• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-28 06:29:38 följande:
    Idag blir det VUL igen, håll en tumme kring det med! Kl 16,45 är det dags... (guuud så sent, jag kommer vänta ihjäl mig!!)
    Håller tummarna! Det kommer gå jättebra ska du se! Nu har du redan sett den lille en gång och inget tyder ju på att nåt är fel. Uppdatera oss sen!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-28 13:45:07 följande:
    Håller tummarna! Det kommer gå jättebra ska du se! Nu har du redan sett den lille en gång och inget tyder ju på att nåt är fel. Uppdatera oss sen!
    Japp jag återkommer när jag är hemma igen... lycka eller tandagnisslan! :)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 13:38:20 följande:
    Jag tolkade det som du använt dig utav FF och tempat i orolighetssyfte efter plus som jag, fattade inte att det var sjukhuset. Har man ingen kunskap så så ör det kanske svårt att hänga med vad som anses som bra hög temp.

Du behöver inte låta arg, jag har väl inte gjort dig mågot illa eller.
    Nej, det har jag inte gjort. Skapar bara onödig oro enligt mig, så de är ingen metod jag skulle använda. Min temp var ena morgonen 37,3 och en annan 36,9. Större diff än din, och han sparkar o har sig därinne, så de va inget fel här iallafall. Säger som MCT, ni är gravida tills motsatsen bevisas.

Låta arg? Jag svarade på det du skrev, hur låter man glad när man skriver då?
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-28 13:43:39 följande:
    Hej hopp!

Sluta oroa dig nu Telgebo.. jag vet att det är svårt, men vi är gravida till motsatsen bevisats!

Jag behöver expertråd/tips... jag har inte bajsat på SEX DAGAR!   Från att ha varit lös i magen är det nu tvärstopp!! Jag äter frukt, grovt bröd, dricker massor, rör på mig, ätit katrinplommon... NADA!

Nu börjar jag känna av det om jag säger så!

/desperat
    Då ska ingen oroa sig inte ens för förstoppning då
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 13:47:02 följande:
    Gullig du är! Nej jag oroar mig inte, jag vad om tips för att kunna skita, mest för att det är obehagligt! :)
  • needtobreathe
    MCT;

Lycka till idag!! :D Kommer gå super!

Färnevik;

Haha nej, Devin kommer inte innan din bebis ;) Jag lovar!

Cat;

GRATTIS på er dag! Hoppas den blir mysig! :) Jadu, mycke förvärkar men annars verkar de ganska lugnt just nu, tack och lov - några veckor till får han vänta innan han kommer ;) Vagnen är så fin o som du säger är den tyvärr tom ännu, men snart så! :D
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-28 13:47:02 följande:
    Jag tror inte MCT oroar sig för förstoppningen, hon vill nog bara ha tips och råd om det är nåt som hjälper.

Tips och råd om oron är lite svårare. Det finns inte mycket man kan göra, ALLA har vi kännt den där oron och det enda som hjälper är egentligen tiden och att man får gå på VUL och se att den lever. Alla försöker peppa så gott det går!

MCT, jag är i precis samma läge just nu och det är inte kul. Provat samma saker som du men det är tvärstopp. Hela linfrön och cocacola kan hjälpa ibland samt ordentlig träning, inte bara en promenad. Typ ge sig ut och jogga, men det är du säkert inte särskilt sugen på :)
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 13:46:55 följande:
    Nej, det har jag inte gjort. Skapar bara onödig oro enligt mig, så de är ingen metod jag skulle använda. Min temp var ena morgonen 37,3 och en annan 36,9. Större diff än din, och han sparkar o har sig därinne, så de va inget fel här iallafall. Säger som MCT, ni är gravida tills motsatsen bevisas.

Låta arg? Jag svarade på det du skrev, hur låter man glad när man skriver då?
    Heeregud vad du håller på, jag ignorerar dagisfasoner och försök till provocerande från din sida.

Så jävla löjligt att skriva jag hade större diff än di, jisses. Du har ingen förståelese alls för min oro så du behöver inte bry dig då.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

sofy- tom är den men denna vecka + 3 dagar är den inte tom längre

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 13:51:57 följande:
    Heeregud vad du håller på, jag ignorerar dagisfasoner och försök till provocerande från din sida.

Så jävla löjligt att skriva jag hade större diff än di, jisses. Du har ingen förståelese alls för min oro så du behöver inte bry dig då.
    Men nu får du lägga ner, provocerande? Jag har försökt peppa, men de hjälper ju inte. Du slår ifrån dig allt! Ja, min diff var STÖRRE än din och INGEN FARA, så jag menar att din diff på 37,1 till 37,0 inte heller borde vara det då.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma