• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    SUGAR: Gonal-F är FSH-hormon som gör att man får många fina äggblåsor vid IVF Sticket i fingret känns faktiskt mer än sprutan i magen.Haha!
  • Happiness
    Safireee: Det låter så bra det där med "beställning"...rena lyxen. Juice är ju så himla gott. Tror det är en klassisk grej hos gravida. Drick på..men tänk på sockret. Haha! Här är en som blivit hjärntvättad .

Något som är gott är ju också att pressa själv...Näää vad det vattnas i munnen.  Drick för mig också... 
  • kajsalisa

Sötfilur; jag köpte tvättlappsvarianten av handdukar på Ullared och använder dom som kräkshanddukar. Japp, Ted är en liten kräkaräka.
    Sen har jag, som Happi skrev, gamla handdukar på skötbordet...

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-02-24 17:22:45 följande:
    Sötfilur; jag köpte tvättlappsvarianten av handdukar på Ullared och använder dom som kräkshanddukar. Japp, Ted är en liten kräkaräka.
    Sen har jag, som Happi skrev, gamla handdukar på skötbordet...
    Fyller inte du år idag?? GRATTIS!!!
    Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe

HERREGUD vad ni skriver (!) Nu har jag läst igenom allt efter att ha halvsovit mest hela dagen, i SÄNGEN! ;)

Öööh.. ska försöka svara på allt men har glömt typ mer än hälften, men vill börja med att säga TACK alla fina tjejer för pepp/stöd! Nämner inga namn, utan ta åt er allihop för annars glömmer jag väl någon. Hjärta 

Telgebo; Min temp har varierat hela min grav har jag sett, var ju inneboende på sjukan en del i början pga illamående och den låg olika varje gång, 36,9, 37,3, 36,6 osv.. diffade väldigt mycket på samma tider på dygnet. No worries! Kom även ihåg att du tidigare dagar också tyckt att symptom minskat men så står du där dagen efter med dom igen, så ingen anledning att hetsa upp sig! Håll ut till VUL! Och tack för input om hur du hade det i din grav, läsvärt!

Cat & Kajsalisa; Tack för era ord! Ni e så söta! :) Vad jag förstått nu (återigen, rätta mig om jag har fel..) så är förvärkar den här "mensvärken" man har? Eller "ska" man ha massa SD också?

Havsklippan; Åh jag läste ditt inlägg igår vännen när du gästspelade här! Vad skönt ändå att ni fått "bekräftelse" på att NI tog rätt beslut, även om det är det värsta som kan drabba en. Men som alla andra sagt, ni verkar oerhört starka tillsammans och jag längtar också tills du är tillbaka här! Tråkigt att du var sjuk runt ÄL, men då håller vi tummarna för nästa istället! Sen har jag självklart glömt bort vad du skrev till mig.. jag återkommer, ska läsa igen ;)

Safiree; VÄLKOMMEN HIT! Jag hade 3 MF på rad innan detta lilla busfrö flyttade in, nu går det vägen! Så är det bara! Håller alla tummar härifrån!

Pancakes; Jadu, bra fråga de här alltså.. igår rann de ju liksom till en hel del, och de blev varmt mellan benen. Mina vattniga flytningar som jag också har känns inte alls så, de är väl skillnaden.. dom är mest bara där.. men igår när vattnet rann så va de som sagt varmt, det jag reagerade på. Tror inte de är ngn fara alls! :)

Sugar; HÄRLIGT med läkarbesöket imorn! Tror alldeles säkert dom gör VUL då för att kolla hur det ser ut innan dom ev skriver ut Innohep till dig! :) Hoppas för din skull! ;) Och du kommer fixa det galant!

Har jag fått med allt nu? Ska läsa igenom än en gång för att se om jag missat ngt!

• needtobreathe
    Happi, Sötfilur, MCT;

Haha, jag har vilat idag! ;) Imorn ska jag dock förbi IKEA och inhandla de sista därifrån, sen Babyland för att hämta ut vagnen, o sen fika me svärmor! Men jag ska inte springa någe maraton i promise! ;) Och inge mer rensningar av garderober, hahaha! Blir kul att se på tisdag iallafall hur det ser ut om inget händer innan (vilket det inte gör, jag är mamma - jag bestämmer!) vad han väger då och hur mycke vatten det är o allt annat.. 2v då sen förra TUL! :)

Lillskiten har verkligen tokborrat ner sitt huvud idag, har skrikit rakt ut flera gånger.. vet inte om han fixerar sig nu kanske?
  • Happiness

Men STÖN....Jag visste det: GRATTIS KAJSA-LISA!!!!!!!! Massa {#emotions_dlg.flower} till dig på din födelsedag!

• Evve81

Happiness: Tack för svaret. Måste säga att min BM väl ändå oroar i onödannär det faktiskt var bra!

Sedan är det väl ändå så att man kan få en järninjeketion som gravid utan att det finns några risker om jag förstod henne rätt. MEN det kännsju lite fel att jag ska ringa min tarmdoktor och diskutera det. Isåfall känner jag att det är lika bra att hon kopplar in spec MVC för de är i alla fall i samma byggnad som min tarmdoktor. Jag kan ju inte ska vara mellanhanden mellan mödravården och min tarmdoktor eller????

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-24 14:42:48 följande:
    Näe inget blod alls.
    Det är ju positivt, så tänker jag iaf att så länge man inte blöder så är säkert allt bra, men det är väldigt scary när symtomen pendlar och försvinner helt.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma