• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Här är min Lovis snart 2 månader! Hon är betydligt piggare nu så det är skönt. Kan varmt rekommendera sån scarf som hon har på sig, jag har flera stycken och det är kanon vid dregel alt lite kräk (lättare att byta en scarf än body hela tiden).
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:00:40 följande:
    Du får jag inte ur mig nått snart kommer jag dricka cola, käka linfrö och jogga SAMTIDIGT...tro mig. ;)
    Efter vul ska jag stanna vid affären och köpa filmjölk och grov musli... det har hjälpt förr.. att vara lite lagom laktoskänslig.. ;)
    Jag håller tummarna för att vi båda får ett lyckat toabesök såsmåningom idag då :) Min mage lever sitt eget liv nu och det är både tarmar och bebis som far omkring känns det som, hoppas det blir lite fart snart!!
  • Pancakes
    Cat79 skrev 2011-02-28 14:04:43 följande

Här är min Lovis snart 2 månader! Hon är betydligt piggare nu så det är skönt. Kan varmt rekommendera sån scarf som hon har på sig, jag har flera stycken och det är kanon vid dregel alt lite kräk (lättare att byta en scarf än body hela tiden).
    Sötnos!! Helt bedårande!

Förresten, är hon döpt efter Ronja Rövardotter? Så gulligt namn!
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 14:00:42 följande:
    SLUTA
    ska jag sluta när det är sofy som är oförstående.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • needtobreathe
    Cat79 skrev 2011-02-28 14:04:43 följande:

Men det var väl de sötaste jag sett!! :D
  • Cat79

Angående blöjhink så har vi inte börjat använda den ännu då Lovis bajsar så mycket. Jag har små avfallspåsar som jag lägger bajsblöjorna i och slänger ut direkt i soptunnan ute. Kommer att börja använda blöjhinken lite längre fram när bajset luktar mer illa och hon inte bajsar lika ofta (som sagt så är refillen svindyra och jag lägger hellre pengar på annat som ex scarfsar Flört).

• telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-28 14:01:56 följande:
    Men Telgebo, varför denna ilska? Sofy försöker ju bara hjälpa och stötta precis som vi alla gör här inne. Det är det denna tråd är till för, vi vill alla varandra väl och eftersom vi alla varit med om missfall förstår vi mycket väl oron man känner. Vi förstår dig och vi vet hur det känns, men tyvärr är det inte mycket man kan göra åt sin oro, fast det kna ju hjälpa att höra om andras erfarenheter, symtom, temperaturer, kramper, blödningar etc. Det är ju sånt som lugnar en lite!
    Jag tyckte dsofy vad okänslig när hon skrev, hårda ord från henne och så blir jag kallad för att köra håra ord och sluta och så när det är sofy som borde be om ursäkt och sluta provocera.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 14:06:34 följande:
    ska jag sluta när det är sofy som är oförstående.
    Men ge dig nu snälla nån. Oförstående? Vad mer kan jag göra? Har försökt peppa, stötta, heja och råda dig men inget fungerar ju, du slår bort allt en dålig dag och går på alla. Vad äre jag inte förstår? Oron? "Ok, då vet jag" för jag är inte alls orolig nu eller? Jag kan säga att jag varit orolig hela graviditeten och är det än, men man får lära sig hantera den annars blir man galen tillslut.
  • kajsalisa

Fina, fina Lovis. Skönt å höra att hon mår lite bättre...

• needtobreathe

Äeh tjejer, jag drar härifrån! Så jävla dålig stämning här nuförtiden.

Fyfan.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma