• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:10:12 följande:
    Äeh tjejer, jag drar härifrån! Så jävla dålig stämning här nuförtiden.

Fyfan.
    så nu blir jag anklagad för det också, tack för att du gör mitt liv lättare det är just det du inte förstår. Nu hotar du med detta för att JAG ska få dåligt sanvete. Jag anser bara att du inte förstår kan du bara inte fatta det? Att skriva min fiff var större än din och jag förstår din oro men jag hade större skillnad och mäådde sämre än dig mer synd om mig bla bl bla typ än inte direkt att förstå, det är att ge en rak höger.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 14:01:51 följande:
    ät något du vet att din mage inte klarar av så får du dearre skrattar så jag kissar på mig
    Precis 2 liter filmjölk med müsli! Sen vet jag vad jag gör i morgon! Men jag ser fram emot det!!!!
  • Cat79

Angående namnet Lovis så visste jag att Ronja rövardotters mamma hette det men det var när vi träffade en 2-åring som berättade för oss att hon hette Lovis och var 2 år och var helt bedörande söt Glad. Jag och min sambo tittade på varandra och tänkte samma sak.... får vi en dotter blir det detta namn. Älskar verkligen namnet och i april ska hon döpas med samt få även namnet Hanna (släktnamn).

Jag kan bara hålla med om att hon är söt men vem säger inte det om sitt barn. Tack för era fina inlägg!

Nu ser vi till att tråden blir positiv igen. Här finns en förståelse för all oro och man får peppa så gott det går. Kramar till er som är extra oroliga nu och lycka till ni som har ultraljud inplanerat inom kort.

• MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 14:13:29 följande:
    så nu blir jag anklagad för det också, tack för att du gör mitt liv lättare det är just det du inte förstår. Nu hotar du med detta för att JAG ska få dåligt sanvete. Jag anser bara att du inte förstår kan du bara inte fatta det? Att skriva min fiff var större än din och jag förstår din oro men jag hade större skillnad och mäådde sämre än dig mer synd om mig bla bl bla typ än inte direkt att förstå, det är att ge en rak höger.
    Jag håller inte med dig Telge... Det enda Sofy skrev var att hennes temp varierade mer än din har gjort och för henne har det gått jättebra. Det tolkar jag som ett tecken på STÖD, pepp och tröst att det visst kan gå bra!

Det kommer gå fiiint!!
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 14:13:29 följande:
    Vart skrev jag att det var DIG jag anklagade?

De får stå för dig om du anser att jag "inte fattar", men tro mig jag förstår oron. 5 MF har jag haft, de här är min 6e grav. Oron har inte lagt sig än och kommer troligen inte göra de heller.

Jag skrev att min diff var större och att det inte var ngn fara, då för att försöka lugna dig me att de inte behöver va de för dig heller. Vart skrev jag sen att ja mådde sämre än dig o de e så synd om mig osv?

Tjejerna här i tråden VET att jag hatar när folk tycker "synd" om mig, så nä.
  • Sir Bubbalots mamma

Hej Hej!

Får jag vara med här?
    Har suttit och läst tråden ett tag men inte vågat skriva!

• MCT79
    Cat79 skrev 2011-02-28 14:04:43 följande:

Här är min Lovis snart 2 månader! Hon är betydligt piggare nu så det är skönt. Kan varmt rekommendera sån scarf som hon har på sig, jag har flera stycken och det är kanon vid dregel alt lite kräk (lättare att byta en scarf än body hela tiden).
    Vilken sötnöt... man lär sig så enormt mycket så smarta trick av alla,,, scarves och allt. Bara hoppas jag minns det när det är dags.... troligt. ;)
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:17:14 följande:
    Jag håller inte med dig Telge... Det enda Sofy skrev var att hennes temp varierade mer än din har gjort och för henne har det gått jättebra. Det tolkar jag som ett tecken på STÖD, pepp och tröst att det visst kan gå bra!

Det kommer gå fiiint!!
  • MCT79

Sofy jag kommer inte in på din sida, är det nått du har lust att åtgärda? Cool

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:19:33 följande:
    Sofy jag kommer inte in på din sida, är det nått du har lust att åtgärda? Cool
    Haha, woops! Jag fixar de, 1 min ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma