• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Ny bild på magen på magbildtråden.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    Odd:

Jag känner med dig och jag är så ledsen för det du fått utstå och nu kommer att utstå! Jag vet inte vad ert slutresultat blev, men jag är väldigt ledsen över att du inte är nöjd med resultatet som blev.

Jag vet inte hur det är att "förlora" sina barn som du har gjort, förutom mitt ma då men det handlar det inte om i det här fallet. MEN jag vet hur det är att "förlora" sina föräldrar. Jag var 10 år när jag blev fosterhemsplacerad och skildes från mina föräldrar och syskon. Jag och min syster blev placerad i en familj, min bror och lillasyster i en annan i en annan stad. Vi fick träffa våra föräldrar varannan helg till en början, sen besöksförbud förutom ett par timmar i månaden. Slutligen fick vi åka hem till våra föräldrar var tredje helg. Mina syskon som bodde i en annan familj fick jag träffa när någon av oss fyllde år!

Det jag menar är att jag tror att jag kan sätta mig in i din situation då jag vet hur det är att skiljas från sina föräldrar! Jag mår fortfarande dåligt över vissa delar i min barndom, men tar en sak i taget och det går åt rätt håll! Jag mår även dåligt över att jag aldrig lyckades enas med min mamma innan hon dog för ett år sen. Jag kommer aldrig kunna säga "vi skildes som vänner, alternativt vi hade ingen mamma-dotter-relation". 

Tjejer: Hur långt har alla kommit nu? Vilken veckor är vi i nu?

Jag har kommit till vecka 30 (31 enligt 3d-ul i tisdags)... Börjar snart kunna se ett slut och en början! :) Ett slut i graviditeten och en början på livet som FÖRÄLDER!

Min man blir ju bara gulligare och gulligare. Han är verkligen redo att bli pappa. Han har berättat flera gånger att han kommit på sig själv att han planerar livet som pappa. I förrgår hade han kommit hem och berättat att när han jobbade så kom det en pappa med barnvagn och då hade han kommit på sig själv att han stått med ett stort leende på sina läppar och hade tänkt "det där är jag i höst". Förut har han alltid varit negativ på att bli pappa först i sitt kompisgäng, nu är han stolt över att han blir först! Han har själv sagt att sista gången han kommer dricka är på ett bröllop nästa månad för sen måste han vara körduglig om vattnet går! Det är riktigt roligt att se den här förändringen som kommit under våra år tillsammans! :)
  • rontgensyrran

ODD, jag hoppas verkligen ditt ex tar sitt förnuft nån gång till fånga. Det finns ingen möjlighet för dem att kanske ha ett sommarlov i Sverige framöver?

Mabaja, du verkar ha haft det rejält tufft när du vuxit upp. Härligt att din man går och funderar och planerar. Det gör även min, han var inte sån under min förra graviditet som slutade i MA.

Shit vecka 30 du har verkligen kommit en lång bit på väg! Jag är i v 16(15+1) idag och tycker att jag kommit långt ;P

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-17 10:02:09 följande:
    ODD, jag hoppas verkligen ditt ex tar sitt förnuft nån gång till fånga. Det finns ingen möjlighet för dem att kanske ha ett sommarlov i Sverige framöver?

Mabaja, du verkar ha haft det rejält tufft när du vuxit upp. Härligt att din man går och funderar och planerar. Det gör även min, han var inte sån under min förra graviditet som slutade i MA.

Shit vecka 30 du har verkligen kommit en lång bit på väg! Jag är i v 16(15+1) idag och tycker att jag kommit långt ;P
    Ja vecka 30 är en bit! Men känns inte som att man gått sååååå länge! Eftersom jag inte gått upp massor i vikt. Magen har blivit större och brösten med, men that´s it. Har inte satt på mig extrakilon nån annanstans. haha. Jag tror att min bebis dessutom har lagt sig tillrätta nu för sparkarna kommer på samma ställen varje gång. Låg med huvudet neråt och på ul i tisdags så frågade hon mig om jag verkligen hade 11 veckor kvar för att huvudet var sååå långt nere. Sen mätte hon och fick mig nio dagar längre gången än vad rul säger.

Jo det har varit tufft att växa upp, men jag försöker att se det som så att jag fått mer livserfarenhet. Visst jag har svårt för fulla människor, är det konstigt när jag blev fosterhemsplacerad pga mammas alkoholism? och polisens alla hembesök fredag och lördagnätter. Så jag dricker inte själv och trivs med det.
  • kajsalisa

Jag säger som Röntgensyrran. Wow Mabaja, häftigt att vara så långt gången. Jag går in i vecka 17 idag och jag längtar tills jag känner mig gravid "på riktigt"... Flört

• toksnippa

v 30.. ja då ligger man i lä Är i v.15 (14+5). Det tuffar på iallafall, men det är ingen höjdare med denna värmebölja som inte vill ge med sig. Men det vänder väl tids nog så man får väl stå ut med "eländet"

• Lallan

Jag gick in i vecka 18 igår (17+1 idag). känns grymt skönt och mycket av oron har släppt även om jag har lite oro inför rul den 26. All oro blir man nog inte av med men den värsta i alla fall. 

Mabaja: Vecka 30, sen går det ju riktigt snabbt Måste nog själv säga att det börjat gå snabbt nu och veckorna bara rasar förbi.

• Mabaja

Vad härligt för er tjejer att ni ligger så nära varandra! Alla graviditeter är olika, men lättare att diskutera "graviditetskrämpor" när man är ungefär lika långt gången!

Ja det känns som att det snart är dags för "slutspurt".

Värmen plågas jag inte av så mycket av faktiskt! Var lite jobbigt när det var över 30 grader, men annars är det helt okej. Idag är det dessutom molnigt, jag som planerat att åka till stranden. Typiskt! Fast får nöja mig med tre dagar denna vecka vid stranden och kvällsdopp de andra dagarna! :)

• 3 barns mamma84
    Mabaj:
    Herregud haha om jag inte fått ma skulle jag nu ha 4 aug hehe men nu e jag i vecka 19 enligt läkaren och mensen men enligt en TIDIG ul i vecka 13 vissade sig att jag var i vecka 18
    Men jag ska på Rul nu den 23 juli så får vi se
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma