Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-03-27 13:22:42 följande:
    Ja, kanske är det bra att åka in till vårdcentralen iaf o kolla blodtrycket... Vill verkligen inte åka till Gyn, där kommer jag ju träffa bitchtanten!
    risken e dock att du blir skickad till gyn.. men där e ju många som jobbar å får du henne så be om en annan å säg till henne att kolla upp sitt ph-värde, för att va en sån surfitta e inte normalt :)
  • Sir Bubbalots mamma

plus de brukar vara skiftbyte vid 14-15 tiden :)

• Sir Bubbalots mamma

vilken buse du har sofy.. låter som han e dig upp idagen.. envis å bestämd ;)

får jag med komma in på din sida? :)

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:
    Jag har en fråga till er tjejer. Långt och lite invecklat.
    Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?

Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.

En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats  "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.
    Jag blev verkligen jätteledsen.

Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.

Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...

nä du överreagera inte.. jag hade blivit skitlack..
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-03-28 19:56:39 följande:
    Jag skulle byta med dig vilken sekund som helst.. i morgon läggs jag in och får cytote
    kommer tänka på dig hela dagen.. Hjärta
  • Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-03-29 12:01:12 följande:
    Kjaam - Har helt glömt bort att fråga om du ringde curakliniken? Hur blir det nu?

Hur mår du annars? 
    nä jag har inte deSkäms int  fått tummarna ur.

mår väl inte jätte bra. mår illa hela tiden. har dock behållt maten i 2dagar..vilket e stort. super trött..

hur e de själv??
  • Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-03-29 12:40:59 följande:
    Jag vet inte hur det känns för jag har inte varit där men det kan inte va kul att må så illa :(
    Hoppas det blir bättre snart!

Jag mår bra, tröttheten är jobbig annars är det inte så farligt. Jag hoppas att allt är okej i magen :)
    Ska på inskrivning om en vecka och UL om tre veckor. Får se hur läget är då.
    härligt.. tiden går fort ska du se.. jag ska på RUL den 21e.. inte långt kvar där heller:)
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-03-29 13:16:28 följande:
    Kul med RUL snart! Det är ju en milstolpe verkligen, sen lugnar man sig lite.

Kom precis tillbaka från lunchspinning. Är glad att jag fortfarande kan köra men magen börjar bli lite i vägen. Undrar hur länge man kan hålla på. Har BM-besök idag, kanske ska fråga henne
    ja de e de verkligen.. längtar så efter att få se mitt lilla pyre igen.. fast h*n kanske inte e så liten längre då..

jag tror du kan fortsätta så länge du känner dig bekväm med de.. men fråga henne:)
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-03-29 13:38:34 följande:
    Ska ni ta reda på vad det blir?
    japps. jag e så nyfiken.. e säker på att de e en pojke å maken en flicka. hihi. fast jag e glad för vilken som.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma