• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Saftmedbulle skrev 2012-07-20 14:43:42 följande:
    Bra idé! Gravidförsäkring är bra.

Jag har själv fått en flicka (tre veckor gammal nu) efter ett akut kejsarsnitt i v. 30. Jag behöver bli behandlad på sjukhus (misstänkt tumör)  och för att kunna behandlas var kejsarsnittet nödvändigt. Vi ligger nu hela familjen på neonatal... vill inte skrämmas, men både gravid- och barnförsäkring rekommenderas.

Nämen vad säger du?! Grattis till tösen men oj, hur mår DU??? Kramar!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Åh namn är skitsvåra ju! Trodde det skulle bli lättare med flicknamn men det är det inte

Namn på vår lista just nu:

Hilma

Eila

Tyra

Siri

Liv

Minna

Och sen ska man ju hitta ett passande mellannamn också

• Odetta

KMW: toppen med jobbet! Och spännande med förskolestart! Vi tänkte testa att E får börja igen och går det bra ska V få börja nästa höst

Med namn har vi nu enats om att lillflickan ska få heta Siri...haha, om hon inte sedan kommer ut och ser ut som något helt annat vill säga så nu letar vi ett passande andranamn...några idéer?

• Odetta
    KMW skrev 2012-07-27 09:36:00 följande:
    Det blir dagis för Ted om några månader är det tänkt. Mannen ska vara hemma lite först.

Nja, förra tjejnamnet vi hade var ju så starkt förknippat med just den graviditeten och stället som Ted blev till på så det är nog inte aktuellt den här gången.

Säg aldrig aldrig förresten. E skulle hetat V egentligen och första veckan velade vi mellan E och V till honom. Trodde att namnet därför var förbrukat men sen kom V och han verkligen passade i det namnet fast vi hade gjort allt för att hitta ett annat.
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-30 10:27:26 följande:
    Ja, jag hoppas ju lite på att det är en flicka. Pulsen har legat över 150 båda gångerna dom lyssnat och på sonen låg den alltid någonstans 130-140. Fast jag har hört så många som det där inte stämmer på så vi får se.

Gör bikarbonatestet
  • Odetta

Ja, Siri står överst på vår lista (har gjort det både med E och V med) men är också svårast att hitta ett andranamn till

• Odetta

Det borde finnas en gilla knapp på varje inlägg...då skulle jag gilla ditt senaste inlägg KMW

Cat, det kommer gå toppen! Och jisses vad tiden går

Bjornis: håller tummarna för ditt vul, när är det?

• Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-08-07 18:50:20 följande:
    Hoppas vi får se en liten välmående tjej imorgon, då kan jag nog tro att detta ska gå vägen!

Tycker bf-listan är lite dåligt uppdaterad, odetta och kmw åtminstone ;)

Haha, jag surfar för mycket via mobilen...vill du lägga till mig? Bf 25/12
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma