sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:
Jag har en fråga till er tjejer. Långt och lite invecklat.
Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?
Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.
En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.
Jag blev verkligen jätteledsen.
Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.
Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...
nä du överreagera inte.. jag hade blivit skitlack..