 följande:
    Jo jag var hemma hos dig en gång och det var en tag sedan. Jag hoppas du inte röjer min identitet snälla.

Har tyvärr inget minne av att du hade den tidningen hemma hos dig.
    Jora vi satt på soffan och tittade på tidningarna när jag hade alla kvar sen innan
    En låg natt hahaha shit vi sov ju aldrig och bara babblade och var ute på balkongen och rökte haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma