• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-19 14:34:09 följande:
    Jag har fått världens bästa födelsedagspresent! Den lever och är 12mm 7+2 och allt såg så bra ut! Vilken lycka! Hon kunde inte alls se vart de bruna flytnigarna kommer frånmen hon sa att de inte kom från fostret iaf! Dagen består nu av en lyckofylla
    ÅH VAD HÄRLIGT ATT HÖRA!!!!!!!! Superglatt besked ju! Stort grattis på födelsedagen också!
    Fira ordentligt nu!! Stora kramar! Skrattande
  • acure
    kajsalisa skrev 2010-07-19 13:17:41 följande:
    Hej igen. Sista dagen i Norrköping för mig idag och solen strålar (som vanligt) från en klarblå himmel och vi hänger vid poolen. :) Åter till Gbg i em. Vi drar till Spanien på semester en vecka på onsdag, så det blir nog inte så många inlägg från min sida på ett tag. Hoppas att ni alla mår bra och att allt ser fint ut om någon av er har ul kommande vecka. Kram på er!!
    Ha en himla härlig semester!!! :)
  • acure

Idag går jag in i vecka 8 (7+0) och känner mig hemskt trött, har växtvärk, molvärk i ryggen, en massa fula finnar och blir mot eftermiddagen/kvällen ganska illamående. Är inte direkt sugen på mat överhuvudtaget men äta måste man ju.

Ännu har jag inte kräkts någonting. Är det vanligt att kräkas under graviditeten, eller kan man bara vara illamående utan kräkningar? Blir så orolig, när jag inte kräks, att nåt är fel. Samtidigt är det ju väldigt skönt att inte kräkas så jag ska väl vara nöjd med det. Eller så kommer det med besked när semestern börjar på torsdag så jag inte får njuta någonting av min ledighet, haha. Så himla jobbigt att alla graviditeter är individuella, man vill liksom ha ett slags mönster att följa så man kan hålla koll på egen hand...

Tänkte bara att jag skulle höra  med tråden hur det var för er såhär i början av graviditeten, kräktes ni allihop? Är det någon som inte kräktes någonting?

• Cat79

Smålands jänta: Dubbelt grattis till dig idag - underbart!

Nu väntar vi med spänning de glada nyheterna även från Daniela.

pinklove: Jag har inte kräkts en enda gång denna graviditet (gjorde det lite de andra gångerna), har inte heller mått illa. Jag var precis som du... varför mår jag inte sämre o s v men i efterhand är jag glad att jag mår så här bra fysiskt. Man behöver inte kräkas för att ditt lille pyre ska må bra - försök njut!

Kajsalisa: Underbart med Spanien, hoppas du får det mysigt!

Idag var jag och lyssnade på hjärtat och de hade hjärtslag 144 och allt gick bra :) Enligt mina beräkningar har jag BF 31 dec men enligt de VUL/UL jag gjort så är jag några dagar längre än vad jag trodde. Imorgon RUL och då får vi mer besked och jag hoppas så att allt visar bra även här!

Kram på er!

• kolbodatjej

hej hej allihopa!
    jag har en fråga till er växer man snabbare andra gången man är gravid fast första gången blev missfall?

• Mabaja
    acure skrev 2010-07-19 14:57:59 följande:
    Idag går jag in i vecka 8 (7+0) och känner mig hemskt trött, har växtvärk, molvärk i ryggen, en massa fula finnar och blir mot eftermiddagen/kvällen ganska illamående. Är inte direkt sugen på mat överhuvudtaget men äta måste man ju.

Ännu har jag inte kräkts någonting. Är det vanligt att kräkas under graviditeten, eller kan man bara vara illamående utan kräkningar? Blir så orolig, när jag inte kräks, att nåt är fel. Samtidigt är det ju väldigt skönt att inte kräkas så jag ska väl vara nöjd med det. Eller så kommer det med besked när semestern börjar på torsdag så jag inte får njuta någonting av min ledighet, haha. Så himla jobbigt att alla graviditeter är individuella, man vill liksom ha ett slags mönster att följa så man kan hålla koll på egen hand...

Tänkte bara att jag skulle höra  med tråden hur det var för er såhär i början av graviditeten, kräktes ni allihop? Är det någon som inte kräktes någonting?
    Det är självklart att du kan må illa utan att spy när du är gravid! Alla graviditeter är olika. Vissa mår illa, andra spyr och en tredje känner ingenting. Sluta oroa dig! Det är precis som det ska! :) Var glad så länge du slipper spy!

Jag började spy i vecka 7, eller 5+6 om jag ska vara helt ärlig. Sen spydde jag dagligen t.om. vecka 18. Därefter har jag spytt lite sporadiskt, nu senast i vecka 28 pga värmen! I Egypten spydde jag 7 ggr en och samma dag pga värme och åksjuka, alla gånger i en varm buss och sen även när vi åkte i flyget hem!
  • toksnippa
    acure skrev 2010-07-19 14:57:59 följande:
    Jag mådde först bara extremt illa, ville nästan spy för att "få de gjort" ibland för det var så påträngade jobbigt att må så illa och inget mer hände. Sen triggades illamåendet upp ännu mer och jag kräktes flera gånger om dagen, och det händer fortfarande ibland att jag kräks på morgonen (v.16). Nu när det varit varmt har det blivit en o annan spya med..
  • Bjornis
    Pinklove: Jag har inte kräkt men mått riktigt illa så nä, man behöver inte kräkas. Jag är iofs rätt "svårkräkt" (nytt ord till SAOL? Haha)...
  • acure

Tack, vad skönt att det verkar normalt att det kan vara ganska olika, då ska jag njuta sålänge jag slipper kräkas! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma