• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-18 22:04:50 följande:
    Jag är 17+1 idag. Vet inte om jag ska gå på ul:et i torsdags, isf är jag 17+5. Ska bli kul att se vad RUL säger. Det är väl iofs det mest osäkra av ul:en...
    Rul är väl det du tyvärr måste gå efter eftersom det är då du blir datumbestämd!

Mina tre ul/vul innan rul sa bf 28/9, rul sa 30/9 för att huvudet var mindre än övriga kroppen som sa 28/9. Nu på 3d sa ul 21/9... Jag hade självklart velat gå efter 21/9 men rul är ju det som styr!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-18 22:11:49 följande:
    Rul är väl det du tyvärr måste gå efter eftersom det är då du blir datumbestämd!

Mina tre ul/vul innan rul sa bf 28/9, rul sa 30/9 för att huvudet var mindre än övriga kroppen som sa 28/9. Nu på 3d sa ul 21/9... Jag hade självklart velat gå efter 21/9 men rul är ju det som styr!
    Jag vill nog gärna gå efter RUL om det fortsätter vara så att jag plussar på dar för varje ul!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-18 22:18:44 följande:
    Jag vill nog gärna gå efter RUL om det fortsätter vara så att jag plussar på dar för varje ul!
    Det förstår jag. Själv blev jag ju flyttad åt FEL håll. Två dagar visserligen, men ändå. och då var det bara för att huvudet var mindre än övriga kroppen. Typiskt!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-18 22:31:17 följande:
    Det förstår jag. Själv blev jag ju flyttad åt FEL håll. Två dagar visserligen, men ändå. och då var det bara för att huvudet var mindre än övriga kroppen. Typiskt!
    Hehe. Huvudet på vår kotte är också mindre än kroppen. Hade huvudet varit lika stort som kroppen så hade vi landat på typ en vecka  mer än vad äl säger och det tror jag ju verkligen inte på. Jag tror att jag vet ganska exakt. Sen växer den ju lite individuellt och inte "på dagen" liksom. Hehe. Jag är så säker på att vår knodd kommer komma mellan 13 och 25 december. Julbebis.
    Har du nån känsla på din?
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-18 22:34:20 följande:
    Hehe. Huvudet på vår kotte är också mindre än kroppen. Hade huvudet varit lika stort som kroppen så hade vi landat på typ en vecka  mer än vad äl säger och det tror jag ju verkligen inte på. Jag tror att jag vet ganska exakt. Sen växer den ju lite individuellt och inte "på dagen" liksom. Hehe. Jag är så säker på att vår knodd kommer komma mellan 13 och 25 december. Julbebis.
    Har du nån känsla på din?
    Men tyvärr är det ju huvudmåttet de går på! :( Därav att vi blev flyttade. Jag har hela tiden trott på den 28e. Att den kommer hålla det datumet. och nu än mer när bf var 21a på 3d-ul för det är ju vanligt att man går över en vecka och vad jag vet så är 21+7=28. haha. Nej men jag hoppas att det blir en septemberbebis. Har sagt att vi är förberedda mellan 100908-101010. Då SKA den titta ut! haha
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-19 09:19:18 följande:
    Idag är det vul 13.30. Snälla håll tummarna för mig!!
    Absolut!!!! Och grattis på din födelsedag. Det var väl idag du fyllde år???? Hoppas du får en riktigt bra present, dvs en sprattlande liten bebis på ett foto :) *håller tummar och tår* kramar
  • Daniela01

jag är så nervös idag... är i v.14+2 och skall göra ul, för att se om allt är okey. Klockan 2 ska vi vara där och det känns som en hel evighet tills dess...  I min förra gravid när jag var i vecka 13+ så gjorde jag vul och då såg man att det hade dött, så det är nog därför jag är så här super nervös och orolig och ja.. man bara önskar att allt ska vara bra

• rontgensyrran
    Daniela01 skrev 2010-07-19 09:57:19 följande:
    jag är så nervös idag... är i v.14+2 och skall göra ul, för att se om allt är okey. Klockan 2 ska vi vara där och det känns som en hel evighet tills dess...  I min förra gravid när jag var i vecka 13+ så gjorde jag vul och då såg man att det hade dött, så det är nog därför jag är så här super nervös och orolig och ja.. man bara önskar att allt ska vara bra
    Då håller jag tummarna även för dig! Kommerinte ihåg, men är det första titten på bebisen?
  • Lallan
    Daniela01 skrev 2010-07-19 09:57:19 följande:
    Håller tummarna (och tårna) den här gången! Var likadant för mig och jag fick sådan ångest den här gången när jag passerat tiden då förra fostret dog så jag såg till att få en tid privat då.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma