• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-02-24 18:16:57 följande:
    Välkommen influensa! Lagom till när jag ska åka bort! Men är pigg så blir jag inte sämre så åker jag ändå, vad jag vet så ska inte feber smittas! :)
    Äääh vad drygt!
    Hoppas du inte blir sämre, och hoppas tösen har tur nog att inte bli smittad.
    Fjärde gången gillt?
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-02-24 18:44:17 följande:
    Äääh vad drygt!
    Hoppas du inte blir sämre, och hoppas tösen har tur nog att inte bli smittad.
    hon klarade sig från när jag var magsjuk för en månad sen, är nog amningen som gör det! :) Och jag mår bra så trodde inte att jag hade feber. :) När min man hade samma låg han däckad helt och hållet. Jag känner mig bara som att det är en förkylning på gång. haha. Kvinnor är helt enkelt starkare!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Kajsalisa Din dag äger och här får du detta som jag sjunger för dig hjärtat mittHjärta

Ja, må hon leva!
    Ja, må hon leva!
    Ja, må hon leva uti hundrade år!
    Javisst ska hon leva!
    Javisst ska hon leva!
    Javisst ska hon leva uti hundrade år!

Och när hon har levat
    Och när hon har levat
    Och när hon har levat uti hundrade år!
    Ja, då ska hon skjutas.
    Ja, då ska hon skjutas
    Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!

Och när hon har skjutits
    Och när hon har skjutits
    Och när hon har skjutits på en skottkärra fram!
    Ja, då ska hon hängas
    Ja, då ska hon hängas
    Ja, då ska hon hängas på en häst bak-och-fram!

Och när hon har hängts
    Och när hon har hängts
    Och när hon har hängts på en häst bak-och-fram!
    Ja, då ska hon dränkas
    Ja, då ska hon dränkas
    Ja, då ska hon dränkas i en flaska champagne!

Och när hon har dränkts
    Och när hon har dränkts
    Och när hon har dränkts i flaska champagne!
    Ja, då ska hon leva
    Ja, då ska hon leva
    Ja, då ska hon leva uti hundrade år!

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN GUMMAN  HIPPI HIPP HURRAHURRA HURRA !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marlyn

Grattis Kajsa-Lisa eller va det Karin?

En viktig sak ni glömt att kommentera är ju SMURFAR! dom är ju mycket sötare än mumin ,findus och allt annat ni skrev! Så det så! :P

Jag mår bra idag, mensen är på väg bort (fortfarande), idag har jag varit så otroligt trött...

• Marlyn

Du kan få en låt av mig också.... vissa tar illa upp trots att det bara är en knäpp grattis-sång.

Happy Birthday to you
    Happy Birthday to you
    You look like a monkey
    and you smell like one too

• 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-24 18:51:03 följande:
    Du kan få en låt av mig också.... vissa tar illa upp trots att det bara är en knäpp grattis-sång.

Happy Birthday to you
    Happy Birthday to you
    You look like a monkey
    and you smell like one too
    hahahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Känner mig lite stolt, som kom ihåg att hon fyllde år, vår kära Kajsa-Karin! HURRA HURRA HURRA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Vad är det för en dag
    Är det en vanlig dag
    Nej det är ingen vanlig dag för det är Kajsa-Karins födelsedag
    Hurra hurra hurra!

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Kajsa-Lisa: Grattis på födelsedagen hoppas den har varit kanon!

Nu ska jag ner och titta på TV och göra mig en macka för jag mår skit illa. Jag är ju faktiskt i v 18 och trodde inte jag behövde mina postafen men jag hade tydligen FEL! Bara att inse att jag kommer få må mer eller mindre illa hela denna graviditet med

• telgebo

Tycker ni jag ska köpa 2 pack clearblue imorgon? Har ju fått plus den 12 feb på ett CB och så ett gravid 3+ på ett CB digital förra fredagen. Är det då motiverat att köpa fler test och testa med? Beslutsångest. Jag menar att test visar ju gravid även om det är ett MA ju så jag blir ju inte klokare på det egntligen och kommer ju bli helt knäpp och knappast lugnare om nu testet, hemska tanke, skulle vara svagare, men samtidigt kanske lugnare av att se ett fett strakt plus på CB med ett starkr blått lodrätt streck som verkligen luser överdrivet gravid så vettet går i min skalle att jag faktuiskt är gravid och inte har ett MA att vänta som jag är så sjukt orolig för.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-02-24 19:11:39 följande:
    Tycker ni jag ska köpa 2 pack clearblue imorgon? Har ju fått plus den 12 feb på ett CB och så ett gravid 3+ på ett CB digital förra fredagen. Är det då motiverat att köpa fler test och testa med? Beslutsångest. Jag menar att test visar ju gravid även om det är ett MA ju så jag blir ju inte klokare på det egntligen och kommer ju bli helt knäpp och knappast lugnare om nu testet, hemska tanke, skulle vara svagare, men samtidigt kanske lugnare av att se ett fett strakt plus på CB med ett starkr blått lodrätt streck som verkligen luser överdrivet gravid så vettet går i min skalle att jag faktuiskt är gravid och inte har ett MA att vänta som jag är så sjukt orolig för.
    vad vill du att testen ska säga dig? du kan ju inte få fler nr etersom 3+ är högsta´?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma