Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2011-03-25 17:18:09 följande:
    Nu har jag sett vårat material till "en unge i minuten" och jag säger bara ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHH vad BRA det blev!!!! wohoooo

Så så fort mannen säger till (han vill fundera ...tror mest för sakens skull) ska jag skicka iväg vårat godkännande så är vi med

Så fint så bra haha vad jag är glad
    Najs!! ska bli kul att see
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-26 12:15:36 följande:
    Tråkigt men igentligen om du tänkter skönt att det inte är ett + utan hormoner som brummar för bättre låta kroppen vila bara lite lite och snusa på sin pojk lite mer så kan man bygga bebis sen
    Själv vill jag vänta jag vet jag får mina 2 st barn till kanske har jag redan nr 4 när jag är 30 och nr 5 när jag är ca 33 år sen lever jag livet men nu vill jag njuta av min kropp och göra saker jag inte fick när jag var gravid
    jag skäms så när jag läser om alla er med många barn och som vill ha flera..e de nåt fel på mig som bara vill ha ett barn? e jag självisk? :(
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-26 12:44:05 följande:
    Gumman det är inte fel på dig eller mig.
    Jag blev uppväxt med 1 bio bror 7 år mellan oss och sen hade pappa en son med en fru sen innan.
    Och mamma hade en son sen hon var 16år gammal men adopterade honom bort.
    Jag har varit ensam igentligen och utanför jag vill ha många barn jag vill känna trygghet och värme.

Hur blev du uppväxt hade du många syskon själv eller några eller bara en eller du ?
    Du ser vi som varit utanför vill ha många för att inte ha som vi hade som vi var små.
    jag e uppväxt med 2 halvsystrar på mors sida som är rätt många år yngre än mig. sen har jag en halvbror och en halvsyster på min pappas sida som jag typ aldrig träffar för de bor på island. Jag är äldst.. men jag hade hand om mina systrar 3-4 dygn i veckan mellan jag va 13-19 för mamma jobba. så jag känner mig mer som mamma till dom än syster. vi e inte spec nära som syskon.. dom har varandra typ och på så sätt har väl jag känt mig ganska ensam.

men jag vill bara ha ett barn. å alla kollar konstigt på mig när jag sagt de å sen hör man alla prata om att dom vill ha många barn å så.. vilket får mig att skämmas för jag bara vill ha ett.. känns iaf som de e nåt fel på mig..
  • Sir Bubbalots mamma
    mallanis skrev 2011-03-26 12:48:28 följande:
    Kjaam- Jag är inte heller så himla säker på att jag vill ha fler än ett barn ;) heller?
    Maken tycker också i dagsläget att ett barn räcker fint, både med tanke på att det har varit en berg och dalbana under två år med att försöka bli gravida och få missfall men också att man ska fortsatt ska ha tid för varandra? Ja det kanske är egoistiskt och kanske kommer man att ändra sig vad det lider?  Nu när man mår bra med graviditeten och är i vecka 30 och klimpen sparkar och härjar så börjar nog tanken iaf väckas i mig att jag kanske kan tänka mig fler barn ;) jag är ju redan en bit över 30 så ska vi ha fler kan vi inte vänta hur länge som helst.... men de klart får väll klämma ut ettan innan funderingar på tvåan tar över för min del!
    skönt att höra att jag inte e helt ensam. :)
    kan förstå att de varit en berg och dalbana för er och hur jobbigt de varit..
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-26 13:07:41 följande:
    Det är ingen fel på dig alls det spelar ingen roll hur många barn man vill ha du är en bra mamma vilket fall som hälst och du har tid med dit barn och du vet vad du vill.
    Vi människor är olika och vill olika saker i livet.
    Då kan jag säga att jag är knäpp som vill ha 5 barn.
    Du ska bara veta att folk tittar konstigt på mig för jag vill ha 5 barn.
    Det jag får höra är ''Du är så ung du borde inte ha så brottom med barn''
    Eller ''Du kommer att förstöra dit liv med så många barn''
    Men jag älskar att vara gravid och jag älskar att ta hand om barn.
    Men just nu har vi inte ekonomi till en till JUST NU så jag vill vänta nu e jag mammaledig till 8 dec men till januari då han börjar dagmamman sen vill jag jobba och ha bra jobb innan jag vill ha en till.
    jag tycker du e modig som vill ha så många.. spec eftersom vi e lika gammla.. de krävs en oerhörd styrka att klara av så många..
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-26 15:06:14 följande:
    Tack hjärtatHjärta
    Jag hade inte tänkt att ha 3 vid 26år utan jag ville ha 1:a vid 25år.
    Men man kan aldrig planera här i livet
    När blir du 27år ?
    blev de förra månaden :) du då?
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-27 11:34:28 följande:
    Hahaha alla ligger och sover
    hehe ja jag e inte vaken iaf.. blir trött bara av att se maken springa runder som en galning å fixa här hemma
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-27 11:50:15 följande:
    jasså haha be honom komma hit och ta upp min man ur soffan
    haha jag kämpar för att få han att sitta still i sofan:P att kolla på film på kvällarna e omöjligt för antingen springer han å fixar eller så sätter han sig ner å somnar..

tror han fått sån "Nesting" dille.. allt ska fixas å organiseras i LÅDOR som han va å köpte en hel hög på ikea för nån dag sen.. allt måste i lådor så pyret inte får tag på de sen..  hahaha
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-27 13:00:33 följande:
    Har mått riktigt skumt idag.. Höll på att svimma flera gånger i förmiddags, lite obehagligt. Mådde illa en hel del också. Oron från bilincidenten igår satt kvar så jag ringde nyss sjukhuset, fick tyvärr prata med den sköterska som jag verkligen hatar, ursäkta språket, men hon är en jävla bitch!
    Hon sade att barnet inte kunde ta skada och att min svimningskänsla bara berodde på chock. Jag sade att jag tror mitt blodtryck är farligt lågt (har superlågt även som o-gravid) men det vägrade hon ta in mig för att kolla !

Jag frågade om hur foglossning kändes, hon skrattade lite hånfullt och sade att man OMÖJLIGEN kunde ha det i vecka 14. Jag berättade att min syster haft det sedan vecka 8, då fnös hon och sade att hon inte trodde på min historia en sekund.. Jag blev såklart jätteledsen och bad henne att att svara på min fråga istället för att bara misstro mig.. Till slut svarade hon, jag sade tack och slängde på luren.
    Sedan grät jag tills jag blödde näsblod.

Nu har jag lyssnat på bebisens hjärta så den verkar leva. Hade tänkt undvika att använda dopplern mer nu, men när bitchsköterskan vägrade ta emot mig så fick jag ta och använda den ändå... Nu har jag använt den totalt fyra gånger och ska försöka att inte göra det mer.

Blä... sitter i sängen och byter näsblodspapper och HATAR den där jävla bitch-sköterskan. Sådana borde inte få jobba med gravida!
    usch fy vilken kass sköterska.. men du skit i va hon säger och åk in om du e orolig. menar att va så yr å må så kasst e inte bra..
    jag hade åkt in ändå!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma