Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Ja fy fan vilken ångest jag hade igår och var gråtfärdig av oro och så inatt så var det sjövilt värre i magen. Hade druckit cola under kvällen, men aldrig att bebis varit så vild inatt nångång tidigare. Fick hålla handen på magen för att lugna henner för hon for runt som värsta duracell eller som hon tatt speed eller nåt och jädrar vad livmodern reagerade då genom att dra ihop sig, men när jag kände på magen var den mjuk så jag fattar inte varför det kändes som SD men inte kändes utanpå, så jag fick så jag teg inatt och imorse var hon igång igen, men nu är sötisen trött för nu har jag inte känt nåt på några timmar.

Phu, att en sådan liten kan skrämma en alltså

Gravid v.23+2 BF 23/10 Bara 116 dagar dit
  • telgebo

och vilken dröm jag hade inatt då. Jag drömde att jag födde en liten mörkhyad tonårspojke på gatan till affären, han var väl en 14 år och inte alls vad jag hade förväntat mig att få och jag var så besviken men försökte ju älska honom för det, men jag kände bara att det kan inte vara sant och jag skulle ju få en flicka och kände mig så besviken.

Vad kommer alla sjuka drömmar ifrån?

• telgebo
    Safireee skrev 2011-06-29 13:56:14 följande:

I början av graviditeten drömde jag att jag var gravid med tvillingar. Sedan föddes den ena för tidigt, men han hade ändå inga problem med syresättningen. Jag funderade på om vi inte skulle stoppa in honom igen så att han kunde gotta sig några veckor till i livmodern tillsammans med sin syster. (!)
    Ha ha, det är sjukt alltså vad man drömmer konstigt. Jag vet inte hur många ggr jag drömt att jag fött barn denna graviditet.

Med min yngsta så drömde jag att jag missade förlossningen för att jag sov och ingen väckte mig, var så ledsen över det. Stor chans att man skulle sova under en pågående förlossning ha ha.

På tal om annat: Jag har sånt jädra tryck neråt i underlivet idag igen. Vad sjutton beror det på? Såhär tidigt. Jag har haft detta till och från sedan i april.
    Dessutom luktar det avlopp som fasen i hela lägenheten och jag spyr nästan av lukten.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-29 14:10:42 följande:

dina e iaf inte morbida som mina.. inatt drömde jag att min moster ville jag skulle möta henne i nåt köpcenter å hon hade med sig 2 avhuggna huven i icakassar som hon va tvungen att göra sig av med å polisen jaga oss..

menar va fan får man sånt i från?!?!

Ja exakt vad får man såna sjuka drömmar ifrån. Jag drömde om brända ormar i pappkassar på balkongen i min förra graviditet. Hade förträngt den otäcka drömmen och så läste jag i min blogg jag hade då för några mån sen och blev påmind och jag rös till igen över den drömmen. Den var skitvidrig. Grejen är att jag har enorm förbi för dessa enligt mig äckliga djur. Vad får man sånt sjukt ifrån att man drömmer om det.

Fått veta att ormar tydligen har med ens sexualitet att göra men jag vette fan. Hade ett sexliv då till skillnad mot nu och har inte drömt om ormar en enda gång sedan dottern föddes för snart 3,5 år sedan och hoppas inte göra det heller.

Man kanske borde skriva upp sina mest sjuka drömmar, jag gör det faktiskt ibland och man kan skratta gott åt det ibland efteråt ha ha.

Med första barnet drömde jag mycket om att min kille jag hade då lämnade mig/bedrog mig med andra kvinnor alltså var otrogen. De var så verklighetstrogna så vissa morrnar var jag så sur på honom och han fattade ju inget stackarn. Ibland så vaknade jag och storgrät och han fattade ju inget då heller

Drömde även mycket då om blod och döda bebisar, fy fan vad jag mådde dåligt av dessa drömmar, sånt har jag tursamt nog inte drömt om denna gång.

Den allra sjukaste drömmen denna gång är drömmen om Langos eller BlondinBella, vad fan kommer det ifrån då? Inte ens tänkt varken på langos eller BlodinBella.
  • telgebo

Asgarvar när jag läser om Langos eller BlondinBella. Det sjukaste var att när jag slog på TV:n på morgonen så var just BlondinBella söndagsgästen på nyhetsmorgon. Hur i helvete kunde jag drömma om denna tjej och sedan var hon på TV när jag vaknade.

En annan sjuk dröm. Jag hade hepatos under förra graviditeten (som de andra 2 ggr innan den) och drömde om att jag ringde för att få provsvaret och det var på 29.
    När jag ringde när jag vaknade så kan ni ju gissa 3 ggr var vad värdet var på...jo just det 29....ähhh, hur kunde jag veta det redan i drömmen? Ha ha

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-29 16:21:45 följande:
    Jag drömde om min kusin och hans fru förra veckan. I drömmen såg hon ut att vara höggravid men hon var bara gravid i v 7. Till saken hör att de inte kan få barn. Min kusin har slöa simmare och få, min kusins fru stöter bort de simmare som kommer fram.
    Men tänk om de lyckats och hon är gravid. Då måste du ju nästan berätta om drömmen för dom.

Fyy stackars dom som inte kan fast dom vill, lider med dessa människor.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-29 16:30:41 följande:
    Jag har redan berättat för min kusin och han berättade för sin fru. Frugan sa att hon hoppades att jag skulle få rätt nån gång! Det sjuka är att de varit gravida EN gång. Men då bodde hon fortfarande kvar i Nigeria så de tog bort det... De visste inte om hon skulle få komma till Sverige eller ej och tyckte att det var lite väl långt avstånd att ha två föräldrar på.
    Men stackars.

Känns som man inte har rätt att klaga över lite tryck neråt när de finns de som inte ens kan få barn.
  • telgebo

Jag gjorde rätt som valde att stanna inne idag, pallar inte sån värme som är nu.

Nån som vet vad tryck neråt beror på? Ömmar så i underlivet på mig.

• telgebo

Grattis Miss T. Ha ha, du och jag har BF på våra födelsedagar Jag hoppas dock att min lilla väljer att titta ut lite före BF eller nån dag efter så att bebis får en egen dag att fylla år på.

Gravid v.23+3 BF 23/10 Bara 115 dagar dit
  • telgebo
    MissT skrev 2011-06-30 16:12:37 följande:
    Tack kjaam och telgebo
    Har två döttrar sedan tidigare och ingen av dem har kommit på BF så det gör säkert inte den här heller. Men gör den det så gör det inte så mycket. Så länge inte barnen har samma födelsedag så är jag glad. Vill att de ska ha varsin dag och min födelsedag känns inte så viktig längre.
    Precis min födelsedag känns inte alls speciellt viktig längre så skulle bebisen födas exakt på BF så gör det såklart inget men jag skulle trots allt vilja att hon föddes några dagar före. Mina andra tre är födda före BF så jag har väl goda chanser att denna gör det också trots att de andra 3 är födda via igångsättning. Hoppas på att slippa igångsättning denna gång och slipper jag de komplikationerna jag hade då med de andra 3 denna gång så blir det med största sannolikhet en spontanstartad förlossning som jag vill ha trots att jag är gansla så rädd för att inte hinna in, att det ska gå för fort att jag tex är fullt öppen när jag kommer till förlossningen för att föda. Vill inte föda hemma helt själv eller i taxin på väg in, hua.
    Gravid v.23+3 BF 23/10 Bara 115 dagar dit
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma