• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-17 11:22:41 följande:
    Mabaj:
    Herregud haha om jag inte fått ma skulle jag nu ha 4 aug hehe men nu e jag i vecka 19 enligt läkaren och mensen men enligt en TIDIG ul i vecka 13 vissade sig att jag var i vecka 18
    Men jag ska på Rul nu den 23 juli så får vi se
    Hade inte jag haft mitt ma skulle jag ha haft en två månaders baby, så så kan man ju inte tänka! Men du kan tänka på mig 4 aug istället för då fyller jag år. haha.

Jag blev flyttad två dagar på rul fast tre tidigare ul/vul hade sagt mitt datum enligt äl. Och nu tror jag inte riktigt på ruls datum, är så många dagar som skiljer. Var på 3d i tisdags som sa att bf är 21 september och inte 30 september som rul säger.. Jag själv och äl säger 28 september. haha.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-07-17 11:29:22 följande:
    Hade inte jag haft mitt ma skulle jag ha haft en två månaders baby, så så kan man ju inte tänka! Men du kan tänka på mig 4 aug istället för då fyller jag år. haha.

Jag blev flyttad två dagar på rul fast tre tidigare ul/vul hade sagt mitt datum enligt äl. Och nu tror jag inte riktigt på ruls datum, är så många dagar som skiljer. Var på 3d i tisdags som sa att bf är 21 september och inte 30 september som rul säger.. Jag själv och äl säger 28 september. haha.
    Då tänker jag på dig gumman så får du tänka på 14 aug då min son blir 2år gammal

Ja man ska tro på sig själv
    Min dotter var beräknad enligt min senast mens och min ligg 7 sep så skulle hon komma 7 juni men enligt ul 1 gång gav mig dessa 1-3-6 maj men när hon inte kom gav dom mig 3-6 juni men då kom hon inte häller utan vattnet gick 5 juni värkarna kom 6 juni och jag åkte in 7 juni föddes hon

Min son blev till 14 nov och jag visste att han skulle komma 14 aug ca
    Enligt ul skulle han komma 4 aug men istället för honom kom slemproppen hahahahaha gud vad jag hade roligt och han kom med snitt 14 aug

Denna bebis är beräknad enligt läkaren 14 dec och enligt min mens som var 10 mars 14 dec men enligt tidig ul var det 22 dec 1 vecka liksom men nu kommar jag få bebisen i nov och GISSAR på 22 nov samma dag jag fyller år om jag själv får välja snitt datum
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan

Tycker att det är bra med lite spridning i tråden också. Skönt att det finns nån/några som är längre fram än en själv då det alltid ger lite hopp med tanke på dom erfarenheter man har när man skriver här inne.

Med min första son så fick jag datum i oktober vilket stämde rätt bra med tanke på mens och så men på rul flyttades jag frammåt (eller om man säger bakåt ? *funderar*)  nästan 2 veckor och han kom på rul datumet.

Andra sonen skulle först komma runt mitten av juni sedan 7 juni enligt rul men jag trodde tidigare och den 30 maj bestämde han sig för att anlända

• Nataliesliv

Jag är inte så aktiv här längre... har inte så mycket att skriva om, men jag uppdaterar min blogg några gånger i veckan i alla fall, för de som är intresserade: nataliesliv.blogg.se

Jag är i vecka 23

• fröken SJ
    Mamma till W skrev 2010-07-16 22:56:10 följande: 

Tjejer: Hur långt har alla kommit nu? Vilken veckor är vi i nu?
    v.15 (14+0) för mig. Väntar på min tid för ul. Glad
  • Cat79

Jag gick in i  vecka 17 igår precis som Kajsalisa :) Imorgon ska vi lyssna på hjärtat (lite senare än tänkt) och det ska bli spännande. Sen har vi redan RUL tis, lite tidigt tycker jag men sen ska även min läkare göra ett om ca 3 veckor så det blir nog bra ändå.

Hoppas ni mår lika bra som jag gör! KRAM

• Mabaja
    fröken SJ skrev 2010-07-18 20:38:54 följande:
    v.15 (14+0) för mig. Väntar på min tid för ul. Glad
    Åh vad spännande! Ditt rul kommer gå så bra så ska du se! :)
  • PåvägMotSyskon

15+4 idag å ja inväntar ul 5 aug =) hoppas så allt e bra

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bjornis

Jag är 17+1 idag. Vet inte om jag ska gå på ul:et i torsdags, isf är jag 17+5. Ska bli kul att se vad RUL säger. Det är väl iofs det mest osäkra av ul:en...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma