• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Självklart glömde jag fler saker;

Kajsa; GRATTIS på din dag! Hoppas du blir uppvaktad till tusen! ;) Skål

Prommis; TACK för alla dina inputs! Jag läser och tar åt mig även om jag är KASS på att svara! Skäms

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-24 14:48:21 följande:
    Samma som här alltså..! Vi får hoppas att allt ändå är som det ska. När har du nästa VUL?
    telgebo skrev 2011-02-24 14:37:56 följande:
    Innan jag blev gravid så ogillades sprutor som pesten, blev botad under den graviditeten kan jag lugnt säga. Tog blodprover ca 2 ggr i veckan från v.20 så till slut blev man van.Hade konstiga jädra komplikationer med klåda på hela kroppen bl.a
    Tack snälla! Låter som en jobbig komplikation....
    Blodprover har jag inget problem med att ta, snarare är det detta med att spruta in ngt i kroppen, tycker det känns så obehagligt.. Men jaja, jag får väl se det som en bra anti-sprutfobi-terapi det här. Har väl sisådär 200 sprutor framför mig nu alltså.....
    Jo det var ingen vidare och det kliade som bara den och fick ta en massa mediciner.

Att ta massa injektioner låter ju inte som nån höjdare men om det bevös för bebis så gör man ju vad som krävs.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-24 15:08:34 följande:
    Du ska inte ora sönder dig gumman allt kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}

Telgebo: Sluta tänk neg nu annars tar jag dig i örat
    Bäst att lyda då
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-24 16:04:56 följande:
    Vad kul!!!!!! Min man är född och uppväxt i Bolstabruk. Han har pratat så mycket om den staden...eller är det en by (?) samhälle kanske...Vi har aldrig varit där för så mycket annat kommit emellan men vi ska åka dit i sommar. Han bodde på en gata som heter Byvägen. Hans storebror var där för inte så längesen...han grät när han åkte därifrån för att så mycket blivit igenbommat. Han sa att samhället håller på att dö. Trist!

Han och familjen flyttade därifrån när han var 22 (född -69) så det är nog en minimal chans att ni känner varann. Han har en lillebror som heter Martin och är född (-76) Kanske du vet vem det är?

Vi får träffas på en fika när vi kommer upp!

Graviditetsdiabetes och glukosbelastning: jag har ju lyckats få graviditetsdiabetes. Sticker mig istort sett varje dag för att hålla koll på läget. Pratar med diabetes-BM några gånger i veckan. Innan födointag ska du ligga på 6 och under. Efter mat inte mer än 8. har du mer än 8 EFTER föda (och i detta fallet sockret du drack) ja då klassas det som grav.diabetes. ALLT under ja då har du ingen grav.diabetes.
     7 är bra efter måltid men alltså inte innan. Efter en ren sockerlösning är det väldigt bra. Mitt var ju uppe och snurrade över 10..tror det var 10,5.

Hur som helst tjejen så kan vi bara konstatera att du inte lider av grav.diabetes. Du kan lugnt äta och motionera som vanligt
    Va!!!?? Är det här nya siffror? När jag gjorde glukosbeslastning var mitt fastevärde 6,6 och 2 timmar efter sockerintaget var det på 10,9 och BM blev ju helt till sig. Jag ringde då till spec MVC men dom sa att det inte var grav.diabetes.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-24 16:23:16 följande:
    Här river vi av alla inlägg från idag TOTAL SPAMMING:

KRAMAR TILL DE SOM ÄR OROLIGA FÖR MF.... Ni ska stanna kvar här och det med basta....{#emotions_dlg.djavulsk}
    Tack ja det hoppas jag på, nu när jag äntligen plussat vill jag inte börja om från scratch igen.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-24 16:48:41 följande:
    Inga tvivel om att jag har många och kraftiga symptom iaf. Mår illa nu och BEHÖVER läkerol. Min man kommer snart hem med det. Sen har jag flera sug, annorlunda humör, kissar JÄMT, ligamentsmärtor och allt möjligt. Har dessutom varit förkyld i 1,5 veckor och har haft huvudvärk flera dagar. Urk! Vet inte vad som är värst just nu. Men men, man har ju tid att sova när man är hemma sjuk. :) (och allt är ju övergående iaf) :)
    Härligt med mycket symtom. Huvudvärk har jag haft i 3 dagar nu och det kan tydligen bero på järnbrist så jag ska nog ta och kolla upp mitt hB, vet om att det var lågt långt innan jag blev gravid.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-24 17:03:21 följande:
    Haha nä det gör absolut inget. jag håller fullständigt med dig. Rikigt socker både smakar godare och (tror jag) är nyttigare än typ artificiellt. Jag menar...finns det någon vettig långtidsstudie på Aspartam (Canderel) tex? Vem har missat rykten om cancer tex. ?

Barnen dricker ju FUN LIGHT ibland och min magkänsla säger mig att det inte alls är bra. Så nu har vi sagt att de får "riktig" saft istället...någongång ibland.
    Fun light är inte bra speciellt inte när man är gravid har jag också hört pga aspartamet.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-24 17:25:44 följande:
    HERREGUD vad ni skriver (!) Nu har jag läst igenom allt efter att ha halvsovit mest hela dagen, i SÄNGEN! ;)

Öööh.. ska försöka svara på allt men har glömt typ mer än hälften, men vill börja med att säga TACK alla fina tjejer för pepp/stöd! Nämner inga namn, utan ta åt er allihop för annars glömmer jag väl någon. Hjärta 

Telgebo; Min temp har varierat hela min grav har jag sett, var ju inneboende på sjukan en del i början pga illamående och den låg olika varje gång, 36,9, 37,3, 36,6 osv.. diffade väldigt mycket på samma tider på dygnet. No worries! Kom även ihåg att du tidigare dagar också tyckt att symptom minskat men så står du där dagen efter med dom igen, så ingen anledning att hetsa upp sig! Håll ut till VUL! Och tack för input om hur du hade det i din grav, läsvärt!

Cat & Kajsalisa; Tack för era ord! Ni e så söta! :) Vad jag förstått nu (återigen, rätta mig om jag har fel..) så är förvärkar den här "mensvärken" man har? Eller "ska" man ha massa SD också?

Havsklippan; Åh jag läste ditt inlägg igår vännen när du gästspelade här! Vad skönt ändå att ni fått "bekräftelse" på att NI tog rätt beslut, även om det är det värsta som kan drabba en. Men som alla andra sagt, ni verkar oerhört starka tillsammans och jag längtar också tills du är tillbaka här! Tråkigt att du var sjuk runt ÄL, men då håller vi tummarna för nästa istället! Sen har jag självklart glömt bort vad du skrev till mig.. jag återkommer, ska läsa igen ;)

Safiree; VÄLKOMMEN HIT! Jag hade 3 MF på rad innan detta lilla busfrö flyttade in, nu går det vägen! Så är det bara! Håller alla tummar härifrån!

Pancakes; Jadu, bra fråga de här alltså.. igår rann de ju liksom till en hel del, och de blev varmt mellan benen. Mina vattniga flytningar som jag också har känns inte alls så, de är väl skillnaden.. dom är mest bara där.. men igår när vattnet rann så va de som sagt varmt, det jag reagerade på. Tror inte de är ngn fara alls! :)

Sugar; HÄRLIGT med läkarbesöket imorn! Tror alldeles säkert dom gör VUL då för att kolla hur det ser ut innan dom ev skriver ut Innohep till dig! :) Hoppas för din skull! ;) Och du kommer fixa det galant!

Har jag fått med allt nu? Ska läsa igenom än en gång för att se om jag missat ngt!
    Skönt att höra att tempen kan skilja SÅ mycket, det hade jag ingen som helst aning om. Jag vet bara att det var under 37 grader bara några dagar efter mitt plus i aprl förra året och det var ju tecken på att det var kört och då tänker man ju likadant att under 37 är oro oro oro, men än har jag inte hamnat där och ska inte heller förrän bebis är född någon gång i oktober, bara 8 månader kvar till BF idag
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Grattis Kajsa lisa på födelsedagen

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • Mabaja

Välkommen influensa! Lagom till när jag ska åka bort! Men är pigg så blir jag inte sämre så åker jag ändå, vad jag vet så ska inte feber smittas! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma