Evve81 skrev 2011-06-27 06:27:12 följande:
Jag köpte kudde till bebis, filtar, en body och lite kläder till mina stora barn.
Jag skulle köpa en unisex bodysuit med korta armar och ben kan säga att jag inte hittade någon alls

Så nu har Villervalla rea på nätet så jag ska beställa en därifrån istället!
Jag tycker att bebis rör sig mycket mindre nu än tidigare men det är väl förmodligen så att det börjar bli trångt så det blir mest små buffar och det är inte alltid man känner dem så väl utan man kan se att hela magen rör sig!
Åhh då blev det lite shoppat idag då, kul
Ja att det rör sig mindre på slutet känner jag igen, men man blev lite orolig när dotter 1 knappt rörde sig eller buffade eller nåt och man for in till förlossningen och BM letade i en evighet efter hjärtjuden. Hon fick tillkalla läkare och jag var säker på att bebis inte levde längre, jag har aldrig varit så skärrad.
Det visade sig några dagar efter att bebis inte mådde så bra så hon föddes i v.36+3, jag hade en komplikation som jag haft med alla mina 3, men den blev väldigt akut med barn 2.
Barn 3 rörde sig inte heller så mycket, men lite kände man ju.
Jag kan inte riktigt förstå hur det får plats ett helt barn i ens mage. Jag har ett barn på ca 30 cm i min livmoder nu, begriper inte att den lilla får plats att dessutom snurra runt på och sparka, buffa, sträcka på sig, svepa runt och ha sig. Igår svepade hon runt en massa samtidigt som hon sparkade samtidigt, det var faktikst lite otäck känsla.
I helgen hemma hos pappa har hon varit så lugn, och så går man undan en stund för att vila hos dom, då sätter hon fart men när styvmor ska känna då slutar hon och när jag är hemma själv är det full aktivitet och varje morgon sparkar hon godmorgon som en check för mamma att här är jag och ja mår bra. Älskade barn