• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-23 17:19:52 följande:
     är nog tvärtemot Färnevik (?) (ursäkta mig om ja läst fel nu!) känner jag, 

Precis min tanke när jag läste! Vi två är nog varandras raka motsatser! Skrattande

Både vad gäller det där med intressen, prioriteringar och även "din guldsked". Oskyldig För mig har det aldrig funnits nggt sådant, jag har fått kämpa som fan för precis allt. Ingenting har någonsin varit gratis, sas,
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-02-23 16:16:31 följande:
    Hänger på Färnevik...
    Så, jag är alltså Karin, 31. Bor i en härlig vindslägenhet i centrala Göteborg tillsammans med min australiensiske make. Gift sedan 1 1/2 år och har nu Ted, 6 veckor.
    Jobbar som idrottslärare på en internationell fri/privatskola när jag inte är mammaledig.
    Har spelat fotboll hela mitt liv, men nu endast på korpnivå med dom andra tanterna... ;)
    Det var en snabb sammanfattning om mig!!
    Sjukt roligt... vi har många likheter du och jag kajsalisa! Kan förklara hur om ett par veckor, när jag gått ut med min graviditet. Just nu vill jag vara hemlig ett par veckor till...
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 17:23:20 följande:
    Alltså trailern till ODDS serie. Hittar jag bara inte. Letat...anytime hade ju för en tid sen något. Men då var ju inte ODD med. Vem var det som hade sett en trailer med ODD? vart hittar jag den?
    Det är jag som haft det stora äran Slog bara på TV 4 som alltid vid 11 i förmiddags och då var den. Kommer säkert ikväll eler vid 11 tiden imorgon igen.

Lovar att den kommer gå om och om igen ju närmare den 7 mars vi kommer.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-23 17:27:48 följande:
    Jo du vi satt på golvet och soffanm ne jag har inte som helst minne av att du hade den tidningen. Kan ju säga att jag inte ser ut så längre, kortare hår och mycket snyggare och inte lika fetto

Jo du kom vi säng runt 07? Dina barn sov och du möttes mig i ösregnet vid bussen mitt i natten, var många som försökte få med mig hem som fem i 3 ragg ha ha innan du kom och räddae mig från alla dårar i R, ha ha.

dagen därpå så lagade du mat fan halva dagen och övergödde mig ha ha.
    Haha regnet kommer jag ihåg att jag kommer där med en cigg som nästan var blöt och utan paraply haha våta som hundar.
    Ja kl 7 kom vi i säng shit alla vaknade upp och vi skulle sova
    Tråkigt nog fick jag dig hem men inte killarna hahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 17:35:38 följande:
    Skulle man alltså allvarligt kunna beställa ett par virkade converse bebisskor av dig?
    OM jag kommer igång igen; javisst. (det går tom att få det vitt, jag har f-skatt.Flört )Men jag lovar inget nu... Ska överväga att ta ner garner från vinden i morgon och provvirka ett par converse iaf. (tror mig ha ett fint orange garn som kan passa Happi...)
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-23 17:38:26 följande:
    Precis min tanke när jag läste! Vi två är nog varandras raka motsatser! Skrattande

Både vad gäller det där med intressen, prioriteringar och även "din guldsked". Oskyldig För mig har det aldrig funnits nggt sådant, jag har fått kämpa som fan för precis allt. Ingenting har någonsin varit gratis, sas,
    Haha, du får inte ta mig fel! Alla är vi olika o de är ju charmen me allt! Men när ja läste igenom din presentation lite snabbt av dig själv så kände ja ba "Oj, totalt olika!" :D Men de är som sagt roligt de också!

Hm.. jag har aldrig "behövt" kämpa för ngt, "fått allt serverat" o är väl därför lite lat av mig, vet att allt löser sig o tar väl ibland saker lite för givet för att ja.. de alltid varit så.. tycker väl att de är skönt på ett sätt men hade velat gå den "hårda" vägen som min man som också kämpat för allt o haft de jobbigt, för man märker STOR skillnad på oss när de gäller vissa saker.. o mina föräldrar skämmer fortfarande bort mig (oss nuförtiden..) me allt så ja, de är svårt o klippa navelsträngen till dom hahaha ;)
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 13:26:33 följande:
    Amningen förra gången, ja vad ska man säga... Jag trivdes på ngt sätt ändå med att amma, dottern älskade det också. Jag ammade faktiskt i 15 månader, men det räckte aldrig till med mjölken. Jag ammade hela tiden, gjorde inget annat typ, fick förlossningsdepp på det hela också. Vilket läkarna har sagt antagligen berodde på amningshormonerna, eftersom det lättade först när jag slutade amma.

Jag kommer försöka amma den här gången också, jag VILL amma, är för fri amning. Men om det kommer fungera återstår väl att se. Blir jag deprimerad ska jag sluta i alla fall. Läknna och BM har denna gången föreslagit att jag ska överväga att inte amma alls, men jag VILL ju! Så jag tänker i alla fall prova...
    Har missat en hel del inlägg idag märker jag så här 6 timmar senare....

Jag fick ju också någon form av depression eller baby blues...många säger ju att det hänger ihop med amningen och att man blir avrådd från att amma.

Nu tänker jag så här...nu vet jag hur det känns och även det har jag tagit mig igenom. Jag och sonen mår bra idag. Inga som helst men...Nu kan jag detta med depression. Vet att det går att  ta sig igenom och ut på andra sidan. Så OK får jag det igen så får jag det...överlever ändå och får underbara barn ändå...
    Så kom igen med då, dumma dep. om du nu vill jäklas med mig igen...då blir det andra bullar...HAha! Vill ha revanch och upprättelse
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 17:40:03 följande:
    Haha regnet kommer jag ihåg att jag kommer där med en cigg som nästan var blöt och utan paraply haha våta som hundar.
    Ja kl 7 kom vi i säng shit alla vaknade upp och vi skulle sova
    Tråkigt nog fick jag dig hem men inte killarna hahaha
    Ha ha fan vad jag garvar, blöt cigg vad säger du. Gid vad vi bolmade och dagen därpå måde du illa du var så säker på att du var gravid och jag med 10 test var ju fettonegativa men ändå var jag säker på attjag MÅSTE var gravid och det var jag ju då inte.

Men nu så är jag det 2 CB kan inte ljuga

Vilken natt det var och katten åt ju cheese doddelz, knäpp kisse du har alltså. Vi satt i din hall med laptopen och gratis surfade på grannens bredband ha ha.

Vid 07 ja då skulle vi slagga och jag fattar inte hur du överlvede att gå upp med Ebba och Didos vid 09 eller var det nu var.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-23 17:42:34 följande:
    Haha, du får inte ta mig fel! 
    Nej men det gör jag inte! Jag tänkte som sagt precis likadant när jag läste om dig, att du var min raka motsats. Skrattande Utan at göra ngn värdering av det hela.

Nu ska jag nog gå ut och fixa lite kvällsmat till familjen. Nybakt surdegsbröd direkt från ugnen, he he. Cool
  • Happiness

Ja så är det nog...Sofy och Färnevik är varandras motpooler i mycket. Häftigt! Men ändå tycker jag mig skönja en viss  liknelse.... viljestyrka. Slår vad om att ni kan vara väldigt envisa ( positivt) bägge två. Haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma