Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Hur är det egentligen, ska man tvätta rent och kissa en skvätt innan man tar själva urinprovet? Inte fått höra att jag ska göra så men det är kanske nåt som är självklart att man gör så att man därför inte informerar om det.

Gravid v.23+0 BF 23/10 Bara 118 dagar dit
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-27 20:39:16 följande:
    Ähh, kissa lite, ta provet i mittstråle, kissa klart... =)
    Mamma till W skrev 2011-06-27 20:31:22 följande:
    Haha, du vet inte var du hör hemma! JAG vet inte var jag hör hemma! :) Wilda är så mycket äldre än andra att jag inte kan dela erfarenheter så jag känner mig inte hemma i barntråden. Jag har inte fått något mf efter W så jag passar inte i den här tråden heller...

Du och jag kanske ska starta en "mittemellan-tråd"? =)
    Jamen det kanske inte är nån dum idé! "Vi som siktar på skottdagen efter mf/MA!"  hahah!
    Det var just så jag inte gjorde och det kanske påverkar då.

Usch måste ut och andas frisk luft dör av odören som luktar här hemma, fattar inte vad det är som luktar så hemskt men gissar på golvbrunnen trots genomspolning, luktar avlopp/bajs typ.
    Gravid v.23+0 BF 23/10 Bara 118 dagar dit
  • telgebo
    Labolinas skrev 2011-06-28 13:27:22 följande:
    Hej tjejer! Vet att det är OT från er tråd, men hade nyligen ett ma i v 10. Haft en mens emellan, nu är mens nr 2 sen, men inte fått + ännu med cb digital...Nu undrar jag bara hur lång tid det tog för er att bli gravida igen efter ma:t? & om era kroppar "krånglade" mycket efteråt? Tacksam för svar!
    Tog 9 månader. Hade MA i v.7+2 i maj 10 och plussade igen i feb 11. Jag hade lite krångel med ÄL.
    Gravid v.23+1 BF 23/10 Bara 117 dagar dit
  • telgebo

Grattis MCT och trevlig resa till NY.

Sugar: Grattis till trimester 3

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 13:01:19 följande:
    Okej jag har hört av läkare att man hälst ska hålla sig borta från kattlådan som gravid. och om man måste och det inte finns någon annan som kan hjälpa så får man ta en mun/näs mask för att slippa andas in.
    Andas in är väl inte det farliga? Så har jag inte förstått det iaf, utan det är väl att ha händerna i det samt i jord så man ska tvätta händerna noggrannt efter åt och skölja av all frukt och grönsaker noga.
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-06-28 09:03:06 följande:
    Ja, känner igen den känslan! Obestämd

MTC och Mabaja: Tycker att ni ska vara kvar hos oss! Det är kul med lite nygravida i tråden och annars kommer ju tråden dö ut allt eftersom alla ploppar i sommar/höst. Jag och Telgebo kommer sitta här själva i mitten av oktober...och sen blir det tyst... Näe, ni får allt vara kvar! Solig
    Är det bara du och jag kvar till hösten? Sugar då? Nää men nu ska ju Mabaja och MCT vara kvar här så det så

Prommis: Vad sa BM om dina smärtor?
  • telgebo

Mabaja: Då hade jag rätt då, tänkte att vad tusan vad har jag nu fått om bakfoten. Jag har tatt på mig att vara kattvakt i 2 dagar till pappas katter då han ska till Tallin eller vad det var och jag tänkte inte alls på kattlådan, men tror du/ni att det är farligt om jag bara tar spaden och gräver upp skitkorvarna och slänger dom i toalstolen och spolar och sedan tvättar och spritar händerna noga efteråt?

Prommis: Aldrig hört talas om njurstas. Nu måste jag kolla upp vad det är. Jag har ju ibland, ganska ofta så ont på sidorna av magen, som kramp och det gör verkligen ont. I vintras så hade jag så ont att jag var nära på att åka in för då kunde jag varken sitta, ligga stå eller knappt andas.

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-28 15:47:41 följande:
    Telge: Du ska ALDRIG spola ner kattsand i toaletten.Jag har som sagt fyra katter och byter i lådan utan knussel. Bara man tvättar händerna efteråt är det NOLL fara. Så slappna av. :) Mina katter är dessutom utekatter så de är nog i jorden och snurrar runt en del...
    Det är ingen kattsand utan som...jag vad heter det...inte spån utan typ nåt Pellets och pappa och hans fru så att de spolar ner det.

Deras ena katt är ute men kommer vara inne då för han kommer aldrig när jag ropar, han borde känna igen min röst, han är så rädd för främmande människor. Deras andras katt är bara innekatt.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-28 15:52:26 följande:
    Det var nåt reportage i Nyhetsmorgon för en tid sen där de sa att INGEN form av kattsand får nånsin spolas ner i toaletten. Varken sand eller pellets eller spån. :) men det är ju din pappa jag ska skälla på (eftersom det är hans katter)- inte dig. haha
    Ha ha, pappa och hans fru gör en massa dumt, spolar ner klorin i toan osv men ändå så snackar pappa mig till rätta om hur man ska sopsortera och om låg energi lampor och bla bla bla och så är han värsta miljöboven själv. Jag stänger av hörelsn många ggr där för pappas mun går hela tiden och jag orkar inte lyssna på allt. Men de sa nåt om att detta var typ biologiskt nedbrytbart.
  • telgebo

Sofy: Jag träffas gärna om du vill

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma