• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Yeay!!! Var på tul idag och bebis ligger +18.6 över medel...hihi, en liten tjockis

Och så har vi fått datum för igångsättningen: 121212

Så nedräkningen har börjat: 27 dagar kvar!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-11-15 20:31:12 följande:
    Härligt Oddetta med ett datum. Och ett så kul datum dessutom! Vilken vecka blir det i då?

Det blir 38+0. Försökte få veckan innan men läkaren tyckte det här var bättre. Samtidigt sa hon att om det sätter igång av sig självt innan så stoppas det inte eftersom tillväxten är så bra
  • Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-11-15 20:51:35 följande:
    Ja för V startade de väl lite tidigare, eller hur var det? Ja nä stoppar gör de väl knappast när allt ser bra ut och lillan är så välväxt  Hur stor tror de hon blir när hon kommer? Åh så spännande att det är så nära nu för både dig och Kmw. Längtar till det blir januari och vår lillFis är färdigbakad. Han är verkar glad och pigg i magen i vart fall. Sparkar mkt och har sig

Här stoppar de i utgångspunkten inget eftter 34 hela veckor har jag förstått det som... Då kan ju bebisarna vara ganska små. E var ju liten när han kom.  

Ja, med V blev jag igångsatt i v37+1 och så kom han 37+2. Han vägde då 4575 g och var 55cm lång och den här tösen är väldigt lik i sin tillväxtkurva. På tul för tre veckor sedan låg hon på +3 på kurvan och nu +18.6...risken är med andra ord väldigt stor att hon blir lika stor som V och hahaha, jag går inte längre än 38 fulla och läkaren höll med
  • Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-11-15 21:20:04 följande:
    Så olika det kan vara Jag kommer nog försöka packa min väska i god tid. Är ju lite nervös över den där lilla detaljen att hinna till sjukhuset alls, så kan nog vara klokt med färdigpackad väska. Skall också ta och höra med BM om "bra-att-ha" saker att ha hemma om det känns som en dålig ide att åka alls. Har funderat lite på igånsättning jag med, men tror inte jag vill det. Men funderar på om man kanske kunde be lite snällt om en hinnsvepining om jag ändå råkar ha vägarna förbi förlossningen kring bf. Får fråga BM i morgon! Fast det är ju ett tag kvar. Men jag vill gärna ha en plan.

Odd, du som fött flera, har dina förlossningar gått snabbare och snabbare eller vad kan man liksom förvänta sig? E tog ju nästan 12 timmar från första känning, men inte mer än ca tre timmar från 4 cm. O tog 3 timmar från första känning, 50 min från 4 cm... Så jag inbillar mig ju att denna kan komma lite fort den med.  

För mig har förlossningarna gått snabbare och snabbare. Kroppen lär sig och kommer ihåg
  • Odetta
    acure skrev 2012-11-16 08:07:54 följande:
    Odd: vilket härligt datum! :) den här bebisen skulle man ju gärna vilja gissa vikten på... Hihi

Haha, gissa på bara

v34+1 är medelvikten 2409 g och hon beräknades att väga 2858

Hon följer liknande kurva som V men kommer att bakas 5 dagar längre...
  • Odetta

Det kommer bli snitt

Jag går inte med på ett vändningsförsök, vet för väl vad som kan gå fel plus att jag tror att har de små liven satt sig så så har de en anledning till det (hade min mamma tex gått med på ett vändningsförsök så hade hon nig dött för vid snittet såg läkarna att hennes livmoder var då tunn att de såg bebis igenom...mamma hade inte klarat en vanlig förlossning och fick efter det förbud att bli gravid igen)

Och med tanke på hur stor hon redan är kommer en sätesförlossning inte på frågan heller...stora risker som det är som ju inte blir mindre när bebis blir större.

Ska på ul nästa vecka och bekräfta det två bm kände idag och sitter hon kvar får vi se vad och när nästa steg blir. Känner mig snopen...

• Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-11-21 13:03:41 följande:
    Vad jobbigt odetta! Hoppas hon bara luras, har hon kunnat vända sig på fel håll nyligen kanske hon vänder tillbaka sig..? I vilket fall som helst blir det en bebis av det, och det är det viktigaste!! Idag 11 dagar sen mitt snitt och jag börjar känna mig som en människa igen.. Det tråkigaste är ju lyftförbudet i 4 veckor, men att låta bli att träna i 8 veckor kan man väl överleva

Jo, visst är det viktigaste att det blir en bebis till slut, känner mig bara lite snopen för har aldrig funderat över snitt. Lite okänt och läskigt typ...

Vid tul för fyra veckor sedan låg hon så långt ner att det var svårt att mäta huvudet bra, vid bm gör tre veckor sedan var hon ruckbar men vid tul förra veckan hade hon flyttat huvudet till min ljumske (vi fick tom en profilbild). Sedan har hon bökat massor och idag kände två bm att huvudet är upp (eller som de sa: vi KAN ju ha fel men egentligen kan det inte bli tydligare än såhär...är det inte huvudet vet vi inte vad det är)
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-21 14:27:11 följande:
    Oss: när jag väntade wilda kunde de inte avgöra om huvudet var upp eller ner... Tre bm och samma svar "vi vet inte"... Sen var huvudet ner och som de sa, en väldigt hård rumpa upp! ;)

Du ger mig hopp

Samtidigt hördes hjärtljuden högt upp också och det styrker att hon ligger fel...Jaja, får bli en ny upplevelse i så fall.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma