• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-24 16:48:31 följande:
    Nu blir man ju sugen på att baka ju tjejer så som ni håller på :)

Men bantargodis och dietbakning...huuuuuga! Vidrigt! Ska man baka är det lika bra att göra det ordentligt. Ni är ju gravida brudar, unna er lite gott nu och ät för två!!
    Kvinnan har ju graviditetsdiabetes! Jag äter neg...chokladbollar!  Cool
  • Happiness

Gulle dig MCT ja då ska det festas loss på fredag. Tack så mycket! Kokostoppar älskar jag. Mörkchoklad har jag klarat bra hitills men märker att det krävs mindre och mindre för att värdet ska stiga. Hänger väl ihop med barnets storlek.

• Muffe

på min lista  över saker att skaffa till bebis står det att man ska ha handdukar till baby. Det funkar alltså inte med vanliga men lite mindre utan de ska ha egna??

• Happiness
    Pancakes skrev 2011-02-24 16:50:48 följande:
    Ååååh, sorry Happiness!! Du har jag inget val kom jag på nu! Skäms..
    Haha nä det gör absolut inget. jag håller fullständigt med dig. Rikigt socker både smakar godare och (tror jag) är nyttigare än typ artificiellt. Jag menar...finns det någon vettig långtidsstudie på Aspartam (Canderel) tex? Vem har missat rykten om cancer tex. ?

Barnen dricker ju FUN LIGHT ibland och min magkänsla säger mig att det inte alls är bra. Så nu har vi sagt att de får "riktig" saft istället...någongång ibland.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-24 16:54:34 följande:
    Kvinnan har ju graviditetsdiabetes! Jag äter neg...chokladbollar!  Cool

Jag, jag insåg precis det....Sorry!

Hehe, chokladbollar är ju jättegott i alla fall. Är nog förevigt skadad och hatisk mot sk "bantargodis" sen några år tillbaka då någon bjöd mig på Anna Skippers nyttiga chokladbollar som skulle vara PRECIS likagoda som vanliga. Fullkomligt vidriga var de med fikon och grejer i.

• Happiness
    Muffe skrev 2011-02-24 16:59:57 följande:
    på min lista  över saker att skaffa till bebis står det att man ska ha handdukar till baby. Det funkar alltså inte med vanliga men lite mindre utan de ska ha egna??
    Småhanddukar (typ tvättlappar) är meningslöst tycker jag. Där använder man ju pappers ark du vet som man blöter. Modellstörre handduk har man på skötbordet för att hålla det lite fräscht och då är det ju perfkt med gamla, omaka, fula,noppiga,,,Haha! ja du förstår...Köp inga nya.
  • sugarrush
    Happiness skrev 2011-02-24 16:21:26 följande:
    SUGARRUSH: Tycker också det är lite pest att behöva sticka mig. Ibörjan tog det ju emot nått så fruktansvärt och det ska det ju vara. Inte naturligt att skada sig liksom. Men konstigt nog vänjer man sig jätte snabbt. Jag har ju både tagit Gonal (IVF) sprutor varje dag och nu stick i fingret. Nålarna är ju så super super tunna. Är det någongång det tar emot så kan du alltid ta lite Emlacreme.

Är det någon studie du ska vara med i ?
    Tack Happi för pepp och stöd, det kommer nog behövas!
    Vet inte om det är någon studie, men det är en behandling som en läkare har prövat på många mf-drabbade patienter, med gott resultat. Hoppas nålarna är riktigt tunna bara....

Vad är Gonal för något förresten?
    Fjärde gången gillt?
  • Happiness
    MCT79 skrev 2011-02-24 16:50:04 följande:
    Happiness den här sidan har en massa recept.. kolhydrater.ifokus.se/  akta dig för dårarna bara... finns en del fanatiker där inne...
    Yis vilken sida.....rena fettbiblioteket. Nä fanatiker gillar vi inte. har kan jag nog hitta det mesta. tack!
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-24 16:59:57 följande:
    Sötfilur: På IKEA finns superbilliga vita små handdukar för 2 kr styck! Man kan klippa dem i hälften eller fjärdedelar så har du perfekta tvättlappar! Fick det tipset någon gång, och det tyckte jag var supersmart!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

FAAAN smöret är slut! Det blir inga nege!
    Buhuuu och jag som var så sugen nu! Gråter

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma