• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Så, nu går jag och är social med min familj och tittar in senare igen. Hej hopp!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Kan inte vi alla bara skriva lite fort vilken vecka vi är i? Känns som man har dålig koll..

Jag går in i v21 i morgon

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-08-07 19:29:45 följande:
    16+4, tredje barnet.... Kände nr två tidigare och nr ett senare. Det är ju såolika, men kömför med mig själv. Därav nojigheten...

Låter härligt med familjemys Odd. Här har nästan alla somnat. Pappan har somnat istället för storebror som bara leker och ordnar istället. Typiskt

Haha, familjemys vetefan...det som ska göras nu är att fånga in två hulliganer, ge dessa något att äta...jaga dem med pyjamas och tandborstar och slutligen fånga in dem och natta. Stora hulliganen kommer efter det komma upp minst 4-5 ggr för att kissa innan han somnar.

Myset efter detta blir att tillsammans med älsklingen somna till en film på datorn. Bra va?
  • Odetta

Angående sovpåse: sovpåse is da shit

Jag har använt sovpåse till alla mina ungar, finns inget bättre! Jag brukar ta dem tunnare sovpåsarna och ha pyjamas under. Lättare att hålla rätt temperatur då. Kan tipsa om att sovpåse är ett jätte vanligt bebisplagg i Tyskland så det är billigt att köpa därifrån (heter schlafsack på tyska)

• Odetta
    Cat79 skrev 2012-08-08 10:22:16 följande:
    Behöver verkligen alla era tumhållningar! Har så ont i magen av nervositet... Detta är tortyr innan man vet att allt förhoppningsvis är bra. Tack alla fina! Hörs i em. Kram

Mina tummar och tår är hållna vännen! Det SKA se bra ut, punkt!
  • Odetta
    Cat79 skrev 2012-08-08 13:50:49 följande:
    Allt såg bra ut idag :) Risk 1/20000! V 12+0 idag. Är så lättad! Tack för era tummar :) Kram på er! (bild kommer senare)

YES!!!! WOOOHOOO, det skålar vi för (med juice?)
  • Odetta

Nu är jag klar hos BM

Bebis hjärta 145 (låg på 140 först och så vaknade lillan och det fick till 152 så hon sa medel 145)

Blodtryck 115/65 (som vanligt med andra ord)

Glykos 4.8

Hb 133 (trots en kost där jag UNDVIKER järnrik föda)

Nöjd och glad. Nu ska jag titta i en bebisaffär. Mannen är hemma med pojkarna så jag är lite ledig just nu

• Odetta

BLI stora som hus??? Fasiken, jag ÄR stor som ett hus...och bara v22, vart ska det sluta liksom? Har redan 2 par gravidbyxor jag vuxit ur...

Är det december snart?

Jag längtar som en tok, framförallt på morgonen och kvällen. Hon sparkar på så fint därinne då! Under dagen är man ju så upptagen att man nästan glömmer, men såhär tidigt, liggandes i sängen...buff buff buff. ÄLSKAR DET!!!

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-08-27 13:07:49 följande:
    Lyckat rul här. I magen bor en perfekt liten kille Blev flyttad från 19+3 til 19+0, vilket egentligen passar helt precis med det jag tror. Så i januari blir här triss i killar

Åh vad UNDERBART!!! Grattis!!!
  • Odetta

Någon härinne som är intresserad av att ha med sig en doula på förlossningen?

Jag går ju doulautbildningen och fram till december finns jag tillgänglig, sedan blir det lite svårt ett tag.

Kram allesammans!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma