• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Leeroy skrev 2012-11-04 18:42:14 följande:
    Här är en som plussade igår & i morse efter ett MA julen 2011. Måtte detta gå vägen :) Hur går allt för er andra

Grattis och välkommen hit
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-04 15:45:41 följande:
    Det är skitkul att först oroa sig för mf samtidigt som höstens första influensa härjar i kroppen! Imorgon ska jag börja jobba 1 dag/v... Passande timing

Men om du är sjuk...ska du inte vila då? Det är ingen som ger dig medalj för att du sliter ut dig själv och just nu skulle (borde) även den mest okänsliga chefen förstå att du måste sätta dig först. Håller tummarna, KRAM!!!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-05 21:46:05 följande:
    Tack! Känner mig så fruktansvärt neggo, som att jag redan gett upp!

Tummar och tår! Vilken tid ska du dit? Kram!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-06 11:20:00 följande:
    Den lever!

Åh vad skönt!!!! YEAY!!!!

Kunde läkaren svara på varför du blöder? Hoppas du slipper mer av det nu så du bara kan njuta! YEAY! 
  • Odetta

Acure: ta ingen gratisförsäkring!!! Vi hade en gratis med V ich så gick han alla sina problem. Först fick vi ingenting för alla ggr vi var inlagda ich sedan gick vi inte heller teckna en vanlig barnförsäkring för honom. Inte hos trygghansa eller något annat bolag heller!

Nu har vi fått honom försäkrad på Folksam, men med sjuttioelva klausuler. Hade vi haft en BETALFÖRSÄKRING under graviditeten så hade vi fått dels ersättning för ggr vi var inlagda när han var nyfödd PLUS att försäkringen hade övergått till en vanlig barnförsäkring automatiskt och vi hade fått ersättning då med och få för allt vi gått igenom.

Så ta en betalförsäkring, det är mitt efterkloka råd.

• Odetta
    acure skrev 2012-11-07 17:53:07 följande:
    Odd: Ja fy det är ju såna scenarion som gör att en försäkring är värd att betala för. Ska resonera med maken vad han tycker. Vi hat många utgifter nu med flytt och min sjukskrivning gör ju inte kassan rikare. Men å andra sidan så är en tusenlapp lite i det stora hela om man tanker på vad som kan gå på tok. Tack för dina råd!

Ja händer det något så får man ju tillbaka den tusenlappen flera ggr om. Hade vi haft den tex så hade försäkringsbolaget matchat vårdbidraget varje månad...så samma belopp som vårdbidrage är på extra i kassan som vi inte får nu (och det är efter skatt ca 3500 kr vi hade fått extra i månaden)
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-07 17:56:43 följande:
    Här verkar en flytt till Dalarna bli aktuell! Får se vad säljarna säger om vårt bud. Jag tycker Daniel lagt ett för högt bud så jag vill helst kolla vidare, men samtidigt är det ju ett fantastiskt hus! :)

Spännande!!!
  • Odetta

Bm idag och min mage växer inte...Samma mått som för tre veckor sedan så nu hamnade jag nästan på nedersta kurvan

Och bm är ju lite....intressant. Magen mätte 28.5 för tre veckor sedan och då sa hon att hon brukar snåla så hon skrev 28 i journalen. Idag (v33+1) mätte magen också 28.5 men idag skrev hon 29. Varför?

Jaja, tur jag har ett tul inplanterat den 23. men det känns ju ändå dom en evighet dit. Min mage har aldrig varit såhär liten!

Annars såg allt bra ut och bebis är långt ner och ruckbar men magmåttet...ja, det oroar mig lite.

• Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-11-10 07:34:54 följande:
    Tack!! Vet inte hur man lägger in bild här? Har bara mobilen så det funkar kanske inte? Allt har iaf gått bra, hon mår toppen, var större än förväntat med sina 3105 gram och äter som en häst! Har maaaaaassa blont hår och kallas lintotten av alla sköterskor här :D snittet gick bra, men har väldigt ont nu.. Tur att hon är värd det!

Åh GEATTIS!!!!! Vad skönt att allt gått bra, vad ska hon få heta?
  • Odetta

Sanna: Vi har haft turen att vara väldigt fertila så för oss har det alltid tagit sig på första försöket efter mf/ma.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma