• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-23 17:52:07 följande:
    Vet inte om nån här kommer ihåg mig, men jag var med och skrev fram tills för ett år sedan ungefär. Jag känner igen många av era namn i alla fall.

Jag är gravid igen efter tre tidiga missfall och är nu i vecka 5+3. Ska på VUL om några veckor och håller tummarna för att det äntligen ska lyckas (det är 18 månader sedan vi började försöka och jag har gjort 15 försök). Har BF 22 okt (typ samma som min dotter som fyller 4 år i höst).

Happiness: jag har ingen inloggning till din presentation och har inte lyckats få kontakt med dig. Men sen såg jag att du håller till här! Är lite nyfiken på hur det går för dig.
    Heej

Vi är exakt på samma dag i vår graviditet, så kul och välkommen hit och grattis till graviditeten
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    sugarrush skrev 2011-02-23 17:55:58 följande:
    Färnevik: här är en till som gillar att virka.!J
    ag började nyligen, för typ ett halvår sedan, när jag fick mitt första missfall. Det funkade lite som meditation att pyssla med något med händerna. Nu är jag fast!
    Fast jag virkar nästan bara när jag reser, eller måste sitta stilla i en bil i flera timmar eller så, annars blir jag så sjukt rastlös. Jag reser endel med jobbet och då brukar jag ta med mig garnet.
    Här är några grejer jag gjort den senaste tiden.

Den blå figuren (apa?) tyckte jag var jättefin! Hjärta Jag tyckte verkligen virkningen var jätterolig när jag höll på. Får se om motivationen kommer tillbaka igen!
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 17:53:33 följande:
    Vi är många som verkar ha suttit vid datorn precis hela dan idag va? Har det skrivits så här mycket förut!?! Glad

Låter jättebra med revanch... Tungan ute Dock satt mina problem i så länge, över 15 månader trots både psykologhjälp och medecinering, och det vill jag inte utsätta ngt av mina barn för igen... Så blir jag för nedstämd blir det flaska, tror barnen har större nytta av en glad mamma med flaska, än en ledsen med bröst. Men helst av allt vill jag amma, det är bra och fint och praktiskt och billigt och i mina ögon helt optimalt. Hoppas det kan fungera!
    jag har suttit konstant på denna tråd i dag hela dagen sedan kl 11 idag och bara ätit och vart på toa några gånger.

Härligt tycke rjag

Jag hade allvarlig förlossningsdepp när mitt barn föddes och det var väl lite den som bidrog till att jag valde att lämna mitt barns pappa, jag mådde verkligen riktigt riktigt dåligt men jag fortsäatte att amma trots att läkare ville sätta in antidepresiva. Jag är lite orolig att hamna i detta igen, men jag hoppas verkligen inte det. Nu är jag ju själv jag har ingen som kan avlasta mig, men jag hoppas på att få må bra och att kunna amma så länge jag och barnet trivs med det.

Nu måste jag gå och handla cheese doodelz till Tv-kvällen ikväll till min lilla doddelz i magen

Ses om en stund.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 18:00:19 följande:
    Ja vadå om man är beroände då e man ju det FAN jävla cigg
    JA GRATIS SURFA hahaha vadå slippa betalla ju
    Eller hur där var vi ba åååh e vi gravida hahaha men nääh
    Ja va fan man måste ju ta hand om barnen med haha där låg du som en jävla prinsessa när jag gjorde iordning köket + barnen hahaha'
    Katt jävlarna haha jävliga konstiga jävlar
    Ja cigaretter ja, kämpar med att sluta och det går ju sådär måste jag ju säga. KJag skäms för det som bara den men jag försöker verkligen sluta och kommer sluta helt  snart.

Ha ha, ja vi satt där på golvet i din hall med din galna katt ha ha.

Ja vad vi babblade vara bara gravid snack hela natten, besatta både två.

Det var gott att sova, men så länge sov jag inte och så ohälsosam som jag var då så kanske det inte var så konstigt att jag inte blev gravid  då. Nu skulle jag aldrig orka sitta uppe  hela natten och bolma ett pakt cigg på en natt.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • sugarrush
    färnik skrev 2011-02-23 18:08:26 följande:
    Den blå figuren (apa?) tyckte jag var jättefin! Hjärta Jag tyckte verkligen virkningen var jätterolig när jag höll på. Får se om motivationen kommer tillbaka igen!
    Den finns i boken "virkligheten". Den bästa virkboken enligt mig! Jag håller just nu på med en gul virkad husvagn som man ska kunna koppla på efter bilen.
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-23 18:02:27 följande:
    Men GUD i himmeln....Safiree!!!!!!!!! Nä nu får jag tårar i ögonen. ÄNTLIGEN! Gud jag börjar gråta.....är det SANT??????

Min damer........här har ni tjejen som VÄNTAT  längst i hela tråden från BEV allra första TRÅD...Helt fantastiskt! Vilken resa du gjort. Tror många känner igen dig!!!!! Är så himla glad för din skull. Du är den jag haft längst kontakt med, och den jag pratade med först. Tänk att du fixade det till slut...

Detta måste ju BEV bara få höra...kan du inte inboxa henne???? Så underbart....och så kommer du bara här och skriver detta och jag som är så super känslig just nu. Haha! *tårarna sprutar* Sicken fajt, sicken kamp...är så himla imponerad. Vilket år och datum var det egentligen du startade din babyverkstad? *bugar och bockar*

Lägger till dig till min adressbok direkt...Haha vilken chock. Du kommer trivas här i tråden...på ett sätt så känner jag att detta är din tråd.
     Glömde: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}GravidSkål 
    Är inte jag också värd en liten tanke då Kämpat sedan juni 2009 och vi har haft många fajter du och jag
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-23 18:18:59 följande:
    Ja cigaretter ja, kämpar med att sluta och det går ju sådär måste jag ju säga. KJag skäms för det som bara den men jag försöker verkligen sluta och kommer sluta helt  snart.

Ha ha, ja vi satt där på golvet i din hall med din galna katt ha ha.

Ja vad vi babblade vara bara gravid snack hela natten, besatta både två.

Det var gott att sova, men så länge sov jag inte och så ohälsosam som jag var då så kanske det inte var så konstigt att jag inte blev gravid  då. Nu skulle jag aldrig orka sitta uppe  hela natten och bolma ett pakt cigg på en natt.
    Haha tror vi røkte en hel pak på en jävla kväll

Näh man ska nog sluta när man är gravid jag lyckade haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Safiree, jag har nog inte mött dig i tråden tidigare.
    Men ändå - stooooort GRATTIS! Underbart att du blivit gravid igen!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma