• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 13:53:10 följande:
    sofy- tom är den men denna vecka + 3 dagar är den inte tom längre
    Hahaha, va? Denna vecka? Nänäää ;) Nu skojar du!
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 13:54:45 följande:
    Men nu får du lägga ner, provocerande? Jag har försökt peppa, men de hjälper ju inte. Du slår ifrån dig allt! Ja, min diff var STÖRRE än din och INGEN FARA, så jag menar att din diff på 37,1 till 37,0 inte heller borde vara det då.
    men ursäkta mig så mycket då jag har ju skrivit att jag är orolig och bara för att det gick bra för dig beryder inte att det gör det för mig, jag har annan erfarenhet än dig så försök att förstå än att jämföra dina siffror med dina
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-28 13:55:52 följande:
    Hahaha, va? Denna vecka? Nänäää ;) Nu skojar du!
    nej inte denna vecka utan du går som vanligt denna v ut men sen mån tis och ons så smäller det till
    ALLSTÅ idag mån-tis-ons-tor-fre + lör sön sen mån-tis ons sen bb
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-28 13:51:38 följande:
    Jag tror inte MCT oroar sig för förstoppningen, hon vill nog bara ha tips och råd om det är nåt som hjälper.

Tips och råd om oron är lite svårare. Det finns inte mycket man kan göra, ALLA har vi kännt den där oron och det enda som hjälper är egentligen tiden och att man får gå på VUL och se att den lever. Alla försöker peppa så gott det går!

MCT, jag är i precis samma läge just nu och det är inte kul. Provat samma saker som du men det är tvärstopp. Hela linfrön och cocacola kan hjälpa ibland samt ordentlig träning, inte bara en promenad. Typ ge sig ut och jogga, men det är du säkert inte särskilt sugen på :)
    Du får jag inte ur mig nått snart kommer jag dricka cola, käka linfrö och jogga SAMTIDIGT...tro mig. ;)
    Efter vul ska jag stanna vid affären och köpa filmjölk och grov musli... det har hjälpt förr.. att vara lite lagom laktoskänslig.. ;)
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 13:58:52 följande:
    men ursäkta mig så mycket då jag har ju skrivit att jag är orolig och bara för att det gick bra för dig beryder inte att det gör det för mig, jag har annan erfarenhet än dig så försök att förstå än att jämföra dina siffror med dina
    SLUTA
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 13:58:52 följande:
    Vi är alla här av en anledning, jag med mina MF och du me ditt MA. Nej, man ska inte jämföra men du gör det själv hela tiden med din andra grav och man ska inte jämföra sina egna graviditeter heller.. likväl som man inte ska jämföra me andras..

Jaja, enda ja kan säga som ja sagt innan är att ja håller tummarna.
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:00:40 följande:
    Du får jag inte ur mig nått snart kommer jag dricka cola, käka linfrö och jogga SAMTIDIGT...tro mig. ;)
    Efter vul ska jag stanna vid affären och köpa filmjölk och grov musli... det har hjälpt förr.. att vara lite lagom laktoskänslig.. ;)
    ät något du vet att din mage inte klarar av så får du dearre skrattar så jag kissar på mig
  • Pancakes

Men Telgebo, varför denna ilska? Sofy försöker ju bara hjälpa och stötta precis som vi alla gör här inne. Det är det denna tråd är till för, vi vill alla varandra väl och eftersom vi alla varit med om missfall förstår vi mycket väl oron man känner. Vi förstår dig och vi vet hur det känns, men tyvärr är det inte mycket man kan göra åt sin oro, fast det kna ju hjälpa att höra om andras erfarenheter, symtom, temperaturer, kramper, blödningar etc. Det är ju sånt som lugnar en lite!

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 13:59:49 följande:
    nej inte denna vecka utan du går som vanligt denna v ut men sen mån tis och ons så smäller det till
    ALLSTÅ idag mån-tis-ons-tor-fre + lör sön sen mån-tis ons sen bb
    Hahahaha, hm okej.. ja vi får se om du har rätt ;) Alltså nästa ons eller tors skulle han komma då? ;D Vaaarför tror du de? :p
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:02:52 följande:
    Hahahaha, hm okej.. ja vi får se om du har rätt ;) Alltså nästa ons eller tors skulle han komma då? ;D Vaaarför tror du de? :p
    synsk
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma