• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 18:29:50 följande:
    Haha tror vi røkte en hel pak på en jävla kväll

Näh man ska nog sluta när man är gravid jag lyckade haha
    Ja jag tror det också vännen.

Ja jag kömpar varje dag med röksuget men jag ska sluta helt ,em när oron tar överhanden så är jag puckd och dum och tar några bloss, men det är slut med det nu, känns så fel.

Har du börjat igen nu då?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • MCT79

Det var lite jobbigt att gå tillbaka och läsa i den där tråden Happi... Hamnade mitt i min kamp mot sjukvården och mitt utomkvedshavandeskap... Jisses vad tiden går... Å nu har jag en räka i magen... Som lever!!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-23 19:01:19 följande:
    Det var lite jobbigt att gå tillbaka och läsa i den där tråden Happi... Hamnade mitt i min kamp mot sjukvården och mitt utomkvedshavandeskap... Jisses vad tiden går... Å nu har jag en räka i magen... Som lever!!
    Så underbart att det är så MCT! En räka som sitter på rätt ställe, med ett pickande hjärta!
    Så glad för din skull, ÄNTLIGEN var det er tur!
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Safiree: Jag har inte varit med så länge men stort grattis!

Jag har varit och simmat i kväll.Jag har inte tränat på länge och gör det 2-5 gånger i veckan i vanliga fall nu har det ju inte alls gått. Jag har i vanliga fall inte ont i ryggen alls och nu efter simningen har jag sjukt ont i ryggen i svanken. Det strålar i benen och jag har riktigt svårt att gå. Jag känenr mig otroligt stel. Jag hoppas att det är foglossning så det går över sedan det jag funderar på är om jag inte ska simma och röra mig alls eller gör det inget om man rör sig???

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-02-23 19:34:38 följande:
    Safiree: Jag har inte varit med så länge men stort grattis!

Jag har varit och simmat i kväll.Jag har inte tränat på länge och gör det 2-5 gånger i veckan i vanliga fall nu har det ju inte alls gått. Jag har i vanliga fall inte ont i ryggen alls och nu efter simningen har jag sjukt ont i ryggen i svanken. Det strålar i benen och jag har riktigt svårt att gå. Jag känenr mig otroligt stel. Jag hoppas att det är foglossning så det går över sedan det jag funderar på är om jag inte ska simma och röra mig alls eller gör det inget om man rör sig???
    Läste nånstans att man skulle vara försiktig med just bentagen men att simning var bra annars. Kanske simma med "mindre" rörelser" med benen?
  • Mabaja

Nu ska vi se.. Jag har kommit till dagens inlägg vid kl 15.... Bäst att göra ett inlägg INNAN jag glömmer bort det jag ska skriva! :)

Pancakes: Det går hur bra som helst att knata runt i affärer med en edge. har idag sprungit runt inne i stan, jag med "terrängvagn" bland alla cityvagnar... HAHA. Är jättenöjd över vår vagn iaf! Vi har för övrigt färgen Bordeaux. Jag var helt bombsäker på att jag beställt en svart, men ut kommer en lila. haha

Happi: Vi har inte planerat föräldrapenning. Hittills planerar vi för två mån i taget. min man vill inte bestämma sig för hur mycket han ska vara hemma. Jag sa från början att vi skulle ha 50/50 men jag är gärna hemma mer än halva tiden. Vi tar ut nu 5 dagar i veckan men när mannen får sin första "riktiga" lön så hoppas jag på att kunna gå ner på fyra. Jag tar idag fyra dagar och min man en dag då han är pappaledig på måndagar.

Sofy: Jag tror inte att det är jättefarligt det du känner, börjar bli trångt i magen så då kan det trycka lite här och var och leda till konstigheter! :)

Havsklippan: Vad härligt att höra ifrån dig! Jag vill ha dig tillbaka! Hink och toastol låter jättebra att få som bästa vänner, det är fullt värt det om det kommer en frisk liten parvel till slut! Skönt att ha fått besked om lilla Wilma! Ta hand om dig, du finns iaf i mitt hjärta! KRAM

Sen skulle jag skriva nåt till Mallanis med, men det glömde ju jag bort! ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Elida87
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 13:17:30 följande:
    Inget är omöjligt nu förtiden haha jo ebba hon var ett ''normalt barn'' hon gjorde nästan allt som det skulle vara men började gå när hon var 11 månader då tog hon sit första teg och det var bara gå gå gå
    Amadeus var redan nyfödd och kunde lufta huvudet helt stabilt och började äta riktig föda med oss när han bara var 3 månader och började gå när han var 8½ 9 månader då var det gå gå gå haha sen fick han 1:a tanden när han var 2 månader ca 3 månader och han var tidig i allt men han var bara 6 kg som nyfödd så han var stark.
    Elias var ju tidig men han kom ut oxå 2 veckor innan föddsen så han är brottom min lilla man ..
    elida min lillsessa som e 1dag yngre än elias, hon väde sig från mage till rygg när hon va 6v å jisses va paff ja blev..å ändå kom hon 4v fö tidigt..
    såå kul när de lär sig nya saker...
  • Mabaja

Sofy: Vi gifte oss samma dag! :)

Vem är då jag?
    Maria, 26 år, född i Upplands Väsby men uppväxt i Falun i fosterfamilj. Har tränat (hästsport, ishockey, dans, trampolin, klättring, fotboll) 5-6 dagar i veckan sen 16 år tillbaka, haft bulimi i många år- nu är jag dock småfet men har kontroll över min forna ätstörning. Fick en dotter, Wilda på självaste 101010! Jag är gift med min man sen 15/5 2010, då på bf med vårt ma- för att inte glömma vad vi gått igenom. Har halva familjen begravd, dvs mamma och två syskon. Jag bor sen fem år tillbaka i Bålsta (fantastiska Bålsta) i radhus som vi köpte september 09 och vi har fyra katter. Har även gjort lumpen i Kristinehamn 03-04. Jag jobbar som personlig assistent men pluggar även till ingenjör inom produktutveckling- har några släptentor kvar och x-jobbet annars klar. Ja är det nå mer så fråga! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Elida87 skrev 2011-02-23 20:15:49 följande:
    elida min lillsessa som e 1dag yngre än elias, hon väde sig från mage till rygg när hon va 6v å jisses va paff ja blev..å ändå kom hon 4v fö tidigt..
    såå kul när de lär sig nya saker...
    haha skulle jag se ut shit 6 veckor mamma mia
    Ja inget är Omöjligt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • rontgensyrran
    Safireee skrev 2011-02-23 17:52:07 följande:
    Vet inte om nån här kommer ihåg mig, men jag var med och skrev fram tills för ett år sedan ungefär. Jag känner igen många av era namn i alla fall.

Jag är gravid igen efter tre tidiga missfall och är nu i vecka 5+3. Ska på VUL om några veckor och håller tummarna för att det äntligen ska lyckas (det är 18 månader sedan vi började försöka och jag har gjort 15 försök). Har BF 22 okt (typ samma som min dotter som fyller 4 år i höst).

Happiness: jag har ingen inloggning till din presentation och har inte lyckats få kontakt med dig. Men sen såg jag att du håller till här! Är lite nyfiken på hur det går för dig.  
    Såklart vi gör!!!! Underbart att se dig här och att du kommit tillbaka till oss med en härlig nyhet! Tänk nu är det väl ingen kvar från tidig början av tråden som inte är gravid eller fått barn som var aktiva i tråden. Hoppas du har kommit hit för att stanna! Stort grattis till räkan i magen!!!! Kram på dig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma